Tytuł
Młodzież licealna wobec wartości samotności i pasji
Autorzy
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Opis produktu
Wydawnictwo Impuls
ISBN[zasłonięte]978-8350-120-6
Warszawa 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 128 str., oprawa miękka
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.
[…] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje.
Wstęp (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk)? ???
Magdalena Kleszcz
Rozdział I. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości? ???
Problematyka wartości w naukach społecznych? ???
Funkcjonowanie pojęcia wartości w ujęciu filozoficznym? ??
Pojęcie wartości w socjologii? ??
Psychologiczne rozumienie wartości? ??
Pedagogika wobec wartości? ??
Wartościowanie jako proces? ??
Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań? ??
Dorastanie a kryzys w wartościowaniu? ??
Małgorzata Łączyk
Rozdział II. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym? ??
O fenomenie samotności w filozofii? ??
Psychologia i pedagogika o samotności i osamotnieniu
na tle osobowościowym i socjokulturowym? ??
Rodzaje samotności jako przyczynek ustalenia wykładni
rozumienia jej istoty? ??
Rodzaje i typy samotności? ??
Samotność jako konsekwencja deficytu w sferze potrzeb? ??
Koincydencja samotności z twórczością jako naczelną kategorią
wartościowego życia? ??
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział III. Metodologia badań własnych? ??
Założenia teoretyczne i metodologiczne badań? ??
Przedmiot i cele badań naukowych? ??
Problemy badawcze? ??
Metoda i technika prowadzenia badań? ??
Opis narzędzi badawczych wykorzystanych w badaniach własnych? ??
Polska adaptacja Value Survey Miltona Rokeacha
autorstwa Piotra Brzozowskiego? ??
Kwestionariusz do Badania Kryzysu w Wartościowaniu
autorstwa Piotra Olesia? ??
Procedura badań i charakterystyka badanych? ??
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział IV. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży
na podstawie analizy wypowiedzi badanych? ??
Licealiści w recepcji własnej – prezentacja samoopisu badanych? ??
Wartości deklarowane przez licealistów podczas wywiadów? ??
Zróżnicowanie preferencji wartości wśród badanych na podstawie
skali Miltona Rokeacha? ??
Kryzys w wartościowaniu na podstawie Kwestionariusza
do Badania Kryzysu w Wartościowaniu Piotra Olesia? ??
Pasje badanej młodzieży? ??
Pasje młodzieży jako wartość i wykładnia wartości? ??
Obecność innych i ich znaczenie? ?
Samotność jako element doświadczenia życiowego badanych?
Podsumowanie i wnioski końcowe (Magdalena Kleszcz,
Małgorzata Łączyk)?
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!