Produkt nowy, nieużywany, wersja BOX (pudełkowa). Wysyłka w ciągu 7 dni.
Upgrade z Sequoia 12 do Sequoia 13
Magix SEQUOIA 13 - kolejny kamień milowy w rozwoju profesjonalnego oprogramowania do produkcji audio, nagrywana i masteringu. Najnowsza generacja oprogramowania Sequoia ustanawia nowy standard w dziedzinie programów DAW, oferując wszechstronne funkcje kontroli głośności, oparte na zaleceniach EBU R128/ITU–R BS.1771, obszerne udoskonalenia funkcji Spectral Cleaning, elastyczną konfigurację wtyczek, wtyczkę do odsłuchu w czasie rzeczywistym plików AAC/MP3 oraz ciągły rozwój w celu osiągnięcia najwyższego poziomu elastyczności, wydajności i efektywności.
Zachowaj cenny czas przy pracy nad produkcjami radiowymi dzięki bezproblemowej integracji z systemami zarządzania treścią, takim jak DAVID DigAS i SCISYS dira!Highlander. W zakresie funkcji administracyjnych i zarządzania użytkownikami Sequoia integruje się z sieciami i dużymi środowiskami produkcyjnymi. Do zaawansowanej, klasycznej produkcji Sequoia oferuje unikalne funkcje, takie jak Multi–synchronous Cut i Source Destination Cut. Inżynierowie masteringu mogą polegać na wysoce profesjonalnych efektach, możliwości skomplikowanej organizacji zadań oraz dystrybucji, zgodnych z branżowymi standardami.
Sequoia na świecie
Sequoia stanowi integralny element europejskich publicznych nadawców (takich jak ARD, BBC, Radio Sverige, ORF, ZDF), produkcji muzyki klasycznej, uniwersytetów i teatrów, a także wiodących studiów masteringowych na całym świecie (łącznie z Sony Music, Sterling Sound New York, Air Studios London). Dla inżynierów dźwięku, producentów muzycznych i dziennikarzy radiowych Sequoia jest niezastąpionym narzędziem w produkcji audio każdego typu. Zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać z forum online, profesjonalnego serwisu i darmowego wsparcia.
Przegląd nowych funkcji:
Głośność
Normalizacja głośności zgodna z EBU R128/ITU–R BS.1771
Tę funkcję można znaleźć w „Effects > Amplitude > Loudness normalization” i zastąpić istniejące ustawienia głośności. Pozwala to na normalizację audio zgodnie z zaleceniami EBU R128/ITU–R BS.1771.
Dynamic limiting (Normalizacja zakresu głośności)
Dynamic limiting jest elementem okna dialogowego z normalizacją głośności i umożliwia ograniczanie dynamiki w celu wyeliminowania zmian głośności w materiale audio.
Normalizacja głośności – przetwarzanie wsadowe
Normalizację głośności można zastosować także przy funkcji przetwarzania wsadowego, dostępnej w menu „Edit”. Pozwala to na automatyczne ustawienie docelowego poziomu głośności dla dużej liczby plików.
Calculate Loudness
Ta funkcja znajduje się w menu „Edit” i służy do skalkulowania poziomu głośności całego projektu lub określonego zakresu. Wyliczone wartości są wyświetlane w oknie dialogowym. To okno dialogowe zawiera także opcję „Correct program loudness with master volume” (Skoryguj głośność programu przy pomocy master volume), która reguluje głośność przy użyciu Stereo master i Surround master.
Watch Folder
„Watch Folder” można wykorzystać do monitorowania folderów. Nowe pliki dodane do folderu są także automatycznie edytowane (np. normalizacją głośności). Dostęp do przetwarzania wsadowego można uzyskać także przez wiersz poleceń.
LC1 – Continuous Loudness Control (wersja demo)
Wersję demo LC1 znajdziesz w efektach VST. LC1 został stworzony w bliskiej współpracy z Institut für Rundfunktechnik (IRT) i jest pierwszą wtyczką na świecie, którą można regulować głośność (Loudness) i zakres głośności (LRA) w czasie rzeczywistym.
W wersji demo został dodany delikatny szum, który pojawia się co 30 sekund i trwa około 10 sekund.
True Peak Limiter for sMax11
Ta funkcja rozszerza sMax11 o funkcję „True Peak” zgodnie z zaleceniem ITU–R BS.1770. Oznacza to, że przy ograniczaniu sygnału brane pod uwagę są również szczyty międzypróbkowe, więc materiał audio na wyjściach analogowych nie jest przesterowany.
Analizuj audio w menadżerze plików
Ta funkcja pozawala na oszacowanie poziomów głośności dla wszystkich wybranych plików, a Sequoia wyświetli raport. Tę funkcję otwiera się przez kliknięcie prawym przyciskiem na pliku w menadżerze plików.
