ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]45396 |
Wymiar: |
14.0x22.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
IDEE I SPOŁECZEŃSTWO |
Ilość stron: |
196 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,30 kg |
Indeks: |
506[zasłonięte]01531KS |
Rok wydania: |
2010 |
Autor: |
Majewski Józef |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Wydawca: |
Słowo/Obraz/Terytoria |
Opis książki
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
a