- Każdy odrębny element przekładni kierowniczej jest poddawany dokładnej weryfikacji, następnie przeprowadzana jest ocena części i mechanizmów, które mogą zostać ponownie użyte.
- Każda część, w tym głownie listwy przekładni są poddawane obróbce polegającej na szlifowaniu- szlifierka do wałków, ponieważ najczęstszym powodem rozszczelnienia maglownicy jest korozja na listwie. Listwy o dużej korozji należy wymienić na nowe. Bardzo ważnym elementem weryfikacji jest sprawdzenie nierówności (tzw. bicia) na listwach. Dokonuje się sprawdzenia listwy na całej długości, gdyż strzałka ugięcia listwy nawet poniżej 0,15 mm może stworzyć rozszczelnienie nawet najwyższej jakości uszczelniaczy. Listwy uzyskane w wyniku tej obróbki są bardzo precyzyjnie kontrolowane przy specjalnym oświetleniu i pod szkłem powiększającym. Celem tej weryfikacji jest sprawdzenie powierzchni, która będzie współpracowała z oryginalnymi uszczelnieniami, używanymi przez producentów.
- Obudowa przekładni (po dokładnym przeglądzie przydatności) jest myta, oczyszczana.
- Proces montażu polega - w pierwszej kolejności - na doborze prawidłowych uszczelnień; jest to niezwykle istotny element całego cylku, gdyż często różnice w wielkościach uszczelniaczy są niezauważalne gołym okiem (sięgają np. 0,03 mm).
- Sama instalacja przekładni odbywa się w osobnym, specjalnie do tego przystosowanym pomieszczeniu. Na poszczególnych etapach całego montażu sprawdzana jest poprawność działania odrębnych części, m.in. rozdzielacza, tłoka po lewej i prawej stronie komory, jak również szczelność całej zregenerowanej przekładni.
|