LuK KOŁO DWUMASOWE
BMW E46 E39 1,8-2,0D 00-
Wersja silnika
|
|
dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
|
|
Wyposażenie pojazdu
|
|
dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
|
z zestawem żrubowym
|
|
Maks. kąt przyłożenia [stopień]
|
|
18
|
|
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia)
|
|
6
|
|
maks. luz pochylenia [mm]
|
|
1,6
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
|
|
bez tarczki regulującej tarcie
|
|
Liczba otworów do mocowania
|
|
8
|
|
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca
|
|
bez łożyska prowadzącego
|
|
SVHC
|
|
Substancje SVHC niedostępne!
|
NUMERY OEM : 1 223 628 , 1 223 712 , 21 21 1 223 628 , 21 21 1 223 712
Aby zapewnić równomierną pracę silnika, na jego wale korbowym zamontowany jest duży odlew – koło zamachowe. Przechwytuje ono energię kinetyczną, a następnie przekazuje ją dalej. Na kole zamachowym znajduje się specjalne koło zębate, tzw. wieniec, który służy do uruchamiania silnika. Bok koła zamachowego jest powierzchnią cierną, która łączy się z tarczą sprzęgła. W środku koła zamachowego znajduje się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego.
Dwumasowe koło zamachowe
Drgania pojazdu, które występują w sposób nieunikniony przy niskich prędkościach, są odczuwane przeważnie jako stukot lub zgrzytanie. Na początku lat 80-tych firma LuK opracowała nowatorskie rozwiązanie - dwumasowe koło zamachowe, które całkowicie eliminowało te objawy. Aktualnie jest ono zastosowane w co czwartym pojeździe europejskim. Firma LuK dostarcza je ponad 20 producentom pojazdów.
Dwumasowe koło zamachowe spełnia dwa zadania. Utrzymuje wieniec koła zamachowego do uruchomienia silnika i wytłumia cały układ napędowy. Tarcza koła zamachowego jest podzielona na dwie masy, które obracają się względem siebie pod kątem do 120° za pośrednictwem łożyska. Dwie rozłączone masy są sprzęgnięte z sobą za pomocą układu sprężyn obwodowych. Zapewnia to nie tylko tłumienie hałasu, ale także komfortową jazdę z niską prędkością w celu obniżenia zużycia paliwa.
ZASTOSOWANIE :
NAZWA POJAZDU │ TYP │ LATA OD - DO │ POJ │ KW│ KM
BMW 3 (E46) 318 d │uż │2001.09-2003.03│1951 │85 │116
BMW 3 (E46) 320 d │uż │1998.04-2001.09│1951 │100 │136
BMW 3 Touring (E46) 318 d │uż │2002.03-2005.02│1951 │85 │115
BMW 3 Touring (E46) 320 d │uż │2000.03-2001.09│1951 │100 │136
BMW 5 (E39) 520 d │uż │2000.02-2003.06│1951 │100 │136
BMW 5 Touring (E39) 520 d │uż │2000.02-2003.09│1951 │100 │136
JEŻELI NIE JESTEŚ PEWIEN CZY WYBRANY PRODUKT BĘDZIE PASOWAŁ TO TWOJEGO SAMOCHODU MOŻESZ TO ZWERYFIKOWAĆ W TYM !! KATALOGU !!
BĄDZ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI POMOŻEMY CI SPRAWDZIĆ I ODSZUKAĆ WSZELKIE POTRZEBNE CI CZĘŚCI DO TWOJEGO AUTA ZNAJDUJĄCE SIĘ NA NASZYCH POZOSTAŁYCH AUKCJACH !