Lotus Esprit Turbo SE 1991
Wyprodukowano tylko 1608 egzemplarzy tego modelu auta
Oryginalny przebieg 54 500 km
Pojemność silnika: 2,2 TURBO Moc: 278 KM Przyśpieszenie 1-100 km/h: 4,9 sek.
W moim posiadaniu od ponad dwóch lat. W tym czasie Esprit spędził połowę czasu w serwisie Trax Racing, gdzie został poddany kompleksowej renowacji mechanicznej. Części zakupiono bezpośrednio w firmach: LOTUS WARSZAWA (PL), SJ SPORTS CARS (UK), Ramspott & Brandt (DE). Łączna wartość wszystkich faktur przekracza kwotę 50 tys. zł.
Co zrobiono?
- Renowacja silnika i osprzętu (nowy rozrząd, paski osprzętu, uszczelki, nowa pompa paliwowa, nowa pompa wody, nowa pompa podciśnienia, regeneracja turbo, korekta luzów zaworowych, regeneracja sprężarki klimatyzacji).
- Renowacja skrzyni biegów (wymieniono zębatki pierwszego, drugiego, piątego oraz wstecznego biegu, a także synchronizatory; zamontowano zmodyfikowaną zębatkę piątego biegu o współczynniku 0.75:1 zamiast oryginalnego 0.82:1 – pozwala to osiągnąć prędkość maks. powyżej 300km/h oraz obniża spalanie na trasie).
- Nowe aluminiowe zbiorniki paliwa (oryginalne metalowe cechuje wysoka podatność na rdzę i przecieki).
- Zamontowany profesjonalny system gaśniczy silnika (łącznie 6 dysz: 4 na silnik + 2 na zbiorniki paliwa).
- Dokonano renowacji felg.
- Regeneracja zawieszenia oraz hamulców.
- Nowa pompa sprzęgła i wysprzęglik.
- Kompletne nowe sprzęgło sportowe (producent deklaruje efektywność do maks. 350KM).
- Sprawna klimatyzacja, świeżo nabita (klimatyzacja profesjonalnie przerobiona z R12 na R134a).
- Naprawiono ogrzewanie – co jest rzadkością w ponad dwudziestoletnich Espritach.
- Nowa śnieżnobiała tapicerka skórzana.
Esprit nie był poddawany tuningowi mechanicznemu. O doskonałym stanie silnika świadczy obecna moc 278KM, która jest wyższa niż deklarowana przez producenta w roku 1991.
Auto sprowadzone z USA (zdjęcia przedzakupowe do wglądu). Nie ma możliwości zamiany oraz negocjacji kwoty. Do obejrzenia w Warszawie po wcześniejszym umówieniu terminu.
Tel. 692 388 492
----------------------------------------------------------------
Dziękuję Pawłowi Skrzypczyńskiemu za udostępnienie kilku zdjęć http://pskrzypczynski.blogspot.com/
|