Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Mały człowiek - współczesny reportaż w Rosji

27-06-2015, 10:17
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21 zł     
Użytkownik Semper_pl
numer aukcji: 5399767701
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 27-06-2015 10:02:46

Dodatkowe informacje:
Ujęcie: praktyka
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Jędrzej Morawiecki

Mały człowiek
O współczesnym reportażu w Rosji

Książka nowa, zafoliowana próżniowo w drukarni

ISBN[zasłonięte]978-8307-130-6

[ format B5, s. 160 ]

Spis treści

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ I
Reportaż jako zjawisko historyczno–społeczne
Dwojakie uwarunkowania narodzin dziennikarstwa
Cenzura carska jako stymulacja wykształcenia form granicznych
Reportaż wobec systemu oficjalnej propagandy radzieckiej
Podłoże społeczne dokumentalizmu literackiego
Standaryzacja kontra indywidualizacja. Dwie jakości współczesnego dyskursu
Reportaż wobec przemian imitacyjnych i wykształcenia nowego nurtu oficjalnego

ROZDZIAŁ II
Reportaż jako zjawisko formalne. Definicje narzędzi i kryteria doboru materiału
Definicja tekstów reportażowych
Definiowanie zjawiska perswazji literackiej w reportażu
Definiowanie tekstów feature. Narzędzia charakterystyczne dla nowego nurtu
Reportaż literacki wobec feature — funkcja pragmatyczna
Analiza tekstów tygodnika „Ogoniok” — sposób selekcji materiału
Motywacja wyboru pola badawczego
Metoda analizy świata przedstawionego

ROZDZIAŁ III
Reportaż w tygodniu „Ogoniok”. Analiza materiału do deklarowanego przełomu marketingowego (lata 1995–2000)
Reportaże wojenne i kryminalne
Mali ludzie w małym świecie. Eksploracja sfer zapomnianych i przemilczanych
Reporter jako mały człowiek
Elementy reportażowe w innych gatunkach — zwiastun nowej tendencji
Przesunięcie pola eksploracji — wielki świat w małych oczach

ROZDZIAŁ IV

Reportaż w tygodniu „Ogoniok”. Nowe tendencje po deklarowanym przełomie marketingowym 2000 roku

Deklarowany przełom medialny

Postulowany nowy typ bohatera w reportażu — realizacja polityki ośrodka władzy symbolicznej

Intensyfikacja reportaży wcieleniowych i autotematycznych

Rozkwit reportażu podróżniczego jako powrót do genezy gatunku

Relokacja form reportażowych w dyskursie literackim

Elementy reportażowe w publicystyce analitycznej — nowa tendencja

Sceny reportażowe w recenzjach

Rozkwit tekstów reportażowych na bazie formy wywiadu

Zanikanie elementów reportażowych

Zakończenie

Bibliografia