Mądra Głowa 7-9 lat - Akademia bystrzaka
Cześć! Witamy ponownie w świecie Mądrej Głowy! To my jego nowi mieszkańcy – Wesołe Pojazdy do zadań specjalnych: wóz strażacki, walec drogowy, barka, batyskaf, metro, betoniarka, koparka i ambulans. Zagrasz z nami? Na stacji metra poznasz muzyczne instrumenty, z barką zagrasz w grę z różnymi figurami geometrycznymi i sprawdzisz swoją spostrzegawczość, a śmigłowiec nauczy cię określać czas. Dzięki wozowi strażackiemu dowiesz się, jak można mieszać ze sobą różne kolory, a batyskaf zabierze cię na dno morza i pokaże tamtejszych mieszkańców. Na pewno będziesz się dobrze bawił!
W mieście Wesołych Pojazdów znajdziesz do rozwiązania mnóstwo ciekawych zadań i łamigłówek. Całość jest zrealizowana w przyjaznej multimedialnej konwencji zabawnych gier. Ciekawe i wciągające zadania oraz nielimitowana ilość prób pozwalają do woli bawić się w kolorowym świecie Mądrej Głowy. Przy okazji świetnej zabawy dzieci uczą się i nabywają potrzebne zdolności oraz umiejętności.
Mądra Głowa to kolekcja 15 multimedialnych gier i łamigłówek logicznych rozwijających umiejętność sprawnego myślenia i podejmowania decyzji.
Świeże i oryginalne pomysły gwarantują doskonałą zabawę i pełny rozwój potrzebnych zdolności. Efektem zabawy jest wydobycie i rozwój potencjału intelektualnego, a zdobyte doświadczenia, wiedza oraz umiejętności mają wszechstronne zastosowanie i są niezbędne w rozwoju dzieci.
„Mądra Głowa - Akademia bystrzaka”, to:
- 15 SUPER GIER I ŁAMIGŁÓWEK
- ROZWÓJ ZDOLNOŚCI SZKOLNYCH
- SPRAWNOŚĆ I BYSTROŚĆ UMYSŁU
Zadania zostały przygotowane specjalnie dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Opisy łamigłówek:
Ogień: pomóż dzielnym strażakom w walce z ogniem, aby mogli ocalić miasto. Żeby to zrobić, należy okrążyć ogień i sprawić, by cofnął się w kierunku brzegu rzeki. Możesz przemieszczać samochody tylko po pustych kwadratach. Gra kształtuje szybkie, logiczne myślenie i umiejętność podejmowania szybkich decyzji.
Straż pożarna: w tej grze weźmiesz udział w treningu strażaków. Otwieraj ostrożnie okna, przyjrzyj się z rozwagą ogniowi i znajdź identycznie wyglądające płomienie. Gra się kończy, gdy okna będą otwarte. Gra ćwiczy pamięć, umiejętność rozróżniania i kojarzenia.
Paleta: wóz strażacki prawie skończył malować ścianę, ale zabrakło farby. Została tylko czerwona, niebieska i żółta. Pomóż, proszę, stworzyć potrzebny kolor, mieszając te farby, które są dostępne. Gra ćwiczy wyobraźnię, pamięć oraz umiejętność rozróżniania i tworzenia kolorów.
Klaksony: karetki pracują nawet w nocy. Samochody też jednak potrzebują odpoczynku. Słuchaj dźwięków klaksonów i znajdź karetki, które potrzebują odpoczynku w garażu, i te, które mogą jeździć po mieście. Aby się dowiedzieć, dokąd wysłać samochody, naciśnij na głośniki i porównaj ich dźwięki z klaksonami samochodów. Gra ćwiczy rozpoznawanie dźwięków, spostrzegawczość i zapamiętywanie.
Daleka droga: do miasta jedzie ambulans. Po drodze napotyka wielkie tablice. Ale ktoś pomieszał elementy zdjęcia. Umieść obrazki we właściwym porządku, a ambulans będzie mógł pojechać dalej. Gra ćwiczy wyobraźnię, spostrzegawczość, wytrwałość w dążeniu do celu.
Małe domy: domy w mieście zapadły na jakąś chorobę. Mają wysoką gorączkę. Poprowadź ambulans wzdłuż drogi do miejsca, gdzie jest oczekiwany. Aby pokazać drogę, naciskaj strzałki. Uważaj na zaspy na drogach! Gra uczy logicznego myślenia i przewidywania kolejnych posunięć, kształtuje wyobraźnię.
Taniec: spójrz, jak pięknie tańczy ta ryba! Czy potrafisz zapamiętać jej ruchy i odnaleźć figury, jakie nam pokazała? Gra ćwiczy pamięć, zdolności kojarzenia i wyobraźnię.
Podwodne łowy: chciałbyś może wiedzieć, jak dużo ryb żyje na dnie morza? Policz ryby i wybierz perłę z właściwą odpowiedzią. Postaraj się zebrać dziesięć pereł. Gra kształtuje zdolności matematyczne.
Perły: niełatwo jest otworzyć wszystkie perły. Zapamiętaj najpierw numery pereł, a następnie otwórz je wszystkie, jedna po drugiej, od pierwszej do dziewiątej. Gra ćwiczy zdolności matematyczne oraz pamięciowe.
Rzeźba: używając cegieł, układaj taką samą konstrukcję, jak pokazana na obrazku. Klikając na strzałkach, możesz wybrać nowe zadanie. Gra ćwiczy wyobraźnię przestrzenną oraz kreatywność.
Trasa: użyj koparki do usunięcia zawadzającej konstrukcji z parku. Wyznacz trasę koparki na planie. Postaraj się, żeby ominęła ona klomby, rabaty, drzewa i krzewy. Możesz przesuwać plan trasy, aby widzieć cały ekran. Gra ćwiczy umiejętność konstruktywnego i logicznego myślenia.
Zabawki: to ćwiczenie składa się z dziesięciu zadań. W każdym zadaniu koparka zabiera zabawkę z placu zabaw. Postaraj się zapamiętać wszystkie zabawki i znajdź zabawkę zabraną przez koparkę. Gra ćwiczy pamięć wzrokową.
Dachy: w naszym mieście barka jest pomocna przy budowaniu domów. Jej zadaniem jest dostarczanie dachów do stawianych właśnie budynków. Spróbuj umieścić dachy na odpowiednich domach, korzystając z dźwigu. Gra ćwiczy umiejętność rozpoznawania dopasowywania skomplikowanych kształtów w przestrzeni.
Port: barki dostarczają codziennie paczki z prezentami dzieciom mieszkającym w naszym mieście. Waga każdej paczki jest podana na pudełku. Załaduj barkę tak, żeby waga ładunków w każdym z trzech luków była taka sama. Gra ćwiczy zdolności matematyczne, umiejętności szacowania i przewidywania wyniku.
Konstelacje: gdy barki znajdują się na morzu, mogą odnaleźć właściwą drogę do wysp dzięki gwiazdom. Wybierz barkę, wyznacz jej kurs i oznacz poszczególne wyspy małymi flagami. Żeby znaleźć właściwą drogę, możesz przesuwać gwiazdy. Gra ćwiczy koncentrację, spostrzegawczość i zdolność logicznego myślenia.
Przykładowe zrzuty ekranu:
Wymagania sprzętowe programu
Komputer typu PC z procesorem 1 GHz lub szybszym, system Windows XP/Vista/7/8.