Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

LUDWIK LILLE 1[zasłonięte]897-19 KATALOG WYSTAWY UNIKAT 1986

16-01-2012, 18:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 50 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2041557121
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 13   
Koniec: 16-01-2012 19:40:14

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
LUDWIK LILLE
1[zasłonięte]897-19
Katalog wystawy
WROCŁAW, GRUDZIEŃ 1985-LUTY 1986



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)




AUTOR -
Scenariusz wystawy
i redakcja katalogu
Piotr Lukaszewicz
Opracowanie rozdziału
Rzeźby Ludwika Lillego
i katalog rzeźb
Hanna Kotkowska-Bareja
Opracowanie i wybór
pozostałych tekstów katalogu
Piotr Lukaszewicz
Opracowanie plastyczne
wystawy i katalogu
Ewa Prus
Zdjęcia
Pracownia fotograficzna
Muzeum Narodowego w Warszawie
oraz Edmund Witecki
Tłumaczenie na język francuski
Michał Michalak
Prace wydawnicze
Wojciech Kaczorowski


WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - MUZEUM NARODOWE WE WROCŁAWIU
MUZEUM NARODOWE W WARSZAWIE, WARSZAWA 1986

WYDANIE - 1
NAKŁAD - 500 EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
BARDZO DOBRY MINUS JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, MIĘKKA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 114
WYMIARY - 22 x 21 x 1 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,390 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
ZAWIERA 68 RYSUNKÓW


KOSZT WYSYŁKI -
8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI, DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI.

ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ, DOTYCZY TO JEDNAK TYLKO KSIĄŻEK WYDANYCH PO 1950 ROKU. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU. (PREFEROWANYM JĘZYKIEM KONTAKTU POZA OCZYWIŚCIE POLSKIM JEST ANGIELSKI, MOŻNA OCZYWIŚCIE PRÓBOWAĆ KONTAKTU W SWOIM JĘZYKU NATYWNYM.)

I AGREE to SEND ITEMS ABROAD, HOWEVER THIS APPLIES ONLY FOR BOOKS PUBLISHED AFTER 1950 (POLISH LAW REGULATIONS). The COST of DISPATCHING In SUCH CASE, IS ESTABLISH ACCORDING TO PRICE-LIST of POLISH POST OFFICE SEVERALLY And it IS DEPENDENT FROM WEIGHT of OBJECT. ( The PREFERRED LANGUAGE of CONTACT WITHOUT MENTIONING POLISH IS ENGLISH, BUT YOU CAN OBVIOUSLY TRY TO CONTACT ME IN YOUR NATIVE LANGUAGE.)


DODATKOWE INFORMACJE - W PRZYPADKU UŻYWANIA PRZEGLĄDARKI FIREFOX MOŻE WYSTĄPIĆ BŁĄD W POSTACI BRAKU CZĘŚCI TEKSTU LUB ZDJĘĆ, NIESTETY NARAZIE JEDYNYM ROZWIĄZANIEM JAKIE MOGĘ ZAPROPONOWAĆ TO UŻYCIE INTERNET EXPLORERA LUB WYSZUKIWARKI "OPERA", Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA NIEDOGODNOŚCI.
PRZY OKAZJI PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.



SPIS TREŚCI LUB/I OPIS

Kiedy w roku 1946 przyjmowano do Wrocławia część zbiorów Galerii
Miasta Lwowa, to nie otrzymywano tylko pewnej ilości dzieł, z których
należało stworzyć nową wystawę, w nowym muzeum. Przyjmowano także
idee, cel, któremu one dotychczas służyły. Odbierając prace podejmowano
również zobowiązania, że kultura artystyczna miasta, w którym były one
dotychczas gromadzone i prezentowane, nie zostanie zapomniana, że w nowym
miejscu prowadzone będą badania nad jej losami i charakterem. W programie
utworzonego wówczas we Wrocławiu Muzeum Państwowego sztuka artystów
tworzących we Lwowie znalazła się więc obok tej, która przez wieki
powstawała na Śląsku. Sytuacja nie zmieniło późniejsze systematyczne roz-
szerzanie zbiorów muzeum, tworzenie nowych galerii obejmujących dzieła
artystów z innych krajów europejskich oraz prace najnowsze. Stale uzupeł-
niane kolekcje obrazów, grafik, rysunków, fotografii autorów lwowskich,
badania prowadzone przez specjalistów umożliwiły z czasem organizacje
wystaw czasowych, publikację katalogów naukowych, książek. W muzeum
urządzono m. in. ekspozycje prac: Alojzego Reichana (1960), Stanisława
Dębickiego (1966), grupy „artes" (1969), Fryderyka Pautscha (1977), spro-
wadzono wystawę dzieł Marka Włodarskiego (1981), przygotowano retrospek-
tywny przegląd twórczości Witolda Romera (1983), który objął jego fotografie
z okresu lwowskiego i wrocławskiego.
Opracowanie jednego zagadnienia prowokowało do zajęcia się innymi,
bardziej ogólnymi bądź szczegółowymi. Tak stało się na przykład w wypadku
wspomnianej wystawy grupy „artes". Przygotowany z tej okazji przez Piotra
Łukaszewicza katalog ekspozycji zapoczątkował dalsze studia, które w efekcie
doprowadziły do napisania przez autora rozprawy naukowej (Zrzeszenie
Artystów Plastyków Artes, 1975). Potem pokazano wystawę dzieł Marka
Włodarskiego — jednego z członków grupy, a teraz przygotowano ekspozycję
prac innego artysty z tego kręgu — Ludwika Lillego.
Ekspozycja obejmuje całość, zachowanej i dającej się odtworzyć z doku-
mentów i fotografii, jego twórczości. Pokazuje bądź rekonstruuje to co autor
robił w okresie lwowskim, jak i to, co stworzył potem — na emigracji
w Paryżu. Łączy podzielone przez czas i historię losy człowieka, dzieło
artysty, działalność organizatora i popularyzatora sztuki, który cokolwiek
czynił i gdzie przebywał pozostawał zawsze reprezentantem kultury polskiej.
Połączenie to dokonuje się we Wrocławiu — jest kontynuacją procesu kul-
turowego, który temu miastu, jego instytucjom badawczym i artystycznym
wyznaczyły dzieje najnowsze.

