Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
- List polecony ekonom.: 5,20 zł
- List polecony prioryt.: 6,80 zł
- Paczka ekonomiczna: 11,70 zł
- Paczka priorytetowa: 13,60 zł
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Koszt przesyłki jest zawsze podawany w treści aukcji.
- Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest nowa książka:
Majoliki włoskie w zbiorach Czartoryskich w Krakowie
Autorzy: Bożena Zboińska-Daszyńska
Strony: 70; Format: 15,0 x 21,0 cm
Waga: 132 g.
ISBN: brak
Wydanie: b.d. (1952); Nakład: 3000 szt.
Wydawca: Muzeum Narodowe (Kraków)
Oprawa: miękka
Stan książki: dobry (-)
Stan okładki: dobry (-), okładka pożółkła, zakurzona i zabrudzona, posiada niewielkie ślady zagięć oraz ślady zabrudzeń, grzbiet nieznacznie przetarty na krawędziach.
Stan kartek: kilka kartek posiada niewielkie ślady drobnych zabrudzeń i/lub zagięć, pozostałe czyste, pożółkłe i lekko pożółkłe (różny rodzaj papieru), jedynie od strony zewn. krawędzi kartki są nieznacznie zakurzone i zabrudzone.
Książka jest częściowo rozklejona pomiędzy okładką a blokiem kartek oraz pomiędzy ostatnią kartką tekstu a pierwszą kartką tablic znajdujących się na końcu książki.
W książce znajduje się kilkadziesiąt zdjęć i reprodukcji cz.b. wraz z opisem prezentowanych zabytków.
Książka została wydana w cyklu prezentacji Zbiorów Czartoryskich w Krakowie, zgromadzonych i eksponowanych w Muzeum Narodowym w Krakowie, wg stanu z roku wydania książki.
"Pochodzenie kolekcji. - Zbiory Czartoryskich posiadają niewielką kolekcję włoskich majolik, interesującą ze względu na pewną całość, jaką stanowi, i ze względu na to, że okres, który reprezentuje, uchodził i uchodzi za najświetniejszy w dziejach ceramiki włoskiej. Dzieje powstania kolekcji nie są dokładnie znane; kilka sztuk stanowiło własność Władysława Czartoryskiego już przed 1869 rokiem, a część kolekcji została nabyta w latach późniejszych z pierwszorzędnych zagranicznych zbiorów (d`Azeglio - Londyn, monsignore Cajani - Rzym, Dutuit - Rzym). Co do pozostałych sztuk, to pochodzenie ich nie jest znane.
Nazwa. - Pod nazwą majolika rozumieć należy naczynia z gliny wypalonej o polewie nieprzezroczystej, cynowej, wyrabiane we Włoszech i innych krajach europejskich głównie w XV i XVI w. Nazwa ta na określenie tego rodzaju wyrobów utrzymała się do dziś we Włoszech, podczas gdy we Francji i Holandii noszą one miano fajansów, poczynając od końca XVI w. Pierwszy użył jej Cipriano Picolpasso w r. 1548, w traktacie I tre libri dell`arte del vasaio (Trzy księgi o sztuce garncarza) wyłącznie dla naczyń pokrytych polewą o odblasku metalicznym, naśladującym wyroby hiszpańskie; później rozszerzyła się na wszelką ceramikę o polewie cynowej.
Nazwa etymologicznie ma się wywodzić od nazwy wyspy Majorki, jednej z wysp Balearskich na Morzu Śródziemnym, która stanowiła punkt zbiorczy ceramiki hiszpańskiej, przeznaczonej na eksport do miast włoskich w XIV i XV w.
Technika. - Naczynie z gliny, wykonane na kole, lub ręcznie, podsusza się w cieniu, po czym z zachowaniem wielu ostrożności wypala w piecu garncarskim w temperaturze około 850 stopni. Po wypaleniu powstaje tzw. biscuit, naczynie o ścianach porowatych i przepuszczalnych, barwy różowo-żółtawej, czerwonawej czy szarej, zależnie od rodzaju użytej gliny.
Doskonały biscuit powinien być ścisły, lekki i dźwięczny. Takie naczynia jednak spotyka się stosunkowo dosyć rzadko. Biscuit podlega dalszym starannym zabiegom polewania i wypalania. Cel polewy jest dwojaki: praktyczny - uczynienia naczynia nieprzepuszczalnym dla cieczy, oraz artystyczny - stworzenia powierzchni pod dekorację malowaną. (...)"
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657 [zasłonięte]115-24, REGON: 260 [zasłonięte]547
Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
|