Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Małoletni jako świadek w procesie karnym

19-01-2012, 15:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 63.30 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1998859866
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 14-01-2012 01:14:06
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Małoletni jako świadek w procesie karnym

Magdalena Kornak

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8301-152-3
  • liczba stron: 308
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • seria: Monografie
  • wymiary: 150 x 210 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Monografia stanowi interdyscyplinarne studium badawcze udziału małoletniego w procesie karnym w charakterze świadka oraz oceny uzyskanych od niego zeznań. Problematykę tę przedstawiono zarówno z punktu widzenia kryminalistyki i procesu karnego, jak i psychologii dziecięcej oraz pedagogiki. Choć praca nie podaje gotowej recepty przesłuchania tak specyficznego świadka jakim jest dziecko, zawiera szereg sugestii umożliwiających zmodyfikowanie tradycyjnej taktyki przesłuchania świadka, na taką, która pozwoli na dostosowanie jej do potrzeb rozwojowych, intelektualnych i emocjonalnych dziecka. Wskazówki te okazać się mogą pomocne nie tylko dla zindywidualizowania przesłuchania małoletniego i uzyskania od niego wiarygodnej relacji, ale również dla zapewnienia możliwie jak najszerszej ochrony dziecku przed negatywnymi skutkami niewłaściwego prowadzenia tej czynności.

    Wykaz skrótów
    Wstęp
    Rozdział 1
    Małoletni świadek i jego zeznania
    1.1. Podstawy psychologii dziecięcej
    1.2. Małoletni? Nieletni? Dziecko?
    1.3. Dopuszczalność przesłuchania małoletniego w postępowaniu karnym
    1.4. Prawa i obowiązki małoletniego świadka
    1.4.1. Prawa małoletniego świadka
    1.4.2. Obowiązki małoletniego świadka
    Rozdział 2
    Spostrzeganie oraz jego wpływ na relację małoletniego świadka
    2.1. Tajemnice świata zmysłów a relacja małoletniego świadka
    2.1.1. Wrażenia wzrokowe
    2.1.2. Spostrzeganie kształtu, wielkości, odległości, głębi i ruchu
    2.1.3. Synkretyzm dziecięcego spostrzegania
    2.1.4. Wrażenia słuchowe
    2.1.5. Wrażenia węchowe i dotykowe
    2.2. Podmiotowe warunki spostrzegania
    2.2.1. Uwaga dziecka
    2.2.2. Myślenie
    2.2.3. Mowa
    2.2.4. Wyobraźnia
    2.2.5. Emocje
    2.3. Społeczne warunki spostrzegania
    2.3.1. Stereotypy a zeznania małoletniego
    2.3.2. Wygląd zewnętrzny a relacja małoletniego
    2.4. Percepcja czasu a zeznania małoletniego
    Rozdział 3
    Wpływ pamięci na proces formowania się zeznań
    3.1. Istota pamięci
    3.2. Cechy pamięci oraz ich wpływ na rozwój ontogenetyczny dziecka
    3.3. Rodzaje pamięci
    3.4. Fazy pamięci
    3.4.1. Zapamiętywanie
    3.4.2. Przechowywanie
    3.4.3. Zapominanie
    3.4.4. Odtwarzanie
    3.5. Zaburzenia pamięci
    Rozdział 4
    Taktyka przesłuchania małoletniego świadka
    4.1. Przygotowanie przesłuchania małoletniego
    4.2. Przesłuchujący i jego wpływ na przesłuchanie
    4.3. Czas przesłuchania
    4.4. Miejsce przesłuchania
    4.5. Obecność osób trzecich przy przesłuchaniu
    4.5.1. Biegli
    4.5.2. Rodzice, opiekunowie lub inne osoby bliskie dziecku
    4.6. Rekwizyty pomocne w przesłuchaniu
    4.7. Lalki anatomiczne
    4.8. Częstotliwość przesłuchań
    4.9. Czynniki warunkujące wybór taktyki przesłuchania
    4.9.1. Wpływ osobowości małoletniego na zeznania
    4.9.2. Cechy osobowości małoletniego a jego zeznania
    4.9.3. Osobowość a typ małoletniego świadka
    4.9.4. Inteligencja jako wyznacznik taktyki przesłuchania małoletniego
    4.10. Sugestia a zeznania małoletniego
    4.11. Etapy przesłuchania
    4.11.1. Etap zapoznawczo-orientacyjny
    4.11.2. Etap czynności wstępnych formalnego przesłuchania
    4.11.3. Etap zeznania spontanicznego
    4.11.4. Etap zadawania pytań
    4.11.4.1. Pytania i ich rodzaje
    4.11.4.2. Postulaty zmierzające do uzyskania wiarygodnych zeznań od małoletnich
    4.11.5. Czynności końcowe
    4.12. Przesłuchanie poznawcze jako alternatywna metoda uzyskiwania zeznań od małoletniego
    4.12.1. Techniki przesłuchania poznawczego i ich modyfikacja
    4.12.2. Zastosowanie metody przesłuchania poznawczego podczas przesłuchania małoletniego
    4.13. Dokumentacja przesłuchania
    4.14. Wiarygodność zeznań małoletniego świadka i jej ocena w procesie karnym
    4.14.1. Kłamstwa dziecięce
    4.14.2. Ocena wiarygodności zeznań małoletniego
    Rozdział 5
    Szczególne formy przesłuchania małoletniego
    5.1. Przesłuchanie małoletniego zaburzonego psychicznie
    5.1.1. Taktyka przesłuchania małoletniego zaburzonego psychicznie
    5.1.2. Wpływ zaburzeń psychicznych na wynik przesłuchania małoletniego
    5.1.2.1. Dziecięce zaburzenia rozwojowe
    5.1.2.2. Zaburzenia emocjonalne u dzieci
    5.2. Przesłuchanie dziecka ciężko chorego
    5.3. Przesłuchanie dziecka w celu odtworzenia wyglądu osoby lub rzeczy
    5.4. Przesłuchanie dziecka w celu odtworzenia sytuacji lub postępowania na miejscu zdarzenia
    5.5. Przesłuchanie konfrontacyjne z udziałem małoletniego
    5.6. Przesłuchanie małoletniego w związku z okazaniem
    5.7. Przesłuchanie dziecka za pośrednictwem tłumacza
    Zakończenie
    Wykaz aktów prawnych
    Bibliografia
    Źródła internetowe

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.