Mariusz Hermansdorfer
Dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu




Spis treści

Wstęp............................. 5
Twórczość Ludwika Lillego..................... 7
Rzeźby Ludwika Lillego...................... 12
Kalendarium życia i twórczości.................... 15
Wspomnienia o Ludwiku Lillem................... 24
Bibliografia........................... 39
Preface............................ 45
L'oeuvre de Ludwik Lilie..................... 46
La vie et i"oeuvre de 1'artiste.................... 50
Katalog............................ 55
Ilustracje............................ 73




Bibliografia

Zestawiona chronologicznie z wyjątkiem re-
cenzji i omówień wystaw, które przytoczono bez-
pośrednio po katalogu lub tytule danej wystawy
w [] (jeśli wystawa nie miała katalogu lub nie
udało się go odszukać). Uwzględniono tylko te
recenzje i wzmianki, w których mowa jest
o pracach Ludwika Lillego. Niektóre pozycje
mają niepełne dane, gdyż przytoczono je według
wycinków prasowych. Osobno zestawiono pub-
likacje własne artysty oraz książki przez niego
ilustrowane.
Skróty
ii. ilustracja
inf. informacja
IPS Instytut Propagandy Sztuki
kat. katalog
LZZAP Lwowski Zawodowy- Związek Artystów Plastyków
MNW Muzeum Narodowe w Warszawie
MNWr Muzeum Narodowe we Wrocławiu
nlb nieliczbowana
OD następne
oprać. opracował
r. rocznik
rec. recenzja
red. redakcja
s. strona
t. tom
tłum. tłumaczenie
TPSP Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych
TZSP Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych
z. zeszyt
zapr. zaproszenie
Bibliografia ogólna
1908
Sprawozdanie dyrekcji c.k. IV Gimnazjum we Lwowie za rok
szkolny 1908. Lwów 1908. s. 133
1910
Sprawozdanie dyrekcji c.k. IV Gimnazjum we Lwowie za rok
szkolny 1910. Lwów 1930, s. 115
1913
Sprawozdanie dyrekcji c.k. IV Gimnazjum we Lwowie za rok
szkolny 1913. Lwów 1913. s. 89
1920
[IT wystawa Formistów i Buntu. TPSP, Lwów 2 maja —
13 c/erwca 1920]
Rec; W. Kozicki, Formiści. „Słowo Polskie'". 1920, nr 220
(13 V); Żwir, Formiści, „Dziennik Ludowy". 1920, nr 125
(27 V), s. 5; E. Byk. Na nowych drogach sztuki. Z powodu
II wystawy formistów i Buntu poznańskiego, „Wiek Nowy",
1920. nr 5718 (17 VI),
„Formiści", z. 2, 1920, ii. na s. 3
„Zdrój", t. X, 1920, nr 3-4, ii. na s. 29
Brzask epoki. W walce o nową sztukę. Poznań 1920, ii.
na s. 173
1921
Kat.: Formiści. Wystawa IV, TPSP, styczeń-luty. Kraków
1921. nr 86-89
Inf.. rec: (stm) Otwarcie wystawy Formistów, „Goniec Kra-
kowski'1, 4 (1921), nr 25 (26 1), s. 6; W. [Prokesch?],
Z krakowskich wystaw sztuki. Wystawa formistów......Nowa
Reforma", 1921, nr 36 (1411), s. I
Katalog. Formiści. Wystawa X, TZSP. kwiecień —maj. War-
szawa 1921. nr 65-75
[XI wystawa Formistów, TPSP, Lwów, październik 1921]
Inf., rec: Wystawa ,.Formistów" i „Zdroju" [!] w T.P.S.P.,
„Gazeta Poranna". 1921, nr 6059 (6 X), s. 4; M. Bie-
nenstock, Z wystaw lwowskich. XI. Wystawa formistów.
..Chwila". 1921. październik, s. 8
1922
Kat.: Wystawa zbiorowa Ludwika Lillego, Stanisława Ma-
tusiaka, Zygmunta Radnickiego, TPSP, Lwów, maj —czerwiec
1922. nr 1-33
Rec: W. Kozicki, Życie sztuki we Lwowie. Infantyliści,
„Słowo Polskie". 1922, nr 125 (9 VI), s. 5; W. Terlecki,
