MAGIA POROZUMIENIA
Jerry Richardson
Wydawnictwo: Centrum Kreowania Liderów,
Oprawa: miękka
Stron: 214
Stan: NOWA - posiada niewielkie ślady magazynowania
Nie musisz być dyrektorem, żeby docenić wartość umiejętnej negocjacji. Rodzice, współmałżonkowie, koledzy z tego samego zespołu, rodzeństwo - wszyscy poszukują bardziej skutecznego i przynoszącego większe korzyści sposobu komunikowania się. Oto jest książka, która pokazuje, jak dostać to czego pragniesz.
"Magia Porozumienia jest znakomita, zabawnie napisana i niezwykle użyteczna dla tych, którzy pragną doskonalić umiejętności porozumiewania się".
Dr Stanley Krippner,
Dziekan Wydziału Instytutu Psychologii Humanistycznej
"Magia Porozumienia jest jedną z tych rzadkich książek, która powoduje, że skomplikowane staje się proste. Polecam ją serdecznie każemu kto zainteresowany jest .praktycznym zastosowaniem NLP (Neuro-Linguistic Programming - Programowanie Neurolingwisty-czne). Da Ci ona nieocenione narzędzie, które z miejsca wykorzystasz zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i zawodowym.
Dr Kenneth Blanchard,
współautor "Jednominutowego Menedżera"
SPIS TREŚCI: Wstęp 1
Przegląd książki 3
Teoria, na której oparta jest ta książka 5 Ale czy to nie jest manipulacja? 9
Część Pierwsza. Porozumienie: Co to jest i jak je osiągnąć Porozumienie: Co to jest 13 Prawo wymaganej przewagi 15 Sekret porozumienia: Dostosowywanie 19 Lubię cię ponieważ jesteś taki jak ja 21 Dostosowując się do nastroju drugiego człowieka 23 Język ciała 29
Jak mówić się językiem ciała 31 W jaki sposób odpowiadać na mówiony język drugiej
osoby 39 Dostosowywanie przekonań i opinii 45 Dostosowywanie oddychania 49 Następny krok: prowadzenie 51 Kiedy się nie dostosowywać 55 Rezultaty dostosowywania się 57 Podsumowanie 59 Propozycje ćwiczeń praktycznych 61 Uwagi 62
Część Druga. Sztuka jasnego porozumiewania się 65 Zrozumieć w jaki sposób rozumieją inni ludzie 67 Widzieć znaczy uwierzyć; słyszeć znaczy uwierzyć; czuć
znaczy uwierzyć 73 Jak zidentyfikować sposoby postrzegania 75 Jak spowodować żeby inni ludzie cię rozumieli 77 Tworzenie wyobrażeń słownych w zależności
od rozmówcy 81 Słuchanie czynne (aktywne) 83 Szukając ukrytych znaczeń 87 Podsumowanie 91 Propozycje ćwiczeń praktycznych 93 Uwagi 92
Część Trzecia. Sztuka przekonywania 95 Jak dostać to co chcesz 97 Jak wpaść na dobry pomysł 99 Identyfikacja strategii podejmowania decyzji 101 Jak zaprezentować swój pomysł w sposób nie do odparcia Dostosowanie się do wydarzeń w przyszłości 113 Kotwiczenie: potężne narzędzie podświadomości 115 W jaki sposób wywołujemy skojarzenia u innych
a oni u nas 118 Jak wywołać pożądane reakcje 119 Praktyka, praktyka, praktyka 122 Słowo ostrzeżenia 123 Dołączone sugestie 125 Pytania i polecenia dołączone 127 W jaki sposób kierować rozmową 131 Podsumowanie 135 Propozycje ćwiczeń praktycznych 137 Uwagi 138
Część Czwarta. Postępowanie wobec sprzeciwu 139 Opór: co to jest i jak z nim postępować 141 Opór wobec zmian 147 Życie to nie współzawodnictwo 149 Jak sprawić, żeby niechętni ludzie się otworzyli 153 Twórcze wykorzystanie zakłopotania 157
Przezwyciężanie sprzeciwu 159
Postępowanie z opornymi typami osobowości 167
Delikatna sztuka zmiany ram (reframing) 173
Jak zmienić ramę 176 Rozbrajając agresję słowną i wrogość 181
Podsumowanie 185
Propozycje ćwiczeń praktycznych 187
Uwagi 186 Słowo końcowe 189 Uwagi 192
Wybrane pozycje bibliograficzne 193
Indeks 197