LuK KOŁO DWUMASOWE
OPEL ASTRA 1,3CDTI 05-
Wersja silnika
|
|
dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
|
|
Wyposażenie pojazdu
|
|
dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
|
bez zestawu żrubowego
|
|
Maks. kąt przyłożenia [stopień]
|
|
19
|
|
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia)
|
|
6
|
|
maks. luz pochylenia [mm]
|
|
2,9
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
|
bez tarczki regulującej tarcie
|
|
Liczba otworów do mocowania
|
|
8
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca
|
|
bez łożyska prowadzącego
|
|
SVHC
|
|
Substancje SVHC niedostępne!
|
NUMERY OEM : 55[zasłonięte]690 , 55[zasłonięte]930 , 55[zasłonięte]891 , 55[zasłonięte]194 , 56 16 000 ,
6 16 250 , 6 16 361 , 93[zasłonięte]204 , 93[zasłonięte]967
Aby zapewnić równomierną pracę silnika, na jego wale korbowym zamontowany jest duży odlew – koło zamachowe. Przechwytuje ono energię kinetyczną, a następnie przekazuje ją dalej. Na kole zamachowym znajduje się specjalne koło zębate, tzw. wieniec, który służy do uruchamiania silnika. Bok koła zamachowego jest powierzchnią cierną, która łączy się z tarczą sprzęgła. W środku koła zamachowego znajduje się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego.
Dwumasowe koło zamachowe
Drgania pojazdu, które występują w sposób nieunikniony przy niskich prędkościach, są odczuwane przeważnie jako stukot lub zgrzytanie. Na początku lat 80-tych firma LuK opracowała nowatorskie rozwiązanie - dwumasowe koło zamachowe, które całkowicie eliminowało te objawy. Aktualnie jest ono zastosowane w co czwartym pojeździe europejskim. Firma LuK dostarcza je ponad 20 producentom pojazdów.
Dwumasowe koło zamachowe spełnia dwa zadania. Utrzymuje wieniec koła zamachowego do uruchomienia silnika i wytłumia cały układ napędowy. Tarcza koła zamachowego jest podzielona na dwie masy, które obracają się względem siebie pod kątem do 120° za pośrednictwem łożyska. Dwie rozłączone masy są sprzęgnięte z sobą za pomocą układu sprężyn obwodowych. Zapewnia to nie tylko tłumienie hałasu, ale także komfortową jazdę z niską prędkością w celu obniżenia zużycia paliwa.
ZASTOSOWANIE :
NAZWA POJAZDU │ TYP │ LATA OD - DO │ POJ │ KW│ KM
OPEL ASTRA H 1.3 CDTI │uż │2005.08-. │1248 │66 │90
OPEL ASTRA H GTC 1.3 CDTI │uż │2005.04-. │1248 │66 │90
OPEL ASTRA H kombi 1.3 CDTI │uż │2005.08-. │1248 │66 │90
OPEL ASTRA H sedan 1.3 CDTi │uż │2007.02-. │1248 │66 │90
OPEL CORSA D 1.3 CDTI │uż │2010.06-. │1248 │70 │95
OPEL CORSA D 1.3 CDTI │uż │2006.07-. │1248 │66 │90
VAUXHALL ASTRA Mk V (H) hatchback 1.3│uż │2004.01-2009.05│1248 │66 │90
VAUXHALL ASTRA Mk V (H) kombi 1.3 CDT│uż │2004.08-2009.03│1248 │66 │90
VAUXHALL CORSA Mk IV (D) (L_8) 1.3 CD│uż │2006.11-. │1248 │66 │90
JEŻELI NIE JESTEŚ PEWIEN CZY WYBRANY PRODUKT BĘDZIE PASOWAŁ TO TWOJEGO SAMOCHODU MOŻESZ TO ZWERYFIKOWAĆ W TYM !! KATALOGU !!
BĄDZ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI POMOŻEMY CI SPRAWDZIĆ I ODSZUKAĆ WSZELKIE POTRZEBNE CI CZĘŚCI DO TWOJEGO AUTA ZNAJDUJĄCE SIĘ NA NASZYCH POZOSTAŁYCH AUKCJACH !