Formiści lwowscy, „Zwrotnica", nr 2, lipiec 1922, s. 47:
E. Byk. Na przełomie w sztuce, „Wiek Nowy". 1922,
nr 6344 (5VIN). s. 3-4
1924
Katalog Salonu Wiosennego, TPSP, maj —lipiec, Lwów 1924,
nr 443-462
Rec: J. O., Salon Wiosenny, „Wiek Nowy", 1924, nr 6900
(27 IV), s. 3; W. Kozicki, Salon Wiosenny. III. Sztuka
młodych. „Słowo Polskie", 1924, nr 170 (23 VI). s. 5;
W. Terlecki. Salon wiosenny 1924 (III)- „Kurier Lwowski",
1924, nr 160 (14 VII), s. 2
1925
Katalog wystaw zbiorowych art. mai. Wilhelma Wachtla,
Adama Baiyckiego, Ludwika Liliego, Mariana Strońskiego,
TPSP, kwiecień-maj, Lwów 1925, nr 162-191
Rec: J. O., Wystawy zbiorowe Wilhelma Wachtla, Adama
Batyckiego, Ludwika Lillego, Mariana Strońskiego, „Wiek
Nowy", 1925, nr 7162 (9 V), s. 4; W. Kozicki, Ze sztuki,
„Słowo Polskie", 1925, nr 127 (11 V), s. 5
1927
K. Winkler, Formiści polscy. Warszawa 1927, s. 8, 16, ii.
1928
J. Giittler, Ze świata sztuki. Refleksje, „Dziennik Lwowski",
1928, nr 214 (9 VIII), s. 7
Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", TV (1927/1928), s. 355
1930
Kat.: Salon Wiosenny TPSP, Lwów, maj 1930, nr 568-573
Rec: J. Kilian-Stanisławska, Salon Wiosenny 1930, „Gazeta
Poranna", 1930, nr 9223 (2) V); K. Majewski, Tow. Przy-
jaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. Salon Wiosenny 01),
„Gazeta Lwowska", 1930, nr 117 (22 V), s. 3; W. Kozicki
Z „Salonu Wiosennego" (III), „Słowo Polskie", 1930. nr 141
(26 V), s. 7; Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", VI (1930),
s. 201
Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", VI (1930), s. 410
[III wystawa Zrzeszenia Artystów Plastyków „artes", Siani-
slawów od 14 grudnia]
Inf.: Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", VII (1931), s. 30
1931
Kat.: 4. wystawa zrzeszenia art. plastyków artes, Salon
Garlińskiego, 15—31 stycznia, Warszawa 1931, nr 7, 8
Rec: T. Czyżewski, Dowód osobisty. Wystawa grupy „Artes"
w Warszawie, „Kurier Polski", 1931, 251; K. Winkler,
Wyslawa lwowskiego zrzeszenia art. plastyków „Artes", „Ku-
rier Poranny", 1931, 27 1, ii.; K. Winkler, Wystawa zrze-
szenia artystów plastyków „Artes" w Salonie Garlińskiego,
„Polska Zbrojna", 1931, 31 I; M. Wallis, Wystawa Zrzeszenia
Artystów Plastyków „Artes", „Robotnik", 1931, nr 45, 31 I
(przedruk: M. Wallis, Sztuka polska dwudziestolecia, zob.
s. 42); M. Treter. Maruderzy modernizmu, „Gazeta Polska".
1931. nr 32 (1 II), s. 3; N. Samotyhowa, Wystawa Zrzesz.
Artystów Plastyków „Artes", „Kobieta Współczesna", 1931,
nr 6 (8 11), s. 10, ii.; W. P.[odoski], Ze świata sztuki.
Wystawy, „Myśl Narodowa", XI (1931). nr 8 (8 11). s. 93;
K. Winkler, „Artes" ze Lwowa w Salonie Garlińskiego,
„Droga". 1931, nr 2. s. 178; W. Husarski. Z wystaw,
„Tygodnik Ilustrowany", 1931, nr 5, s. 93-94, ii.; Kronika
artystyczna, „Sztuki Piękne", VII (1931), s. 69; M. Sterling,
Wystawy, „Wiadomości Literackie", 1931, nr 16 (19 IV). s. 4
D. V.[ogel], Teka graficzna Zrzeszenia „Arles". „Pomost",
1931. nr 1 (marzec), s. 36-37
[V wystawa Zrzeszenia Artystów Plastyków „artes". Miejskie
Muzeum Przemysłu Artystycznego. Lwów. maj 1931]
Rec: M.K.[ubiszyna], Ze sztuki, „Wiek Nowy", 1931, 12 V
