Polecane przez firmę Macromedia źródło informacji
o pakiecie Macromedia Studio 8
- Zaprojektuj witrynę WWW za pomocą Fireworks
- Napisz, korzystając z Dreamweavera, kod HTML zgodny ze standardami
- Dodaj elementy interaktywne we Flashu
- Użyj ColdFusion do utworzenia logiki biznesowej oraz połączenia strony z bazą danych
Macromedia Studio 8 to wszechstronny pakiet przeznaczony dla twórców witryn i aplikacji WWW. Za pomocą wchodzących w jego skład aplikacji można kompleksowo zrealizować projekt nawet najbardziej skomplikowanego serwisu internetowego. Dzięki perfekcyjnej integracji elementów pakietu przygotowanie projektu graficznego w Fireworks, kodu HTML w Dreamweaverze, elementów interaktywnych we Flashu i elementów generowanych dynamicznie w ColdFusion to jeden, płynnie przebiegający proces.
Dzięki książce "Macromedia Studio 8. Oficjalny podręcznik" poznasz narzędzia zawarte w tym pakiecie i nauczysz się wykorzystywać je, projektując witryny i aplikacje internetowe. Przygotowany wspólnie z działem pomocy technicznej firmy Macromedia poradnik będzie dla Ciebie doskonałym źródłem wiedzy o Fireworks, Dreamweaverze, Flashu, Contribute i ColdFusion. Realizując kolejne ćwiczenia, zaprojektujesz statyczną witrynę WWW i dodasz do niej elementy dynamiczne oraz interaktywne. Zapoznasz się z możliwościami poszczególnych składników Macromedia Studio 8 i dowiesz się, na którym etapie procesu produkcji witryny WWW są one przydatne.
- Przygotowanie projektu graficznego witryny
- Optymalizacja i eksport grafiki
- Import kodu wygenerowanego przez Fireworks do Dreamweavera
- Tworzenie szablonu strony
- Definiowanie stylów CSS
- Budowanie animacji i elementów interaktywnych we Flashu
- Korzystanie z cyfrowego wideo w filmach Flasha
- Integracja witryny WWW z bazą danych
- Łączenie prezentacji we Flashu ze skryptami ColdFusion
- Aktualizacja treści witryny za pomocą Contribute
Skorzystaj z najlepszego źródła wiedzy i przekonaj się,
jak Macromedia Studio może usprawnić Twoją pracę.
Spis Treści
Wstęp (11)
Projekt 1. Strona internetowa Jade Valley
Część I Fireworks (17)
Lekcja 1. Przygotowanie grafiki (19)
- Rysowanie kształtów logo (20)
- Dodawanie kolorów i tekstur (28)
- Dodawanie tekstu (32)
- Montaż z użyciem fotografii cyfrowych (35)
- Dodawanie tekstu (39)
- Dodawanie efektów tekstowych (42)
- Czego się nauczyłeś? (44)
Lekcja 2. Projektowanie interfejsu strony (45)
- Tworzenie przycisków (47)
- Tworzenie stanu Over dla przycisku (54)
- Wykorzystanie biblioteki (58)
- Tworzenie banera dla strony (62)
- Dopracowanie projektu strony (63)
- Tworzenie schematu cięcia strony internetowej (67)
- Zwiększanie poziomu dostępności strony (70)
- Czego się nauczyłeś? (72)
Lekcja 3. Eksportowanie projektu strony (73)
- Optymalizacja logo (75)
- Optymalizacja paska nawigacji (82)
- Eksport cięć Fireworks jako warstw CSS (86)
- Eksport cięć programu Fireworks jako tabel (89)
- Czego się nauczyłeś? (94)
Część II Dreamweaver (95)
Lekcja 4. Przygotowanie nowej strony (97)
- Definiowanie strony statycznej w Dreamweaver (99)
- Tworzenie warstw CSS w Dreamweaver (112)
- Dodawanie tekstu zastępczego (115)
- Dodawanie stopki oraz podstawowej nawigacji (119)
- Wstawianie obrazów (122)
- Czego się nauczyłeś? (125)
Lekcja 5. Tworzenie szablonu strony (127)
- Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów (CSS) (129)
- Dodawanie własnych klas (135)
- Stosowanie stylów CSS (136)
- Finalizowanie rozmieszczenia (140)
- Rozszerzanie dostępności witryny (147)
- Konwertowanie strony do szablonu Dreamweaver (150)
- Wyznaczanie obszarów edytowalnych (151)
- Czego się nauczyłeś? (155)
Lekcja 6. Tworzenie zawartości strony (157)
- Tworzenie strony za pomocą szablonu (159)
- Dodawanie odnośników (164)
- Praca z tabelami (166)
- Wstawianie i wyrównywanie grafiki (170)
- Tworzenie elementów list (175)
- Kończenie prac nad stroną recipes.htm (176)
- Modyfikacja szablonów (179)
- Czego się nauczyłeś? (181)
Część III Flash (183)
Lekcja 7. Tworzenie filmu Flasha (185)
- Obszar roboczy programu Flash (186)
- Wprowadzenie do architektury Flasha (188)
- Przygotowywanie sceny (189)
- Praca z listwą czasu (190)
- Ustalanie długości filmu za pomocą klatek statycznych (194)
