Roku pańskiego 1368 miłościwie nam panujący Kazimierz Wielki mocą swego królewskiego prawa ustanowił dokument zwany Statutem Żup Krakowskich. Jasno stoi w nim zapisane, iż kto otrzyma z rąk Króla tytuł urzędniczy Żupnika Królewskiego, zarządzać będzie Kopalnią Soli w Wieliczce, Magnum Sal zwaną. Jaśnie Pan żupnikiem swym królewskim tego ze sztygarów mianuje, kto pracą swą dowiedzie, iż fach żupniczy najlepiej opanował i na chwałę Królestwa Polskiego eksploatacyję Żup Krakowskich poprowadzi.
Każdy z graczy wciela się w sztygara - zarządcę górniczej ekipy. W czasie gry gracze będą starali się jak najefektywniej wydobywać sól z kopalni, a następnie tak pozyskane „białe złoto” sprzedawać na targu. Przede wszystkim jednak, gracze będą realizować królewskie zamówienia na sól. Ten, który zarobi najwięcej na wydobyciu soli, otrzyma tytuł żupnika i wygra grę.
Magnum Sal zostało stworzone przez duet autorów: debiutującego jako projektant redaktora GamesFanatic.pl – Marcina Krupińskiego i autora „Małych Powstańców” – Filipa Miłuńskiego. Autorem ilustracji jest Piotr Nowojewski, znany polskim graczom między innymi z świetnej oprawy graficznej gry Hannibal Barkas.
Marcin Krupiński (ur. w 1981 roku, w Suwałkach): z zawodu i pasji programista. W świat nowoczesnych gier planszowych wkroczył stosunkowo niedawno gdyż w 2008 roku. Obecnie jeden z redaktorów w portalu GamesFanatic.pl. Członek grupy autorów i testerów Monsoon Group. Magnum Sal jest jego planszowym debiutem, ale obiecuje że nie będzie to jego ostatnia gra.
Filip Miłuński (ur. W 1981 r., w Toruniu) – młody (wciąż;) projektant gier planszowych i karcianych, współpracujący między innymi z wydawnictwem Egmont Polska. Na co dzień dziennikarz społeczny. Autor Małych Powstańców i Na Grunwald. Założyciel warszawskiej grupy autorów i testerów gier – Monsoon Group.
Zawartość pudełka:
- plansza przedstawiająca miasto Wieliczka
- podłużny żeton szybu kopalni
- 24 żetony zamówień królewskich (po 8 na fazy I, II i III)
- 18 żetonów kopalni (8 I poziomu, 6 II poziomu i 4 III poziomu)
- 21 kart narzędzi
- żetony pieniędzy (5 x 50 groszy, 5 x 20 groszy, 10 x 5 groszy, 10 x 3 grosze, 15 x 1 grosz)
- znacznik gracza rozpoczynającego fazę
- drewniane kostki soli
- po 10 górników w 4 kolorach graczy
- 2 znaczniki (drewniane walce) do użycia w budynku karczmy i na zamku
- instrukcja