Syndykat Art. Piast., Lwów 1931, s. 43
Kat.: 7 Wystawa zbiorowa zrzeszenia artystów plastyków
artes, TPSP, 15 listopada - 4 grudnia, Lwów 1931, nr 21-24
Rec: M.K.[ubiszyna]. Ze sztuki. VII wyst. zbiorowa Zrzeszenia
artystów-plastyków „Artes", „Wiek Nowy". 1931, nr 9134
(21 XI): M. Minich, Wystawa Zrzeszenia Artystów Plastyków
„Artes" (II), „Kurier Lwowski", 1931. nr 336 (4X11)
1932
[VIII wystawa Zrzeszenia Artystów Plastyków „artes". Dom
Braci Jablkowskich, Warszawa, styczeń 1932]
Inf., rec: K. Winkler, Wystawa lwowskiego zrzeszenia arty-
stów plastyków „Artes" ......Kurier Poranny". 1932, nr 21
(21 I), s. 3; Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", VIII
(1932), s. 33.
Kat.: Wystawy: XXW „Plastyki" poznańskiej, „artes" (Lwów),
Tadeusz Kropala oraz wystawa bieżąca, TPSP. kwiecień —
maj, Kraków 1932, nr 70-77
Inf.: Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", VIII (1932),
s. 204
A. Swinarski, Współczesna Grafika Poznańska, Poznań 1932.
s. 9
Kat.: 150 rysunków, gwaszy, drzeworytów Ottona Hahna.
Jerzego Janischa, Pawła Kowżuna, Ludwika Lillego, Margit
Reich-Sielskiej, Henryka Strenga, Ludwika Tyrowicza, Stefana
Wojeiechowskiego. TPSP. październik, Lwów 1932, nr 71—%
Rec: H. Blum, Z wystaw w Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych.
„Słowo Polskie", 1932. nr 280 (12 X), s. 7
Zjazd Polskich Artystów Plastyków i uroczystości w Krakowie
1932 roku, „Sztuki Piękne". VIII (1932), s. 368
Kronika, „Glos Plastyków", r. II, nr 11-12 (1932). s. 149
Wieczór tańców plastycznych zespołu Beli Kalzowej, Towarzy-
stwo „Dom Zdrowia Akademika Żydowskiego". (Lwów) 1932
[Program]
1933
Kronika, „Lwowskie Wiadomości Muzyczne i Literackie",
1933, nr 71 (17 II), s. 4
Simsund [S. Szpund], Lwów placówką plastyków, „Gazeta
Poranna". 1933, 5 III
Tymczasowy katalog wystawy żydowskiego przemysłu arty-
stycznego. Muzeum Przemysłu Artystycznego we Lwowie,
Lwów 1933
Ogólno-polski Zjazd Delegatów Związków Zawodów. Polskich
Artystów Plastyków w Warszawie, „Głos Plastyków", r. III,
nr 3-4 (1933), s. 42
Kronika Lwowska, „Glos Plastyków", r. III, nr 3 — 4 (1933),
s. 46
Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", IX (1933), s. 359
[(Gwiazdkowy Kiermasz Sztuki LZZAP, Lwów, grudzień 1933]
Inf.: Obraz dla wszystkich, „Wiek Nowy", 1933, 23X11;
Kronika-Lwów, „Głos Plastyków", r. III, nr 7-8 (1934),
s. 99
L. Chwistek. Tęsknota za elita, artystyczną, fwg nie zidenty-
fikowanego wycinka z prasy lwowskiej], 1933, 25X11, s. 6
1934
[Wystawa kolekcji rysunków Ludwika Lillego, LZZAP, Teatr
Rozmaitości, Lwów, maj 1934]
Inf.: Kronika-Lwów, „Głos Plastyków", r. III, nr 9— 12
(1934), s. 183; Kronika artystyczna, „Sztuki Piękne", X (1934),
s. 352
Kronika. ..Glos Plastyków", r. III, nr 9-12 (1934), s. 174
Kat.: XXVII wystawa IPS, grudzień 1934.....styczeń 1935,
Warszawa 1934
1935
[XIV wystawa LZZAP, kuluary Teatru Rozmaitości, Lwów,
maj 1935]
Rec.: H. Blum, Wystawa lwowskich plastyków w Rozmaitoś-
ciach. „Kurier Lwowski". 1935, 13 V: J. G.[uttler], Artyści
plastycy w Teatrze Rozmaitości, „Gazeta Lwowska", 1935,
29 V, s. 2; J. Kilian-Stanisławska, Wyst. obrazów w Teatrze
Rozmaitości. „Kurier Lwowski", 1935, nr 156 (7 VI), s. 5
