Dynamiczna gra akcji, w której tytułową bohaterkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Podróżujemy po wielu dziwnych światach i staczamy walki z wrogo nastawionymi stworami.
Malice to dynamiczna gra akcji, w której główną bohaterkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby i zarazem jedna z najładniej wykonanych trójwymiarowych platformówek 2004 roku. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio Argonaut, które zasłynęło również dzięki takim grom jak I-Ninja czy Bionicle: The Game. Omawiana zręcznościówka ukazała się na PS2 oraz Xboxa. Obie wersje prezentują zbliżony poziom wykonania. Edycja przeznaczona na konsolę Microsoftu charakteryzuje się nieznacznie lepszą grafikę, przy czym różnice są niewielkie.
W trakcie zabawy wcielamy się w postać tytułowej, rudowłosej dziewczynki. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż omawiana gra charakteryzuje się dość nietypowo zrealizowanymi światami, którym w trakcie zabawy mamy okazję się bliżej przyjrzeć. Malice pod tym względem przypomina grę Psychonauts. Tytułowa bohaterka szuka zemsty na pewnym złym bogu, który uniemożliwił jej wstąpienie do niebios. Aby móc go pokonać podróżuje w czasie i odwiedza przy tym wiele dziwacznych konstrukcji, między innymi ogromny mechanizm reprezentujący „serce” wszechświata. Malice pragnie również odzyskać utracone wcześniej moce, tak aby w rezultacie móc przystąpić do pojedynku ze wspomnianym bóstwem.
Główna bohaterka w trakcie kolejnych walk wykorzystuje przede wszystkim ogromny młot, przy czym w dalszej części zabawy pojawiają się również inne bronie. Zdecydowanie ciekawiej prezentują się jednak magiczne moce (w sumie jest ich osiem), które w kolejnych etapach można pozyskiwać. Na swojej drodze dziewczyna napotyka zarówno standardowych przeciwników, jak i potężnych bossów, których zazwyczaj można pokonać wyłącznie w ustalony przez producentów sposób. Do pokonania są 22 zróżnicowane poziomy o stosunkowo otwartej strukturze. Główna bohaterka może odwiedzać najważniejsze lokacje w dowolnej kolejności. Na uwagę zasługują także liczne zagadki, z którymi gracz musi się uporać. Oprawa wizualna stanowi jeden z najmocniejszych punktów opisywanego programu. W szczególności tyczy się to przemyślanych i zróżnicowanych projektów poziomów. Omawiana zręcznościówka powstała wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu.