Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Madrygał w Europie północnowschodniej, Tomasz Jeż

14-02-2014, 12:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 47 zł     
Użytkownik Semper_pl
numer aukcji: 3886490893
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 14-02-2014 11:55:18

Dodatkowe informacje:
Ujęcie: historia
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tomasz Jeż

Madrygał w Europie północno–wschodniej

Dokumentacja — recepcja — przeobrażenia gatunku

 

ISBN 83[zasłonięte]89100-1

[B5, s. 256, katalog utworów, bibliografia, indeks] 

Spis treści

1. Wstęp

1.1. Przedmiot i zakres badań
1.2. Stan badań
1.3. Układ i metoda pracy. Kryteria tożsamości gatunku
1.3.1. Kryterium dokumentacji
1.3.2. Kryterium recepcji
1.3.3. Kryterium gatunkowe
1.3.4. Profil metodyczny
1.4. Podziękowania

2. Dokumentacja

2.1. Źródła rękopiśmienne
2.1.1. Tabulatury klawiszowe
2.1.2. Tabulatury na instrumenty strunowe
2.1.3. Pozostałe rękopisy instrumentalne
2.1.4. Rękopisy wokalne
2.1.5. Rękopiśmienne źródła kontrafaktur
2.1.6. Źródła parodii gatunków madrygałowych
2.2. Źródła drukowane
2.2.1. Druki instrumentalne
2.2.2. Stare druki wokalne
2.2.3. Antologie Ambrożego Profiusa
2.3. Informacje historyczne o repertuarze
2.3.1. Katalogi księgarskie i inwentarze
2.3.2. Dedykacje zbiorów madrygałowych
2.3.3. Informacje pochodzące z traktatów teoretycznych
2.3.4. Repertuar zapośredniczony przez kompozytorów
2.4. Dyspozycja źródeł

3. Recepcja

3.1. Repertuar tabulatur klawiszowych
3.1.1. Profil chronologiczny
3.1.2. Konkordancje repertuaru
3.2. Repertuar tabulatur lutniowych
3.2.1. Profil chronologiczny
3.2.2. Konkordancje repertuaru
3.3. Pozostałe rękopisy
3.3.1. Profil chronologiczny
3.3.2. Profil recepcji
3.3.3. Rękopiśmienne źródła kontrafaktur i parodii
3.4. Druki instrumentalne
3.4.1. Druki szesnastowieczne
3.4.2. Druki siedemnastowieczne
3.5. Druki wokalne
3.5.1. Pozycje najczęstsze. Kwestia antologii
3.5.2. Chronologiczny przegląd repertuaru
3.5.3. Perspektywa zachodnioeuropejska
3.5.4. Twórczość kompozytorów duńskich
3.5.5. Kontrafaktury w edycjach Ambrożego Profiusa
3.6. Repertuar znany ze źródeł pośrednich
3.6.1. Repertuar znany z inwentarzy
3.6.2. Pozostałe źródła
3.7. Summa i iloczyn repertuaru

4. Przeobrażenia gatunku

4.1. Madrygał w muzyce klawiszowej
4.1.1. Technika intawolacji
4.1.2. Analiza repertuaru
4.2. Madrygał na instrumenty strunowe
4.2.1. Lutniowe adaptacje madrygału w źródłach rękopiśmiennych
4.2.2. Instrumentalne transkrypcje madrygałów
4.3. Madrygał w instrumentalnych źródłach drukowanych
4.4. Kontrafaktury gatunków madrygałowych
4.4.1. Travestimenti4.
4.2. Kontrafaktury instrumentalne
4.4.3. Gatunki parodiowane
4.5. Gatunki pokrewne
4.5.1. Adaptacje polskojęzyczne
4.5.2. Tzw. „madrygał niemiecki”
4.5.3. Obecność stylu madrigalesco w innych formach muzycznych

5. Podsumowanie

5.1. Madrygał — granice pojęcia
5.2. Konteksty i profil przekazu
5.3. Tezy końcowe — charakter przekazu
5.4. English summary
5.4.1. Introduction
5.4.2. Documentation
5.4.3. Reception
5.4.4. Transformation of the genre
5.4.5. The madrigal — the boundaries of the concept

6. Wykaz źródeł

6.1. Przekazy madrygałów w źródłach rękopiśmiennych
6.1.1. Intawolacje madrygałów w tabulaturach na instrumenty klawiszowe
6.1.2. Intawolacje madrygałów w tabulaturach na instrumenty strunowe
6.1.3. Przekazy madrygałów w rękopisach wokalnych
6.1.4. Zestawienie kontrafaktur gatunków madrygałowych
6.1.5. Parodie gatunków madrygałowych
6.2. Zbiory biblioteczne starych druków madrygałowych
6.2.1. BRZEG, d. Gymnasium Illustre
6.2.2. ELBLĄG, d. St. Marienbibliothek
6.2.3. GDAŃSK, d. Stadtbibliothek
6.2.4. HÄLSINGBORG, Frykluns Samling
6.2.5. KOPENHAGA, Det Kongelige Bibliotek
6.2.6. KÓRNIK, Biblioteka PAN
6.2.7. KRAKÓW, Biblioteka Jagiellońska
6.2.8. KRÓLEWIEC, d. Staats– und Universitätsbibliothek
6.2.9. LEGNICA, d. Biblioteca Rudolfina
6.2.10. LINKÖPING, Stifts– och Landsbiblioteket
6.2.11. NORRKÖPING, Stadsbiblioteket
6.2.12. PETERSBURG, Gosudarstwiennaja Publicznaja Biblioteka Sałtykova–Szczedrina
6.2.13. SZTOKHOLM, Kungliga Biblioteket oraz Kungliga Musikaliska Akademiens Biblioteket
6.2.14. UPPSALA, Universitetsbiblioteket
6.2.15. WROCŁAW, d. Stadtbibliothek (stan sprzed 1883 r.)
6.2.16. WROCŁAW, pozostałe zbiory (nabytki Stadtbibliothek po 1883 i zbiory Bibliothek
6.2.17. des Musikalischen Instituts bei der Universität Breslau)
6.2.18. Kontrafaktury madrygałów zidentyfikowane w edycjach Ambrożego Profiusa
6.2.19. (16278, 16412, 16413, 16424, 16463, 16464, 16496)
6.3. Źródła rękopiśmienne
6.3.1. Tabulatury na instrumenty klawiszowe
6.3.2. Tabulatury na instrumenty strunowe
6.3.3. Pozostałe rękopisy (wg miejsc proweniencji)
6.4. Źródła drukowane
6.4.1. Druki wokalne
6.4.2. Druki instrumentalne

Indeks osób