Lwowski Zawodowy Związek Plastyków (na podstawie roz-
mowy z prezesem Lilie), „Nowe Czasy", 1935, nr 29 (15 X)
1936
Kat.: Salon Plastyków Związku Zawodowego Polskich Arty-
stów Plastyków. IPS, styczeń, Warszawa 1936 [też; Łódź,
Lwów. Lublin]
Rec: K. Winklcr, Sztuka, ..Droga", XV (1936). nr 1, s. 94;
A. M. Mars, Salon Plastyków. „Nowe Czasy". 1936. nr !0
(I VI), s. 4
[Wystawa malarstwa małopolskiego, Malmo, Slockholm, GÓte-
borg, kwiecień —maj 1936]
Rec: A. M. Mars, Malarstwo małopolskie w Szwecji,
„Nowe Czasy". 1936. nr 9 (15 V), s. 3
1937
Kronika lwowska, „Głos Plastyków", r. IV, nr 7-12 (1937),
s. 97
A. Lauterbach, Żydzi a sztuki plastyczne, w: Almanach
żydowski H. Stachla, Lwów 1937, s. 65
Program. Wieczór tańców plastycznych szkoły Beli Katzowej.
Przygotowany specjalnie na „Wiosnę we Lwowie", Powszechny
Teatr Żołnierza, w sobotę, 29 V 1937 r. (Lwów 1937)
1938
Kat.: Wystawa grafiki żydowskiej (w j. żyd.). Tallin 1938
1939
Kat.: Arl Decoratif 39. Exposition du 19 mai au 8 juin 39,
Galerie d'Art Renę Breteau (Paris)
1945
Kat.: Catalogue des Ouwages de Peinture ... exposes au
Palais des Beaux-Arts de la Ville de Paris ... du 28 septembre
au 29 octobre 1945, Societe du Salon d'Automne, Paris 1945,
nr 827
1946
Kat.: Salon des Tuileries XXIIle exposition, Musee des
Beaux-Arts de la Ville de Paris, du 8 juin au 7 juillet
1946, nr 672, 673
Kat.: Exposition Internationale d"Arl Modernę. Catalogue.
Musćc d'Art Modernę Paris, 18 novembre — 28 decembre 1946,
s. 78 nr 5
1948
Kat.: Exposition des Artistes Polonais residant en France
organisee par 1'Amitie Franco-Polonaise, Galerie des Beaux-
-Arts, Paris, du 31 janvier au 14 fevrier 1948. nr 78 — 81
Rec; P. Descargues, Artyści polscy mieszkający w Paryżu,
„Przegląd Artystyczny", III (1948), nr 2 (26), s. 1 tłum. wg
„Arts", s. 1
1949
Kat.: Catalogue Societe du Salon d'Automne. Musee des
Beaux-Arts de la Ville de Paris, 30 septembre —6 novembre
1949, nr 907, 908
1952
Zapr.; XVIe Exposition des Peintres Graveurs et Lithograp-
hes Independants de la Societe Le Trait du jeudi 9 au
vendredi 24 octobre 1952, Ville de Paris, Musee Municipal
d'Art Modernę. Invitation [ze spisem nazwisk uczestników
wystawy].
1953
Zapr.: XVII6 Exposition des Peintres Graveurs et Lithograp-
hes Independants de la Socićte „Le Trait" du jeudi 8 au
dimanche 25 octobre 1953, Ville de Paris, Musee Municipai
d'Art Modernę. Invitation [ze spisem nazwisk uczestników
wystawy],
1954
Zapr.: Exposition des Peintrc-Graveurs Independants de la
Societe „Le Trait" vernissage le samedi 4 juillet a 16 heures,
Vi!le de Rouen, Musee des Beaux-Arts. Invitation [ze spisem
nazwisk uczestników wystawy].
Kat.: Catalogue Societe du Salon d'Automne, Grand P;ilais,
5 novembre-30 novembre 1954, nr 905, 906
J. Szczepińska, Historia i program grupy Formiści Polscy
w latach 1[zasłonięte]917-19, „Materiały do Studiów i Dyskusji
7 Zakresu Teorii i Historii Sztuki, Krytyki Artystycznej oraz
Badań nad Sztuką", nr 3/4, 1954, s. 207, 220, 223
1955
Zapr.: XIXC Exposition des Peintres Graveurs et Lithographes
Independants de la Societe „Le Trait" du vendredi 14 au
dimanche 30 octobre 1955, Ville de Paris, Musee Municipal