Obliczone wartości głośności i ich historie wyświetlane są na mierniku głośności
Kompaktowy wyświetlacz głośności
Na kompaktowym wyświetlaczu głośności możesz zobaczyć wartości głośności zgodnie z EBU R128, wraz z kolorową sygnalizacją w przypadku, gdy wartość docelowa została przekroczona lub głośność spada poniżej wartości docelowej. Wyświetlacz można włączyć w ustawieniach głośności.
Normalizacja głośności dla eksportu audio w bazach danych
Automatyczna normalizacja głośności dla stereofonicznego eksportu audio w DAVID DigAS i SCISYS dira! Bazy danych Highlander.
Globalne ustawienia głośności w System Options
W menu „Effects” > „Loudness” możesz określić ustawienia dla analizy głośności, menadżera plików, zgrywania ścieżek i eksportu bazy danych. Tutaj także ustawiasz i zapisujesz opcje dla protokołu XML o wartościach głośności. Pliki XML są tworzone przy eksportowaniu, zgrywaniu, przetwarzaniu wsadowym lub szacowaniu wartości głośności. Są one nazywane tak jak pliki audio i zawierają osobne dane dla strumieni stereo i Surround. W trakcie zapisywani wartości głośności mogą być zapisane jako pliki BWF, które są zgodne z EBU Tech 3285.
Pliki XML
Nowa struktura dla plików XML, wsparcie UTF–8.
Zapisywane są takie parametry jakościowe jak „Silence”,(cisza), „Dynamic Too High” (zbyt duża dynamika) i „Too Quiet” (zbyt cicho).
File.error.xml.
Nazwy plików XML zawierają nazwę pliku audio, np. plik.wav.xml lub plik.mp3.xml, zapobiegając nadpisaniu plików xml przez identycznie nazwane pliki audio, ale w innym formacie.
Pliki XSL do interpretacji raportów XML umieszczone są w lokalizacji ProgramData\MAGIX\Sequoia\fx–preset\Visualization\XSLT\. Zawierają one wartości dotyczące głośności, PPM i kryteria jakościowe. Podwójne kliknięcie na pliku XML otwiera podgląd danych w przeglądarce.
Import/Export z ISRC w Broadcast–Wave–Dateien
Eksport do plików broadcast wave, zgodnych z EBU Tech 3352
Dane ISRC zapisywane są w pliku wave w czasie eksportu z wybranym ustawieniem „Each CD track in a file”.
Dane ISRC plików wave są wyświetlane w Broadcast Wave Manger i mogą być edytowane.
Po załadowaniu plików wave do projektu masteringowego (sekwencyjnie na pierwszą ścieżkę) CD wskaże, że można automatycznie ustawić odpowiednie wartości ISRC przy pomocy funkcji „Set track indices on Object Edges”. Są one używane do nagrywania płyt CD lub eksportowania danych DDP projektu bez potrzeby ręcznego ich wpisywania.
Przy importowaniu CD jako pojedynczych plików wave do plików wave będą jednocześnie dodawane wpisy BWF–ISRC.
Nowe możliwości wyświetlania danych ISRC w obiektach.
Dowolna konfiguracja wtyczek
Żadnych ograniczeń w dobieraniu kolejności wewnętrznych efektów i wtyczek VST. Teraz możesz zmieniać dowolnie kolejność wtyczek (wyjątek: wysyłki AUX dla obiektu nadal zostają na ostatniej pozycji).
Wewnętrzne efekty mogą być teraz używane wielokrotnie na ścieżce/obiekcie (wyjątki: EQ, dynamics, distortion, delay).
Można zmieniać kolejność efektów Surround. W tym przypadku wtyczki w poszczególnych kanałach są zawsze dodawane przed efektami Surround.
Konfiguracja Mikser/Efekt
Funkcja ustawienia obiektu w panoramie używa teraz tego samego okna dialogowego, co ustawienia panoramy dla ścieżki i AUX: Stereo Editor. Oferuje ono szerokie możliwości ustawiania panoramy (Panning Law, Presets, Copy L–>R, R–>L).
Teraz odwracanie fazy jest zawsze dodawane na poziomie Panorama Module.
WSKAZÓWKA: Ta nowa funkcja nie jest zgodna ze starszymi wersjami programu.
Dostępne są teraz dwa nowe tryby ustawiania panoramy na poziomie ścieżki – „2 Channel Panorama” i „2 Channel Volume” – w Stereo Editor. Jeśli użyjesz któregoś z tych trybów, to opcja automatyki w Stereo Editor nie będzie już dostępna (krzywa automatyki będzie nieaktywna).
