Założona w 1965 roku niemiecka firma LuK na początku działalności trudniła się wyrobem komponentów sprzęgła oraz układu wysprzęglającego. Innowacyjność rozwiązań, wysoka jakość materiałów wykorzystywanych do produkcji, a także staranność wykonania części przyczyniły się do szybkiego rozwoju firmy, która już w latach 70. otworzyła filie w Meksyku i Brazylii. W poszerzanym stopniowo asortymencie znalazły się sportowe sprzęgła, a wkrótce też jedne z pierwszych dwumasowych kół zamachowych na światowym rynku motoryzacyjnym – w 1985 roku przedsiębiorstwo rozpoczęło seryjną produkcję tych komponentów na potrzeby koncernu BMW. W latach 90. rozwijająca się dynamicznie firma dołączyła do swojej oferty pompy wspomagania układu kierowniczego oraz inne elementy silnika, zawieszenia i układu przeniesienia napędu, jak również szeroki wybór komponentów tłumiących drgania. Obecnie części marki LuK wykorzystywane są do pierwszego montażu w samochodach wiodących światowych producentów, między innymi Porsche, BMW, Volkswagen i Mercedes-Benz, a ich niezawodność i wysoką jakość doceniają również wymagający klienci na niezależnych rynkach elementów zamiennych. W ofercie firmy LuK znajduje się bogaty wybór pomp podciśnienia, tarcz i docisków sprzęgła, łożysk oporowych oraz innych komponentów układu kierowniczego i przeniesienia napędu dla wielu modeli samochodów marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich.
Sprzęgło odpowiada za przenoszenie napędu z silnika na skrzynię biegów. Działanie sprzęgła zależne jest od stanu zestawu sprzęgła: tarczy, docisku i łożyska wyciskowego. Docisk trzyma tarczę sprzęgła dociśniętą do koła zamachowego. Włączenie sprzęgła następuje przy wciśnięciu pedału sprzęgła, gdy poprzez łożysko wyciskowe tarcza sprzęgła odsuwana jest od koła zamachowego, co rozłącza napęd.
Oznaką wyeksploatowania docisku lub tarczy jest ślizganie się sprzęgła, to jest gdy przy puszczonym pedale sprzęgła obroty silnika wzrastają szybciej niż prędkość auta. Im tarcza lub docisk są w gorszym stanie, tym uślizgi są częstsze.
Łożysko wyciskowe działa przy naciskaniu pedału sprzęgła. Łożysko jest wyeksploatowane w przypadku, gdy z okolic skrzyni biegów dochodzi szum lub terkotanie, które ustępuje przy puszczonym sprzęgle.
Części składowe zestawu sprzęgła mają zbliżoną żywotność i współpracują ze sobą. Wymiana jednego elementu na nowy często jest niewystarczająca, gdyż pozostałe elementy zestawu nie wytrzymują współpracy z nowym elementem i ulegają szybko awarii.
ZASTOSOWANIE W POJAZDACH - patrz zdjęcia
W RAZIE WĄTPLIWOŚCI SŁUŻYMY FACHOWĄ POMOCĄ POD NUMEREM TELEFONU: 58[zasłonięte]303-14 i 58[zasłonięte]303-16
MOŻLIWY MONTAŻ W NASZYM SERWISIE ( GDYNIA, MORSKA 246 ) !!!
|