d'Art Modernę. Invitation (ze spisem nazwisk uczestników
wystawy].
Kat.: Catalogue Societe du Salon d'Automne, Grand Palais,
5 novembre — 30 novembre 1955, nr 976, 977
1956
Zapr.: XXIe Exposition des Peintres Graveurs et Lithograp-
hes Independants de la Societe „Le Trait" du jeudi 15 au
jeudi 29 novembre 1956, Ville de Paris, Musee Municipal
d'Art Modernę. Invitation [ze spisem nazwisk uczestników
wystawy]
1957
I. W., Umar! Ludwik Lilie, „Wiadomości (Les Nouvelles)",
1957, 23-24 XI
„La Pensee Russe", 1957, nr 1138, 23X1 (j. ros.)
Ludwik Lilie, „Biuletyn Informacyjny Związku Artystów Pol-
skich we Francji", grudzień 1957, s. 7
W. Jaworska, Ludwik Lilie, malarz, grafik, rzeźbiarz. ...Świat".
1957, nr 31. s. 15-16, ii.
wj [W. Jaworska]. „Przegląd Artystyczny", 1957, nr 6, s. 52,
ii.
Zapr.: Louis Lilie 1[zasłonięte]897-19, Galerie Zak, Paris, du 9 au
22 noyembre 1957, ii.
Rec, inf.: „Carrefour", 1957, 20X1; „Arts", 1957, 20X1;
„Parisien-Libere", 1957, 28X1; H. de M., L"exposition Louis
Lilie a la Galerie Zak, „lei Paris", 1957, 21-27 XI;
„Wiadomości (Les Nouvelles)' II (1957), nr 380, 23-24X1
(W.), s. 1, 6, ii.; W. George, Hommage a Ludwik Lilie
(1[zasłonięte]897-19) a la Galerie Zak, „L"Arche", 1957. 11X1
1958
L. Calevaert-Brun, [wstęp do albumu] Louis Lilie, Douze
gravures, Paris 1958
Wystawa pośmiertna Ludwika Lillcgo, „Wiadomości", nr 617,
26 I 1958, s. 6
A. Jakimowicz, Kronika polskiej awangardy 1912—1957,
„Przegląd Artystyczny", 1958, nr 1, s. 6, 10, 12. 20 ii., 22
1959
A. Kotula, „artes", Encyklopedia Współczesna 1959, s. 483 ii.
M. WalHs, Sztuka polska dwudziestolecia. Warszawa 1959
G. L. Ljuzzato], Louis Lilie, Douze gravures, Paris 1958,
„La Rassegna Mensile", III — IV 1959
Kat.: Od Młodej Polski do naszych dni. Rysunki i studia
malarskie, MNW, luty—kwiecień. Warszawa 1959, s. 35 nr 105
1960
I. Witz. Wspomnienia lwowskie, w: Księga wspomnień 1919 —
1939, Warszawa 1960, s. 367 i nn.
1961
I. Witz, J. Zaruba, Pięćdziesiąt lat karykatury polskiej
1[zasłonięte]900-19, Warszawa 1961, s. 35
1962
H. Vollmer, Allgemeines Lexikon der bildenden Kunstler
des XX. Jahrhunderts, Bd. VI, Leipzig 1962 (J. Sandel)
Kat.: Exposition Internationale du Petit Bronzc, Musee d'Art
Modernę de la Ville de Paris, 5-24 VI, nr 93 (dwie rzeźby)
1963
S. Konarski, Cztery lala w okupowanym Paryżu, Paryż
1963, s. 31, ii.
1964
B. Schulz, Proza, Kraków 1964, s. 562
T. Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t. III.
Wrocław 1964
1965
A. Stern, Mieczysław Szczuka, Warszawa 1965, s. II
Historia sztuki polskiej. 1. III, Kraków 19652
1966
Kat.: Rewolucyjne tradycje awangardy polskiej, Galeria Współ-
czesna, Warszawa 1966
A. Kotula, P. Krakowski, Kronika nowej sztuki 1[zasłonięte]855-19.
Kraków 1966
1967
I, Wilz. Obszary malarskiej wyobraźni, Kraków 1967. s. 12,
40, 52. 56, 100
1968
H. M. Wingier, Das Bauhaus, Bramsche 19682, s. 554
1969
P. Łukaszewicz, Artes 1929— 1934. Katalog wystawy, Muzeum
Śląskie, Wrocław 1969, s. 5-12, 17-18, 20-22, 39-41, ii.
[wyst. również w Warszawie, zob. niżej, oraz w Szczecinie,
Muzeum Pomorza Zachodniego, grudzień 1969—styczeń 1970]
Inf.: P. Łukaszewicz, Artes po czterdziestu latach, „Przegląd
