Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MAINSTREAM CO PODOBA SIĘ WSZĘDZIE NA ŚWIECIE

28-01-2012, 1:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45.50 zł     
Użytkownik shuflada_pl
numer aukcji: 2022364102
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 26-01-2012 17:00:12
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

SHUFLADA_PL - Twój ulubiony sklep internetowy. Filmy DVD, Blu-Ray, Książki, Muzyka.

Powiększenie
autor: FREDERIC MARTEL |
wydawnictwo: Czarna owca |

MAINSTREAM CO PODOBA SIĘ WSZĘDZIE NA ŚWIECIE

ISBN: [zasłonięte]978-8354-339-1
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]55433
oprawa: broszurowa
ilość stron: 492
wymiary: 15 x 23 cm
rok wydania: 2011
stan: nowa
cena: 45,55


Badanie na temat tej kultury, która podoba się wszystkimJak produkuje się bestseller, hit czy blockbuster? Dlaczego popcorn i coca-cola odgrywają wielką rolę w przemyśle filmowym? Czy po porażce w Chinach Disney i Murdoch zdołają wyeksportować swój produkt do Indii? W jaki sposób Bollywood uwodzi Afrykanów, a brazylijskie telenowele zjednują sobie Rosjan? Dlaczego Walonowie domagają się filmów dubbingowanych, podczas gdy Flamandowie wolą wersje z napisami? Skąd ten triumf amerykańskiego modelu rozrywki i ten schyłek Europy? I wreszcie, dlaczego wartości bronione przez chińską propagandę i media muzułmańskie dziwnie przypominają wartości studiów Disneya?By odpowiedzieć na te pytania, dziennikarz i badacz Frédéric Martel przeprowadził długie dochodzenie od Hollywood do Bollywood, od Japonii po Afrykę Subsaharyjską, od kwatery głównej Al-Dżaziry w Katarze aż po siedzibę giganta Televisa w Meksyku. Jego obserwacje są jednocześnie oryginalne, fascynujące i niepokojące – rozpoczęła się nowa wojna światowa o treści.W sercu tej wojny: kultura mainstreamowa. Nowe kraje pojawiają się ze swoimi mediami i swoją masową rozrywką. Internet zwielokrotnia ich siłę. Wszystko przyspiesza. W Indiach, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, trwa walka o dominację w sieci i o zwycięstwo w obszarze soft power. Wszyscy chcą kontrolować słowa, obrazy, marzenia.Mainstream opowiada o tej globalnej wojnie mediów i kultury. I wyjaśnia, co trzeba robić, by podobać się wszystkim i wszędzie na świecie.Frédéric Martel jest badaczem i dziennikarzem. Jego ostatnia książka De la culture en Amérique (O kulturze w Ameryce) została przetłumaczona na wiele języków i była przedmiotem dyskusji w wielu krajach. Martel wykłada na HEC (Szkoła wyższych studiów handlowych) i prowadzi główny magazyn informacyjny o przemysłach kreatywnych i mediach w Radio France.Mainstream jest rezultatem obszernych badań, które prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Frédéric Martel przeprowadził wywiady z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach entertainmentu. Analizuje grę aktorów, logikę grup i śledzi obieg treści na pięciu kontynentach. Dowodzi, że nawet jeśli produkty mainstreamowe niekoniecznie są artystyczne, to strategie, które umożliwiają ich tworzenie i rozpowszechnianie, mogą być fascynujące.MAINSTREAM [`me nstri:m], przymiotnik: mainstreamowy – słowo pochodzenia amerykańskiego: dla ogółu, dominujący, popularny. Wyrażenie „kultura mainstreamowa” może mieć konotację pozytywną, w sensie „kultury dla wszystkich”, lub negatywną, w sensie „kultury hegemonicznej”. Film mainstreamowy – taki, który chce trafić do szerokiej publiczności; media mainstreamowe – media masowe; produkt mainstreamowy – sprzedający się masowo; ktoś chce być mainstreamowy – chce podobać się wszystkim.




SHUFLADA_PL - Twój ulubiony sklep internetowy. Filmy DVD, Blu-Ray, Książki, Muzyka. SHUFLADA_PL - Twój ulubiony sklep internetowy. Filmy DVD, Blu-Ray, Książki, Muzyka. SHUFLADA_PL - Twój ulubiony sklep internetowy. Filmy DVD, Blu-Ray, Książki, Muzyka. SHUFLADA_PL - Twój ulubiony sklep internetowy. Filmy DVD, Blu-Ray, Książki, Muzyka. SHUFLADA_PL - Twój ulubiony sklep internetowy. Filmy DVD, Blu-Ray, Książki, Muzyka.