Tytuł
Młodzież licealna wobec wartości samotności i
pasji
Autorzy
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Opis produktu
Wydawnictwo Impuls
ISBN [zasłonięte]978-8350-120-6
Warszawa 2012, wydanie 1, format 165 x
235, objętość 128 str., oprawa miękka
Wartości wyznaczają
horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w
specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na
ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie
jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla
niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne
funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto
próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w
perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w
jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią
radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które
wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju,
autoafirmacji i samourzeczywistnienia.
[…] Przedmiot badań stanowiły
zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje.
Wstęp (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk)? ???
Magdalena
Kleszcz
Rozdział I. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości?
???
Problematyka wartości w naukach społecznych?
???
Funkcjonowanie pojęcia wartości w ujęciu filozoficznym? ??
Pojęcie
wartości w socjologii? ??
Psychologiczne rozumienie wartości?
??
Pedagogika wobec wartości? ??
Wartościowanie jako proces? ??
Postawy
młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań? ??
Dorastanie a kryzys w
wartościowaniu? ??
Małgorzata Łączyk
Rozdział II. Samotność w ujęciu
interdyscyplinarnym? ??
O fenomenie samotności w filozofii?
??
Psychologia i pedagogika o samotności i osamotnieniu
na tle
osobowościowym i socjokulturowym? ??
Rodzaje samotności jako przyczynek
ustalenia wykładni
rozumienia jej istoty? ??
Rodzaje i typy samotności?
??
Samotność jako konsekwencja deficytu w sferze potrzeb? ??
Koincydencja
samotności z twórczością jako naczelną kategorią
wartościowego życia?
??
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział III. Metodologia
badań własnych? ??
Założenia teoretyczne i metodologiczne badań?
??
Przedmiot i cele badań naukowych? ??
Problemy badawcze? ??
Metoda i
technika prowadzenia badań? ??
Opis narzędzi badawczych wykorzystanych w
badaniach własnych? ??
Polska adaptacja Value Survey Miltona
Rokeacha
autorstwa Piotra Brzozowskiego? ??
Kwestionariusz do Badania
Kryzysu w Wartościowaniu
autorstwa Piotra Olesia? ??
Procedura badań i
charakterystyka badanych? ??
Magdalena Kleszcz, Małgorzata
Łączyk
Rozdział IV. Wartości, pasje i doświadczenie samotności
młodzieży
na podstawie analizy wypowiedzi badanych? ??
Licealiści
w recepcji własnej – prezentacja samoopisu badanych? ??
Wartości deklarowane
przez licealistów podczas wywiadów? ??
Zróżnicowanie preferencji wartości
wśród badanych na podstawie
skali Miltona Rokeacha? ??
Kryzys w
wartościowaniu na podstawie Kwestionariusza
do Badania Kryzysu w
Wartościowaniu Piotra Olesia? ??
Pasje badanej młodzieży? ??
Pasje
młodzieży jako wartość i wykładnia wartości? ??
Obecność innych i ich
znaczenie? ?
Samotność jako element doświadczenia życiowego badanych?
Podsumowanie i wnioski końcowe (Magdalena Kleszcz,
Małgorzata
Łączyk)?
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!