Roku pańskiego
1368 miłościwie nam panujący Kazimierz Wielki mocą swego królewskiego
prawa ustanowił dokument zwany Statutem Żup Krakowskich. Jasno stoi w
nim zapisane, iż kto otrzyma z rąk Króla tytuł urzędniczy Żupnika
Królewskiego, zarządzać będzie Kopalnią Soli w Wieliczce, Magnum Sal
zwaną. Jaśnie Pan żupnikiem swym królewskim tego ze sztygarów mianuje,
kto pracą swą dowiedzie, iż fach żupniczy najlepiej opanował i na chwałę
Królestwa Polskiego eksploatacyję Żup Krakowskich poprowadzi.
Każdy z graczy wciela się w sztygara - zarządcę
górniczej ekipy. W czasie gry gracze będą starali się jak najefektywniej
wydobywać sól z kopalni, a następnie tak pozyskane „białe złoto”
sprzedawać na targu. Przede wszystkim jednak, gracze będą realizować
królewskie zamówienia na sól. Ten, który zarobi najwięcej na wydobyciu
soli, otrzyma tytuł żupnika i wygra grę.
Magnum Sal zostało stworzone przez duet autorów: debiutującego jako
projektant redaktora GamesFanatic.pl – Marcina Krupińskiego i autora
„Małych Powstańców” – Filipa Miłuńskiego. Autorem ilustracji jest Piotr
Nowojewski, znany polskim graczom między innymi z świetnej oprawy
graficznej gry Hannibal Barkas.
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Wydawca: Gry Leonardo
Projektant: Marcin Krupiński , Filip Miłuński
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- plansza przedstawiająca miasto Wieliczka
- podłużny żeton szybu kopalni
- 24 żetony zamówień królewskich (po 8 na fazy I, II i III)
- 18 żetonów kopalni (8 I poziomu, 6 II poziomu i 4 III poziomu)
- 21 kart narzędzi
- żetony pieniędzy (5 x 50 groszy, 5 x 20 groszy, 10 x 5 groszy, 10 x 3 grosze,
- 15 x 1 grosz)
- znacznik gracza rozpoczynającego fazę
- drewniane kostki soli
- po 10 górników w 4 kolorach graczy
- 2 znaczniki (drewniane walce) do użycia w budynku karczmy i na zamku
- instrukcja
Waga: 1.1 kg
Producent: Inne Gry