ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]04700 |
Wymiar: |
170 x 235 mm |
Nr wydania: |
I |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
248 |
Waga: |
0,60 kg |
Indeks: |
0012/01/0009 |
Ocena: |
Bardzo dobry |
Rok wydania: |
2007 |
Wydawca: |
Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej |
Autor: |
Majewska Ewa, Rutkowska Ewa |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Używana |
Opis książki
Niniejszy podręcznik stanowi zestaw informacji dotyczących problematyki płci kulturowo-społecznej oraz równouprawnienia kobiet i mężczyzn. Celem podręcznika jest zachęcenie nauczycielek/li do krytycznej refleksji nad sposobami pracy z młodzieżą. W związku z tym został on pomyślany jako kompendium wiedzy tj. zbiór informacji, porad, wskazówek i ćwiczeń dla nauczycielek i nauczycieli, które/rzy chciałyby/chcieliby wzbogacić zajęcia szkolne o problematykę równości płci oraz przeciwdziałania dyskryminacji, zarówno ze względu na płeć, jak i inne przesłanki - wiek, niepełnosprawność, orientację seksualną, pochodzenie narodowe i etniczne i inne. Wykorzystanie poradnika może z jednej strony owocować przygotowaniem odrębnych lekcji, modułów, programów nauczania o równości, z drugiej strony zależy nam jednak na tym, żeby nauczycielki/le starali się wdrażać równe traktowanie dziewcząt i chłopców również podczas zajęć z innych przedmiotów, np. poprzez komentarze zawartych w podręcznikach informacji i ilustracji powielających stereotypy czy sprawiedliwe traktowanie obu płci podczas zajęć wychowania fizycznego.
Poradnik składa się z sześciu rozdziałów o charakterze w głównej mierze teoretycznym oraz trzech rozdziałów dotyczących metodologii prowadzenia ćwiczeń i zajęć z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji. Uzupełnienie informacji stanowi zestawienie dobrych praktyk w zakresie projektów antydyskryminacyjnych, a także obszerna bibliografia i aneks prawny. Poniżej załączamy spis treści i wprowadzenie, aby przybliżyć Państwu charakter publikacji.
Uwagi:
Lekko zabrudzona oprawa. Książka pobiblioteczna - posiada pieczątki i adnotacje biblioteczne oraz naklejkę biblioteczną na oprawie.