Artystyczny", 1970, nr 2, s. 26, ii.
A. Osęka, Realizm przeżycia i faktu, „Polska", 1969, nr 10,
ii. na s. 27
Kat.: „artes" 1929—1934, Galeria Współczesna, Warszawa
X-XI 1969, nr 28. ii.
1970
W. Hudon, Montaże z wyobraźni, „Projekt", 1970, nr 1 (74),
s. 31
1971
P. Łukaszewicz, Zrzeszenie „artes" i problem nadreaiizmu,
w: Sztuka XX wieku, Warszawa 1971, s. 208-209, ii.
1972
J. Pollakówna, Formiści, Wrocław 1972, ii.
Motyw spofeczno-rewolucyjny w polskim malarstwie i grafice
1850—1950, katalog, oprać. I. Płazak, Muzeum Świętokrzy-
skie w Kielcach. Kielce 1972, s. 45, nr 98, 99
1974
Polskie życie artystyczne w latach 1915—1939, pod red.
A. Wojciechowskiego, Wrocław 1974, ii.
1975
P. Łukaszewicz, Zrzeszenie artystów plastyków „artes" 1929—
1935, Wrocław 1975, liczne ii.
Kat.: W kręgu nadreaiizmu. Nurt metaforyczno-ekspresyjny
w sztuce polskiej MNWr, Wrocław 1975, s. 10—11, nr 108,
109 (wkładka)
B. Schulz, Księga listów, zebrał, oprać, wstępem, przypisami
i aneksem opatrzył J. Ficowski. Kraków 1975. s. 18, 134
1976
T. Dobrowolski, Malarstwo polskie ostatnich dwustu lat,
Wrocław 1976
Zapr.: Hommage a Louis Lilie 1897—1957. Exposition du
4 au 18 decembre 1976, Galatee Gallery, 132- 136, Boulevard
du Montparnasse, ii. [teksty: Vieira da S0va, P. Franek,
L. Caievaert-Brun, W. George]
Rec: „L'economie-loisirs", 1976 7X11; „Carrefour", [976
16 XII; ,Xe Nouveau Journal", 1976 18X11; P. Franek,
Tragedie d'une solitude, ,.Le Nouveau Journal", 1976
1978
P. Łukaszewicz, Die Gruppe „artes" und die proletarische
Kunst in Polen, [w:] Entwicklungsprobleme der proletarisch-
-revolutionaren Kunst von 1917 bis zu den 30er Jahren.
Arbeitskonferenz des Bereiehes Kunstwissensehaft der Hum-
boIdt-Universitat Berlin, 31. Oktober-2. November 1977,
s. 80
S. Osostowicz, Listy. Oprać. I. Jakimowicz, Kraków 1978,
s. 192-193, 196
1979
Z. Baranowicz, Polska awangarda artystyczna 1918—1939,
Warszawa 19792, s, ig9i 191, 207-208, 245, ii. 78, 92
1980
J. Cybis, Notatki malarskie. Dzienniki 1954—1966, Warszawa
1980, s. 74
Ekspresjonizm w sztuce polskiej. Katalog wystawy oprać.
P. Łukaszewicz, J. Malinowski, MNWr, Wrocław 1980. s. 11,
25, 40-44, 76-77 nr 295, 298, ii. 32, 35 [wyst. również
w Warszawie, „Zachęta", luty —marzec 1981]
Inf.: P. Łukaszewicz, J. Malinowski, Ekspresjonizm w sztuce
polskiej. Wystawa we wrocławskim Muzeum Narodowym,
„Sztuka", 1981, nr 1, s. 34
Kat.: Autour du surrealisme polonais, Musee des Beaux-
-Arts de Mons, 15 mars-15 avril 1980, s. nlb. 14-15
S. Vincenz, Z perspektywy podróży, Kraków 1980, s. 19-20
(to samo: S. Vincenz, Po stronie dialogu, Warszawa 1983.
t. 2, s. 153-154)
1981
J. Krzymuska, Malarstwo polskie w latach 1917—1945.
Przewodnik do XVI, XVII i XVIII sali Galerii Malarstwa
Polskiego, MNWr, Wrocław 19812, ii.
Kat.: Marek Włodarski (Henryk Streng) 1[zasłonięte]903-19. Wy-
stawa monograficzna, MNW, grudzień 1981 —styczeń 1982,
Warszawa 1981, s. 15, 17, 43-45, 47, 50
1982
J. Pollakówna, W. M. Rudzińska, Malarstwo polskie. Między
wojnami 1[zasłonięte]918-19, Warszawa 1982
1983
Katalog zbiorów Gabinetu Grafiki, t. I: Grafika polska
w latach 1[zasłonięte]901-19, oprać. I. Rylska, MNWr, Wrocław
