Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

M.McKay KIEDY ZŁOŚĆ RANI Jak uciszyć wewn. burze?

27-03-2015, 8:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26 zł     
Użytkownik Wyd_MiND
numer aukcji: 5173077515
Miejscowość Podkowa Leśna
Wyświetleń: 8   
Koniec: 27-03-2015 08:00:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Matthew McKay, Peter D. Rogers, Judith McKay


KIEDY ZŁOŚĆ RANI

Jak uciszyć wewnętrzne burze?


Wydanie I, 2014

oprawa miękka, 400 stron

Wydawnictwo MiND


● Złość jest kwestią wyboru. Zależy przede wszystkim od naszego myślenia.

● Wyrzucanie z siebie złości rzadko przynosi prawdziwą ulgę. Jego skutkiem jest jeszcze większe napięcie i złość.

● Złość dużo kosztuje: niszczy relacje z bliskimi, staje się źródłem poczucia winy, ma poważne konsekwencje dla zdrowia.

● Złość nie czyni silnym i bezpiecznym, ale wystawia na ataki innych. Złość rodzi złość.

● Można nauczyć się żyć bez złości i żyć zdrowiej.


Złość jest odpowiedzią na stres i frustrację. Wyrzucanie jej z siebie przejściowo pomaga pokonać poczucie bezradności, jednak niszczy relacje z innymi ludźmi i na dłuższą metę powoduje jeszcze większe napięcie i stres. To błędne koło.

Złości można się oduczyć, choć wymaga to czasu. Niniejsza książka jest skierowana do osób, które chciałyby zmniejszyć ilość agresji w swoim życiu rodzinnym i zawodowym oraz nauczyć się asertywnego wyrażania emocji. Autorzy, doświadczeni psychologowie, pomagają w opanowaniu skutecznych umiejętności kontrolowania złości i technik redukowania napięcia.


Mathew McKay, Peter D. Rogers, Judith McKay to zespół psychologów z wieloletnią praktyką terapeutyczną. Mają na swoim koncie liczne książki poradnikowe, m.in.: Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko (Wydaw. MiND 2012), Sztuka skutecznego porozumiewania się (GWP 2001), Kiedy złość niszczy twój związek (GWP 2003), Poczucie własnej wartości (Rebis 2003), Nastolatki i narkotyki (GWP 2007).

FRAGMENTY

Nigdy nie jesteś ofiarą. Jedynymi prawdziwymi ofiarami są dzieci, bo mają bardzo ograniczony wpływ na kształt swojego życia. Dorosły wybiera rolę ofiary, bo dorosły ma wybór.

Złość często bierze się z poczucia presji, że musimy coś dla kogoś zrobić. Jednak problem nie leży w tym, że ludzie proszą
cię o różne rzeczy, bo każdy ma prawo prosić, o co chce. Problem leży w nieumiejętności wyznaczania granic. To twoim obowiązkiem jest powiedzieć „Nie”, jeśli nie chcesz czegoś zrobić. Jeśli nie dajesz sobie prawa do odmowy, w efekcie zaczynasz reagować złością na prośby innych ludzi, bo to jest twoja jedyna ochrona przed ich potrzebami.

Na dłuższą metę złość jest nieskuteczną metodą wpływania na innych. W krótkim terminie czasem działa, ale jeśli będziesz w ten sposób zmuszać ich do spełniania swoich potrzeb, to w końcu się uodpornią i zaczną ci się opierać albo cię unikać.


Każdy człowiek w pierwszej kolejności musi zadbać o własne potrzeby, minimalizować własne cierpienie, oddawać się tym aktywnościom, które uważa za najbardziej satysfakcjonujące.
Inni ludzie nie mają obowiązku zajmować się tobą. Jeśli mieliby stawiać twoje potrzeby ponad własnymi, musieliby zaniedbać swój podstawowy obowiązek dbania o własne życie i samopoczucie.

Skłonność do szukania winnych leży u podstaw chronicznej złości. Jak tylko uznasz, że ktoś jest odpowiedzialny za twój niepokój, poczucie krzywdy lub fizyczne napięcie, wydaje ci się, że masz prawo wybuchać złością''.


SPIS RZECZY

Przedmowa do wydania drugiego.................................. 6

1. Jak korzystać z tej książki?............................................ 8

2. Mity na temat złości..................................................... 18

3. Fizjologiczne koszty złości.......................................... 38

4. Interpersonalne koszty złości....................................... 54

5. Jak oszacować koszty złości?...................................... 65

6. Złość jest wyborem. Dwustopniowy model powstawania

złości................................................................. 72

7. Kwestia odpowiedzialności......................................... 99

8. Kontrola złości przez jedną dobę............................... 127

9. Jak zwalczać myśli-zapalniki?................................... 139

10. Kontrola stresu krok po kroku................................... 173

11. Rozwiązywanie problemów....................................... 188

12. Jak nie dopuścić do eskalacji złości?......................... 203

13. Siła zdrowego myślenia............................................. 229

14. Szczepienie przeciw złości........................................ 244

15. Ćwiczenie reagowania na prowokację....................... 261

16. Skuteczna komunikacja............................................. 282

17. Złość jako reakcja obronna........................................ 321

18. Złość a dzieci............................................................. 349

Bibliografia................................................................ 392