- Tworzenie struktury czasowej za pomocą klatek kluczowych i etykiet (195)
- Dodawanie treści w poprzek warstw (197)
- Importowanie grafiki w formacie mapy bitowej (200)
- Przygotowywanie drugiego i trzeciego ekranu (201)
- Praca z biblioteką (204)
- Kończenie podstawowego układu elementów (205)
- Dodawanie treści drugiego ekranu (206)
- Projektowanie grafiki przycisku (208)
- Dodawanie zawartości trzeciego ekranu (211)
- Konwertowanie istniejącej grafiki na symbole (214)
- Czego się nauczyłeś? (217)
Lekcja 8. Tworzenie animacji i dodawanie interaktywności (219)
- Testowanie filmów Flasha (221)
- Animowanie elementów (223)
- Tworzenie efektu zanikania i pojawiania się grafiki (226)
- Dodawanie interaktywności do filmu Flasha (229)
- Dodawanie efektu po najechaniu kursorem na przycisk (236)
- Publikowanie filmu Flasha (240)
- Czego się nauczyłeś? (243)
Lekcja 9. Wideo w filmach Flasha (245)
- Przygotowywanie filmu (246)
- Konwersja wideo do formatu FLV (248)
- Publikowanie wideo we Flashu (256)
- Czego się nauczyłeś? (259)
Projekt 2. Wykład o Dantem
Część IV Dreamweaver i Flash (261)
Lekcja 10. Przygotowywanie witryny Dante (263)
- Definiowanie witryny Dante (265)
- Tworzenie stron zastępczych (267)
- Formatowanie strony głównej (270)
- Czego się nauczyłeś? (277)
Lekcja 11. Nieliniowa interakcja z wykorzystaniem technologii Flash (279)
- Interaktywna mapa Piekła Dantego (280)
- Poznaj obiekty Flasha (282)
- Programowanie przycisku Down (285)
- Przygotowania do interakcji typu quicktip (287)
- Przygotowywanie aktywnego pola niewidocznego przycisku (289)
- Przygotowywanie klipu filmowego quicktip oraz dynamicznego pola tekstowego (292)
- Tworzenie skryptu dla interakcji typu quicktip (295)
- Wykorzystanie komponentu do utworzenia przewijalnego obszaru tekstu (304)
- Dynamiczne umieszczanie tekstu w obszarze tekstowym (306)
- Czego się nauczyłeś? (310)
Lekcja 12. Interakcje z wykorzystaniem techniki przeciągnij i upuść (311)
- Przeciągnij i upuść (312)
- Tworzenie podstawowej interaktywności typu przeciągnij i upuść (314)
- Tworzenie celów dla upuszczania obiektów (317)
- Dynamiczne dostarczanie informacji zwrotnych (321)
- Dodawanie początkowego celu (325)
- Umożliwianie przeciągania pozostałych potworów (327)
- Publikowanie interaktywnej mapy w witrynie Dante (331)
- Czego się nauczyłeś? (333)
Część V Dreamweaver i ColdFusion (337)
Lekcja 13. Witryny z danymi dynamicznymi (339)
- Planowanie aplikacji internetowej (341)
- Zrozumieć wymagania definiowania witryny (348)
- Instalacja ColdFusion (350)
- Problemy i sposoby ich obejścia dla użytkowników bez serwerów lokalnych (352)
- Definiowanie witryny (353)
- Przesyłanie danych między stronami (358)
- Czego się nauczyłeś? (367)
Lekcja 14. Tworzenie połączeń ze źródłami danych (369)
- Zrozumieć bazy danych (370)
- Zrozumieć DSN (372)
- Definiowanie źródła danych w ColdFusion Administrator (373)
- Poznaj polecenia SQL (381)
- Dynamiczne umieszczanie danych w tabeli (387)
- Czego się nauczyłeś? (393)
Część VI Flash i ColdFusion (395)
Lekcja 15. Quiz oparty na komponentach Flasha (397)
- Przygotowywanie filmu (399)
- Dynamiczne wyświetlanie nazwy użytkownika (401)
- Przygotowywanie stron ColdFusion (402)
- Tworzenie interfejsu quizu z komponentów (409)
- Tworzenie skryptu dla pierwszego pytania (413)
- Walidacja danych komponentu (415)
- Obliczanie wyniku quizu (417)
- Dodawanie komponentu ComboBox i tworzenie dla niego skryptu (421)
- Dodawanie komponentu List i tworzenie dla niego skryptu (425)
- Czego się nauczyłeś? (429)
Lekcja 16. Flash, ColdFusion i baza danych (431)
- Przesyłanie danych z Flasha do ColdFusion (433)
- Wstawianie danych do bazy danych (437)
- Zwiększanie bezpieczeństwa aplikacji (440)
- Czego się nauczyłeś? (447)
Lekcja 17. Decentralizacja z Contribute (449)
- Konfigurowanie witryny w Dreamweaver dla administratora witryny Contribute (450)
- Przesyłanie kluczy połączenia do użytkowników Contribute (455)
- Tworzenie połączenia w Contribute (458)
- Wykonywanie prostych zadań edycyjnych w Contribute (460)
- Publikowanie szkicu i przeglądanie dokonanych zmian (463)
- Czego się nauczyłeś? (463)
Skorowidz (465)