LuK KOŁO DWUMASOWE
OPEL ASTRA G VECTRA C 2,0DTI 16V 99-
Wersja silnika
|

|
dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
|

|
Wyposażenie pojazdu
|

|
dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
|

|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|

|
bez zestawu żrubowego
|

|
Maks. kąt przyłożenia [stopień]
|

|
17
|

|
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia)
|

|
6
|

|
maks. luz pochylenia [mm]
|

|
2,9
|

|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|

|
Tarczka regulująca tarcie
|

|
Liczba otworów do mocowania
|

|
10
|

|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca
|

|
bez łożyska prowadzącego
|

|
SVHC
|

|
Substancje SVHC niedostępne!
|
NUMERY OEM : 56 16 003 , 6 16 025 , 6 16 875 , 91 26 543 , 93[zasłonięte]633 , 93[zasłonięte]588
Aby zapewnić równomierną pracę silnika, na jego wale korbowym zamontowany jest duży odlew – koło zamachowe. Przechwytuje ono energię kinetyczną, a następnie przekazuje ją dalej. Na kole zamachowym znajduje się specjalne koło zębate, tzw. wieniec, który służy do uruchamiania silnika. Bok koła zamachowego jest powierzchnią cierną, która łączy się z tarczą sprzęgła. W środku koła zamachowego znajduje się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego.

Dwumasowe koło zamachowe
Drgania pojazdu, które występują w sposób nieunikniony przy niskich prędkościach, są odczuwane przeważnie jako stukot lub zgrzytanie. Na początku lat 80-tych firma LuK opracowała nowatorskie rozwiązanie - dwumasowe koło zamachowe, które całkowicie eliminowało te objawy. Aktualnie jest ono zastosowane w co czwartym pojeździe europejskim. Firma LuK dostarcza je ponad 20 producentom pojazdów.
Dwumasowe koło zamachowe spełnia dwa zadania. Utrzymuje wieniec koła zamachowego do uruchomienia silnika i wytłumia cały układ napędowy. Tarcza koła zamachowego jest podzielona na dwie masy, które obracają się względem siebie pod kątem do 120° za pośrednictwem łożyska. Dwie rozłączone masy są sprzęgnięte z sobą za pomocą układu sprężyn obwodowych. Zapewnia to nie tylko tłumienie hałasu, ale także komfortową jazdę z niską prędkością w celu obniżenia zużycia paliwa.
ZASTOSOWANIE :
NAZWA POJAZDU │ TYP │ LATA OD - DO │ POJ │ KW│ KM
OPEL ASTRA G hatchback (F48_, F08_) 2│uż │1999.08-2005.01│1995 │74 │101
OPEL ASTRA G kombi (F35_) 2.0 DTI 16V│uż │1999.08-2004.07│1995 │74 │101
OPEL ASTRA G sedan (F69_) 2.0 DTI 16V│uż │1999.08-2005.01│1995 │74 │101
OPEL SIGNUM 2.0 DTI │uż │2003.05-. │1994 │74 │100
OPEL VECTRA C 2.0 DTI 16V │uż │2002.04-. │1995 │74 │101
OPEL VECTRA C GTS 2.0 DTI 16V │uż │2002.08-. │1995 │74 │101
OPEL VECTRA C kombi 2.0 DTI │uż │2003.10-. │1995 │74 │100
OPEL ZAFIRA (F75_) 2.0 DTI 16V │uż │2000.09-2005.06│1995 │74 │101
JEŻELI NIE JESTEŚ PEWIEN CZY WYBRANY PRODUKT BĘDZIE PASOWAŁ TO TWOJEGO SAMOCHODU MOŻESZ TO ZWERYFIKOWAĆ W TYM !! KATALOGU !!
BĄDZ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI POMOŻEMY CI SPRAWDZIĆ I ODSZUKAĆ WSZELKIE POTRZEBNE CI CZĘŚCI DO TWOJEGO AUTA ZNAJDUJĄCE SIĘ NA NASZYCH POZOSTAŁYCH AUKCJACH !