LuK KOŁO DWUMASOWE
CITROEN C4 C5 PEUGEOT 307 407 2,0HDI 04-
Wersja silnika
|
|
dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
|
|
Wyposażenie pojazdu
|
|
dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
|
bez zestawu żrubowego
|
|
Maks. kąt przyłożenia [stopień]
|
|
23
|
|
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia)
|
|
9
|
|
maks. luz pochylenia [mm]
|
|
2,9
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
|
Tarczka regulująca tarcie
|
|
Liczba otworów do mocowania
|
|
8
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca
|
|
bez łożyska prowadzącego
|
|
SVHC
|
|
Substancje SVHC niedostępne!
|
NUMERY OEM : 0532.T0 , 0532.N3 , 0532.Q5 , 0532.X8 , 96 [zasłonięte] 356 80
Aby zapewnić równomierną pracę silnika, na jego wale korbowym zamontowany jest duży odlew – koło zamachowe. Przechwytuje ono energię kinetyczną, a następnie przekazuje ją dalej. Na kole zamachowym znajduje się specjalne koło zębate, tzw. wieniec, który służy do uruchamiania silnika. Bok koła zamachowego jest powierzchnią cierną, która łączy się z tarczą sprzęgła. W środku koła zamachowego znajduje się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego.
Dwumasowe koło zamachowe
Drgania pojazdu, które występują w sposób nieunikniony przy niskich prędkościach, są odczuwane przeważnie jako stukot lub zgrzytanie. Na początku lat 80-tych firma LuK opracowała nowatorskie rozwiązanie - dwumasowe koło zamachowe, które całkowicie eliminowało te objawy. Aktualnie jest ono zastosowane w co czwartym pojeździe europejskim. Firma LuK dostarcza je ponad 20 producentom pojazdów.
Dwumasowe koło zamachowe spełnia dwa zadania. Utrzymuje wieniec koła zamachowego do uruchomienia silnika i wytłumia cały układ napędowy. Tarcza koła zamachowego jest podzielona na dwie masy, które obracają się względem siebie pod kątem do 120° za pośrednictwem łożyska. Dwie rozłączone masy są sprzęgnięte z sobą za pomocą układu sprężyn obwodowych. Zapewnia to nie tylko tłumienie hałasu, ale także komfortową jazdę z niską prędkością w celu obniżenia zużycia paliwa.
ZASTOSOWANIE :
NAZWA POJAZDU │ TYP │ LATA OD - DO │ POJ │ KW│ KM
CITROËN C4 (LC_) 2.0 HDi │uż │2004.11-. │1997 │100 │136
CITROËN C4 coupe (LA_) 2.0 HDi │uż │2004.11-. │1997 │100 │136
CITROËN C5 (RC_) 2.0 HDi (RCRHRH) │uż │2004.09-. │1997 │100 │136
CITROËN C5 Break (RE_) 2.0 HDi (RERHR│uż │2004.09-. │1997 │100 │136
CITROËN C8 (EA_, EB_) 2.0 HDi 135 │uż │2006.03-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 307 (3A/C) 2.0 HDi 135 │uż │2003.10-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 307 Break (3E) 2.0 HDi 135 │uż │2004.02-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 307 CC (3B) 2.0 HDi 135 │uż │2005.06-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 HDi 135 │uż │2004.02-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 407 (6D_) 2.0 HDi 135 │uż │2004.05-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 407 coupe (6C_) 2.0 HDi │uż │2005.10-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 407 SW (6E_) 2.0 HDi 135 │uż │2004.05-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 607 (9D, 9U) 2.0 HDI │uż │2005.09-. │1997 │100 │136
PEUGEOT 807 (E) 2.0 HDI │uż │2006.06-. │1997 │100 │136
JEŻELI NIE JESTEŚ PEWIEN CZY WYBRANY PRODUKT BĘDZIE PASOWAŁ TO TWOJEGO SAMOCHODU MOŻESZ TO ZWERYFIKOWAĆ W TYM !! KATALOGU !!
BĄDZ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI POMOŻEMY CI SPRAWDZIĆ I ODSZUKAĆ WSZELKIE POTRZEBNE CI CZĘŚCI DO TWOJEGO AUTA ZNAJDUJĄCE SIĘ NA NASZYCH POZOSTAŁYCH AUKCJACH !