Sieciowa strzelanka, której podstawową cechą są zakrojone na ogromną skalę bitwy z udziałem zarówno piechoty, jak i pojazdów. Może w nich brać udział ponad 200 graczy jednocześnie. Każdy z uczestników zabawy dysponuje własnymi statystykami oraz wynikami, mogąc także rozwijać swoją postać na kilka sposobów, zyskując tym samym dostęp do nowych elementów.
Massive Action Game to sieciowa strzelanka, w której możemy zmierzyć się w wieloma graczami jednocześnie. Za opracowanie tej produkcji odpowiada studio Zipper Interactive, znane między innymi z serii SOCOM. Wydawcą tytułu jest firma Sony Computer Entertainment.
Gra jest nastawiona wyłącznie na rozgrywkę multiplayer. Dzięki nowej architekturze serwerów i specjalnej mechanice zabawy na jednym polu bitwy niejednokrotnie walczy nawet 256 graczy. Każdy z uczestników zabawy dysponuje własnymi statystykami oraz wynikami, mogąc także rozwijać swoją postać na kilka sposobów, zyskując tym samym dostęp do nowych elementów.
Do wyboru otrzymujemy kilka specjalizacji i klas postaci, charakteryzujących się odmiennymi rolami na polu bitwy (np. medyk, komandos czy ekspert od materiałów wybuchowych). Podczas danego pojedynku gracze dzieleni są na 8 osobowe drużyny, dowodzone przez osobę posiadającą najwyższy stopień wojskowy. Stopień jest ustalany na bazie indywidualnych osiągnięć obliczanych przez system rankingowy. Z czasem uczestnicy zdobywają doświadczenie i polepszają własne osiągi. Najbardziej zaawansowani wirtualni żołnierze mogą dowodzić oddziałami, plutonami lub całą armią i korzystać ze specjalnych umiejętności (np. wsparcia artylerii).
Poszczególne pojedynki zostały osadzone w szerszej kampanii, opowiadającej o starciu trzech frakcji: S.V.E.R. (wschodnioeuropejscy najemnicy). Raven (austriacko-niemieccy żołnierze) oraz (oddziały ze Stanów Zjednoczonych). Wśród nich pojawiają się wojska amerykańskie, europejskie oraz chociażby środkowowschodnie. Na szczególną uwagę zasługują ogromne i szczegółowe pola bitew oraz możliwość wykorzystywania wielu różnych taktyk. Do dyspozycji graczy oddano przykładowo naloty lotnicze, desant spadochronowy oraz kilka pojazdów (np. wozy transportowe). Wszystko to uzupełnia doskonale szeroki asortyment broni, sprzętu (np. wykrywacz ruchu) i umiejętności (np. zwiększona odporność na obrażenia), które gracze odblokowują.
Twórcy wykorzystali zaawansowany silnik graficzny potrafiący wygenerować szczegółowe i ciekawe pola walki oraz bardzo dokładne modele pojazdów i żołnierzy. Gracze mogą dzięki temu wykorzystywać chociażby ukształtowanie terenu i wchodzić do niektórych budynków. Odpowiednie wrażenia zapewnia także sugestywna ścieżka dźwiękowa (pełna wybuchów i odgłosów strzałów) oraz możliwość głosowego komunikowania się z innymi graczami.