Niewłaściwe urządzenia wejściowe i wyjściowe nie są automatycznie ustawiane przy ładowaniu VIP. Oznacza to, że w projekcie przesyłanie sygnału do kilku wyjść może być zachowane, nawet jeśli używana stacja robocza nie ma wystarczająco dużej liczby dostępnych wyjść.
Wtyczka MP3–/AAC Preview
W sekcji wtyczek master, pod „Encoder Preview”, dostępna jest funkcja, której można użyć do przygotowania plików MP3 lub AAC do eksportu. Możesz zmienić ustawienia eksportu bezpośrednio w oknie dialogowym. Podczas masteringu masz możliwość wzięcia pod uwagę specyfiki encodera i ustawić jakość w zależności od wymagań, np. Mastered for iTunes (zmasterowane pod kątem programu iTunes).
Spectral Cleaning
Zaznaczenie ścieżki w oknie dialogowym Spectral Cleaning pozwala Ci na wybranie ścieżki do wyświetlenia i edytowania.
Indywidualna edycja pojedynczych ścieżek.
Ścieżka referencyjna: Opcjonalne zmiany w wybranej ścieżce można dodać do kilku wybranych lub wszystkich pozostałych ścieżek.
Zostaw okno dialogowe otwarte: Opcja pozostawienia otwartego okna dialogowego po oszacowaniu.
Przycisk „Close” (Zamknij): Zamyka okno dialogowe. Wszystkie wykonane obliczenia pozostaną nietknięte, ale mogą zostać zresetowane w projekcie przy użyciu funkcji Undo.
Skrót klawiszowy „Enter”: Rozpoczyna proces kalkulacji. W zależności od ustawień po zakończeniu kalkulacji okno dialogowe zostanie zamknięte lub pozostanie otwarte.
Więcej nowych funkcji
Nowe polecenie: „Play/Rec” > „Move Playback Marker” > „To Peak Value of All Selected Objects”. Wskaźnik odtwarzania przeskakuje do pozycji z najwyższą wartością szczytową.
Eksport AAC–HE z zaawansowanymi opcjami
Makra: „hms” może być używane jako jednostka czasu dla timeedit
Makra: „mset.name xxxx” ustawia markery z nazwami „xxxx”
Nowo utworzone VIP będą zapisywane natychmiast (np. aby zapobiec nieprawidłowemu ustawieniu ścieżki).
Domyślny algorytm time stretch/pitch shift (rozciągnięcia w czasie/zmiany wysokości dźwięku) można ustawić w „System settings” > „Effects” > „Resampling/Bouncing”
Stare okno dialogowe MIDI zostało zastąpione stroną „Automation” w oknie System Options
Logowanie zdalne: Logowanie z lokalnym hasłem administratora jest możliwe na każdym profilu zdalnym
Usprawnienia dla sprzętowych kontrolerów, szczególnie EUCON
Wszystkie formaty video wspierane przez wersję 32–bitową są teraz wspierane przez wersję 64–bitową.
Poprawiony proces analizy przypadków awarii programu z oknem informacyjnym i opcją natychmiastowego przesłania zrzutu pamięci, jeśli dostępne jest połączenie internetowe.
DANE TECHNICZNE
Wspierane systemy operacyjne
- Microsoft Windows Vista | 7 | 8 | 8.1
- systemy 32–bitowe i 64–bitowe
Minimalne wymagania systemowe
- Procesor: 1.5 GHz lub szybszy
- RAM: 2 GB RAM (32–bit), 4 GB RAM (64–bit)
- Ilość wolnego miejsca na dysku: 1 GB dla instalacji minimalnej
- Karta graficzna: rozdzielczość 1024 x 768 pikseli
- Karta dźwiękowa: Zintegrowana (zalecana obsługa ASIO)
- Napęd: DVD–ROM
- Opcjonalnie: nagrywarka CD/DVD, interfejs MIDI
Obsługiwane formaty plików
Obsługiwane formaty importu
- Płyta: CD–A, DVD–A, CD/DVD–Data
- Audio: WAV, Broadcast WAV, AAC, AIFF, DDP, FLAC, MP3, MPEG, MUS, OGG, SD2, WMA
- MIDI: MID, GM, GS, XG
- Zdjęcia: JPEG, BMP
- Video: DV–AVI, MPEG–1, MPEG–2, MPEG–4, H.264, HDV HD1, HDV HD2, MXF, MXV, DVCPRO1, AVC–Intra1, QuickTime, WMV(HD)
Obsługiwane formaty eksportu
- Płyta: CD–A, DVD–A, CD/DVD–Data
- Audio: WAV, Broadcast WAV, AAC, AIFF, DDP, FLAC, MP32, MPEG, MUS, OGG, WMA
- MIDI: MID
- Video: DV–AVI, MPEG–1, MPEG–2, HDV HD1, HDV HD2, MXV, QuickTime
|