LuK KOŁO DWUMASOWE
VW TRANSPORTER MULTIVAN 2,5TDI 03-
Wersja silnika
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
Wyposażenie pojazdu
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
bez zestawu żrubowego
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
Maks. kąt przyłożenia [stopień]
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
14
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia)
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
5
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
maks. luz pochylenia [mm]
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
2,9
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
Tarczka regulująca tarcie
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
Liczba otworów do mocowania
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
8
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
bez łożyska prowadzącego
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
SVHC
|
![](http://toc.luk-as.de/toc/img/pixel.gif)
|
Substancje SVHC niedostępne!
|
NUMERY OEM : 070 [zasłonięte] 266 H , 070 [zasłonięte] 266 P
Aby zapewnić równomierną pracę silnika, na jego wale korbowym zamontowany jest duży odlew – koło zamachowe. Przechwytuje ono energię kinetyczną, a następnie przekazuje ją dalej. Na kole zamachowym znajduje się specjalne koło zębate, tzw. wieniec, który służy do uruchamiania silnika. Bok koła zamachowego jest powierzchnią cierną, która łączy się z tarczą sprzęgła. W środku koła zamachowego znajduje się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego.
![](http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/05_products_services/automotive_1/ZMS3_col2.jpg)
Dwumasowe koło zamachowe
Drgania pojazdu, które występują w sposób nieunikniony przy niskich prędkościach, są odczuwane przeważnie jako stukot lub zgrzytanie. Na początku lat 80-tych firma LuK opracowała nowatorskie rozwiązanie - dwumasowe koło zamachowe, które całkowicie eliminowało te objawy. Aktualnie jest ono zastosowane w co czwartym pojeździe europejskim. Firma LuK dostarcza je ponad 20 producentom pojazdów.
Dwumasowe koło zamachowe spełnia dwa zadania. Utrzymuje wieniec koła zamachowego do uruchomienia silnika i wytłumia cały układ napędowy. Tarcza koła zamachowego jest podzielona na dwie masy, które obracają się względem siebie pod kątem do 120° za pośrednictwem łożyska. Dwie rozłączone masy są sprzęgnięte z sobą za pomocą układu sprężyn obwodowych. Zapewnia to nie tylko tłumienie hałasu, ale także komfortową jazdę z niską prędkością w celu obniżenia zużycia paliwa.
ZASTOSOWANIE :
NAZWA POJAZDU │ TYP │ LATA OD - DO │ POJ │ KW│ KM
VW MULTIVAN V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7E│uż │2003.04-2009.11│2461 │128 │174
VW MULTIVAN V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7E│uż │2003.11-2009.11│2461 │120 │163
VW MULTIVAN V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7E│uż │2004.07-2009.11│2461 │128 │174
VW TRANSPORTER V Autobus (7HB, 7HJ, 7│uż │2003.04-2009.11│2461 │128 │174
VW TRANSPORTER V Autobus (7HB, 7HJ, 7│uż │2003.11-2009.11│2461 │120 │163
VW TRANSPORTER V Autobus (7HB, 7HJ, 7│uż │2004.07-2009.11│2461 │128 │174
VW TRANSPORTER V nadwozie pełne (7HA,│uż │2003.04-2009.11│2461 │128 │174
VW TRANSPORTER V nadwozie pełne (7HA,│uż │2004.07-2009.11│2461 │128 │174
VW TRANSPORTER V platforma / podwozie│uż │2003.04-2009.11│2461 │128 │174
VW TRANSPORTER V platforma / podwozie│uż │2004.04-2009.11│2461 │128 │174
JEŻELI NIE JESTEŚ PEWIEN CZY WYBRANY PRODUKT BĘDZIE PASOWAŁ TO TWOJEGO SAMOCHODU MOŻESZ TO ZWERYFIKOWAĆ W TYM !! KATALOGU !!
BĄDZ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI POMOŻEMY CI SPRAWDZIĆ I ODSZUKAĆ WSZELKIE POTRZEBNE CI CZĘŚCI DO TWOJEGO AUTA ZNAJDUJĄCE SIĘ NA NASZYCH POZOSTAŁYCH AUKCJACH !