Nazwa produktu: Madagascar: Escape 2 Africa
Dystrybutor: LEM
Rodzaj: dla dzieci
Wersja językowa: polska
Platforma: PC
Premiera: 2008
Wymagania: PC: Windows XP / Vista, procesor 1 GHz, 512 Mb RAM, karta graficzna kompatybilna
z DirectX z 32 Mb RAM, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX, CD-ROM 24X. Mac: OS 10.2 do
10.x procesor G3 MacIntel 800 MHz 512 Mb RAM karta graficzna 32 Mb RAM CD-ROM 24X
Madagascar: Escape 2 Africa W trzy lata po premierze pierwszej części ? ciepło przyjętej zarówno w postaci skrzącego się humorem filmu, jak i fantastycznej gry familijnej ? Madagaskar powraca! Polscy gracze otrzymują Madagaskar 2 na PC w wersji w pełni zlokalizowanej ? przez to samo studio, które przygotowało rodzimy dubbing filmu.
Uwięzieni na Madagaskarze bohaterowie poprzedniej części biorą się za wielką ucieczkę, która ? z przyczyn obiektywnych ? kończy się awaryjnym lądowaniem w Afryce. Tam przyjaciele z poprzedniej części ? lew Alex, zebra Marty, żyrafa Melman, hipopotamica Gloria, zgraja cwanych pingwinów oraz król Julian ? wyruszają na pełną akcji wyprawę celem uratowania zagrożonej sawanny.
Seria ich zakręconych przygód przekłada się na 12 różnorodnych poziomów oraz mini-gierek, czyli tego co tygryski w wieku od lat 3 do 100 kochają najbardziej. A do powyższego dodać trzeba niebanalne tryby gry dla wielu graczy ? zarówno w trybie kooperacji jak i współzawodnictwa. Postaci, ich animacje oraz scenerie zostały stworzone przy ścisłej współpracy ze studiem filmowym DreamWorks.
Dzięki temu wiele lokacji zostało przeniesionych bezpośrednio z filmu, na potrzebę gry zostały stworzone również nowe, których próżno szukać w filmie. Gracze przejmują kontrolę nad Martym, Alexem, Melmanem, Glorią, pingwinami, królem Julianem oraz debiutującym hipopotamem Moto Moto - którego nieodparty czar oraz wyczucie rytmu przychodzą z pomocą, ilekroć gracze staną w obliczu problemów natury muzycznej ? przy czym każda z postaci posiada swoje unikalne umiejętności. Siedem grywalnych postaci powinno wystarczyć, by bez stresu, ale nie bez ataków śmiechu przejść 12 poziomów rozsianych po sawannie i dżungli, by stawić czoła błotnistemu bajoru czy zalanej grocie, by - gdy zajdzie potrzeba pływać, nurkować, ścigać się, robić zdjęcia, grać w piłkę czy tańczyć - wyginać śmiało ciało!