5. Manetka stosowana w motocyklach SHL M04, SHL M05 i WFM M06. Pierwsze zdjęcia przedstawia sprzedawany przedmiot przed ściągnięciem z kierownicy od SHL M05 - półki i kierownica były zakupione z tą ramą (nie udało mi się ani rozwiercić bolca zabezpieczającego korek aluminiowy ani też go wybić a podgrzewanie nie wchodziło w grę- musiałem rozbić korek i dopiero jakoś po ściągnięciu gumy wybiłem zabezpieczenie). Kilka miesięcy temu zakończyła się sprzedażą aukcja z kompletem manetek, tuleją i pierścieniem rolgazu za około 470zł - niestety mimo brania udziału w aukcji nie udało mi się znaleźć w skrzynce pocztowej namiarów na zdjęcia, opis czy numer aukcji. Pamiętam że sprzedający pisał że manetki wyglądają jakby były ucięte z węża i tu jest tak samo (tylko skąd wąż z tak grubą ścianką i przy czym innym mógł być używany w tych czasach- wydaje mi się że w grę wchodzi jedynie produkcja fabryczna). Była też informacja na tamtej aukcji o tym że zmieniano/usuwano je ze względu na to że niektórzy użytkownicy motocykli nie zdawali sobie sprawy z autentyczności pochodzenia, oryginalności czy też zamieniano je ze względu na bardziej estetyczny wygląd kratkowanych czarnych gum i to by miało sens ich usuwania. Guma przy mojej manetce była dość mocno osadzona i długo się namęczyłem żeby ja obrócić a dopiero później zsunąć - wątpliwym jest też żeby ktoś ją tam zakładał. Zdjęcia dokładnie odzwierciedlają stan przedmiotu.
Przedstawiona na zdjęciach SHL M05 z 1954roku nie jest na sprzedaż (mam już silnik i błotnik takie jak powinny być i oczywiście kompletne manetki). Takie zdjęcia są tylko dlatego bo na nich jest założona ta manetka.
Aukcja wystawiona ponownie ponieważ kupujący nie nawiązał kontaktu - proszę żeby dzieci nie licytowały!