Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MAINSTREAM CO PODOBA SIĘ WSZĘDZIE NA ŚWIECIE

09-03-2012, 20:31
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 39.70 zł     
Użytkownik bialasowa24_pl
numer aukcji: 2110502901
Miejscowość ŁÓDŹ
Zostało sztuk: 10    Wyświetleń: 5   
Koniec: 10-03-2012 10:20:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

bialasowa24_pl

26 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 739172

Odbiór osobisty w Łodzi

BIALASOWA24
Bartosz Karwas

Kościuszki 132
90-451 Łódź

NIP: 726[zasłonięte]7087
REGON: 101[zasłonięte]162


[zasłonięte]@bialasowa24.pl
(pon.-pt. w godz. 10-18)

MAINSTREAM CO PODOBA SIĘ WSZĘDZIE NA ŚWIECIE

Autor: FREDERIC MARTEL
Data wydania: 2011
Rodzaj okładki: miękka
Ilość stron: 492
Format: 15 x 23 cm

Stan: Nowa
Cena rynkowa: 49,90 zł
Nasza Cena: 39,70 zł


Badanie na temat tej kultury, która podoba się wszystkim Jak produkuje się bestseller, hit czy blockbuster? Dlaczego popcorn i coca-cola odgrywają wielką rolę w przemyśle filmowym? Czy po porażce w Chinach Disney i Murdoch zdołają wyeksportować swój produkt do Indii? W jaki sposób Bollywood uwodzi Afrykanów, a brazylijskie telenowele zjednują sobie Rosjan? Dlaczego Walonowie domagają się filmów dubbingowanych, podczas gdy Flamandowie wolą wersje z napisami? Skąd ten triumf amerykańskiego modelu rozrywki i ten schyłek Europy? I wreszcie, dlaczego wartości bronione przez chińską propagandę i media muzułmańskie dziwnie przypominają wartości studiów Disneya? By odpowiedzieć na te pytania, dziennikarz i badacz Frédéric Martel przeprowadził długie dochodzenie od Hollywood do Bollywood, od Japonii po Afrykę Subsaharyjską, od kwatery głównej Al-Dżaziry w Katarze aż po siedzibę giganta Televisa w Meksyku. Jego obserwacje są jednocześnie oryginalne, fascynujące i niepokojące – rozpoczęła się nowa wojna światowa o treści. W sercu tej wojny: kultura mainstreamowa. Nowe kraje pojawiają się ze swoimi mediami i swoją masową rozrywką. Internet zwielokrotnia ich siłę. Wszystko przyspiesza. W Indiach, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, trwa walka o dominację w sieci i o zwycięstwo w obszarze soft power. Wszyscy chcą kontrolować słowa, obrazy, marzenia. Mainstream opowiada o tej globalnej wojnie mediów i kultury. I wyjaśnia, co trzeba robić, by podobać się wszystkim i wszędzie na świecie. Frédéric Martel jest badaczem i dziennikarzem. Jego ostatnia książka De la culture en Amérique (O kulturze w Ameryce) została przetłumaczona na wiele języków i była przedmiotem dyskusji w wielu krajach. Martel wykłada na HEC (Szkoła wyższych studiów handlowych) i prowadzi główny magazyn informacyjny o przemysłach kreatywnych i mediach w Radio France. Mainstream jest rezultatem obszernych badań, które prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Frédéric Martel przeprowadził wywiady z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach entertainmentu. Analizuje grę aktorów, logikę grup i śledzi obieg treści na pięciu kontynentach. Dowodzi, że nawet jeśli produkty mainstreamowe niekoniecznie są artystyczne, to strategie, które umożliwiają ich tworzenie i rozpowszechnianie, mogą być fascynujące. MAINSTREAM [`me nstri:m], przymiotnik: mainstreamowy – słowo pochodzenia amerykańskiego: dla ogółu, dominujący, popularny. Wyrażenie „kultura mainstreamowa” może mieć konotację pozytywną, w sensie „kultury dla wszystkich”, lub negatywną, w sensie „kultury hegemonicznej”. Film mainstreamowy – taki, który chce trafić do szerokiej publiczności; media mainstreamowe – media masowe; produkt mainstreamowy – sprzedający się masowo; ktoś chce być mainstreamowy – chce podobać się wszystkim.