1983. s. 228, nr 792, ii.
1984
Kat.: Polnische Malerei des 19. und. 20. Jahrhunderts. Eine
Ausstellung des Nationalmuseums Wrocław in der Neuen
Berliner Galerie im Alten Museum. 14. Marz bis 22. April
1984, Berlin 1984, s. 82 nr 46, ii.
B. Schulz, Listy. Fragmenty. Wspomnienia o pisarzu. Zebrał
i oprać, J. Ficowski, Kraków 1984, s. 18-24, 29, 36
J. Malinowski, Zrzeszenie artystów Bunt, w: Co robić po
kubizmie?. Studia o sztuce europejskiej pierwszej polowy
XX wieku, Kraków 1984
1985-
Formiści. Katalog wystawy, MNW. 29 kwietnia—14 lipca,
Warszawa 1985, nr 505-521
Publikacje własne
1. [Wstęp do kat.] Wystawa zbiorowa Ludwika LilLego,
Stanisława Matusiaka, Zygmunta Radnickiego. TPSP,
maj —czerwiec, Lwów 1922, s. 2—5
2. [Wstęp do kat.] Wystawy zbiorowe Hahn Otto, Streng
Henryk, sztuka prymitywów, TPSP, czerwiec —lipiec,
Lwów 1928, s. 4-9
3. [Wstęp do kat.] 4. wystawa zrzeszenia art. plastyków
artes, Salon Garlińskiego, 15 — 31 stycznia, Warszawa 1931
4. Suddi i pidsudni, „Mystectwo", z. 4 (1932/1933), s. 98-99
5. O przyszłość sztuk plastycznych we Lwowie, „Akcja
Narodowa", 1934, nr 10, s. 3.
6. Lwów jako ośrodek współczesnej plastyki, „Gazeta Arty-
stów", II, 1935, nr 22, s. 6
7. Nowocześni plastycy lwowscy, „Nowe Czasy", 1935, nr 8;
s. 5
8. Muzeum Żydowskiej Gminy Wyznaniowej (przewodnik),
Lwów 1937
9. [Wspomnienie o formizmie], „Głos Plastyków", r. V,
1938, nr 8-12, s. 26
10. Pani Yu-Li-Pan opowiada, „Tygodnik Ilustrowany", 1938,
nr 36, s. 694 (pod pseudonimem Junius)
11. U Olgi Boznańskiej w Paryżu, „Tygodnik Ilustrowany".
1938, nr 42, s. 805 — 806 (pod pseudonimem .lunius)
12. List paryski, „Tygodnik Ilustrowany", 1938, nr 44,
s. 845—846 (pod pseudonimem Junius)
13. Graficy polscy w Paryżu. Konstanty Brandel, „Biuletyn
Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Książki w Paryżu",
1 (1946), nr 2 — 4, s. 14-16 (tekst pogadanki radiowej);
przedruk: „Wiadomości", 26 (1971), nr 9, s. 5
14. Co słychać w świecie sztuki w Paryżu, „Przegląd Arty-
styczny", 1946, nr 8-9, s. 10
15. Do malarzy w Polsce, „Przegląd Artystyczny", 1948,
nr 1, s. 6 (tekst przemówienia nadany w 1947 przez
radio francuskie w ramach audycji: Francja przemawia
do Polski)
16. O Brunonie Schulzu, Poecie i Malarzu, „Oficyna Poetów",
4 (1969), nr 4, s. 12 — 14 (tekst pogadanki radiowej)
17. Malarze polscy we Francji, „Oficyna Poetów", 5 (1970),
nr 1, s. 46 (tekst pogadanki radiowej)
Książki ilustrowane przez Lillego
Miłość Magdaleny. Sermona francuska przez O. Józefa Bonnet
z rękopisu Biblioteki Królewskiej w Petersburgu wyjęła, prze-
łożył Rajner M. Rilkc, spolszczył i rysunkami zaopatrzył
Ludwik Lilie, Lwów 1922, Spółka nakładowa „Odrodzenie",
reprodukcje trzech akw. po s. 14, 24, 26
Gilgamesz. Powieść starobabilońska podług transkrypcji
G. E. Burckhardta w języku polskim oddana przez Józefa
Wittlina. rysunki Ludwika Lillego, Lwów 1922, Wydawnictwo
„Monsalwat", reprodukcje tr?ech akw. po s. 16, 32, 64
Bolesław Dan [Aleksander Weintraub], Pieśń nad Pieśniami
króla Salomona, drzeworyty L. Lillego. Lwów 1922, Wydawni-
ctwo „Monsalwat" reprodukcje trzech drzeworytów s. nlb.
9, 17, 41



Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI