Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

LOTNICZE MAKIETY RC - BUDOWA - WHITEHEAD NOWA opis

11-04-2015, 7:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 75 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 5169964437
Miejscowość Bielsko-Biała
Wyświetleń: 12   
Koniec: 11-04-2015 07:19:27

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 2009
Stan: Nowy
Rodzaj: Albumy i książki
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

BUDOWA LOTNICZYCH MAKIET RC

GORDON WHITEHEAD

INFORMACJE:




Wydawnictwo - OW MH - BIBLIOTEKA PRZEGLĄDU MODELARSKIEGO RC
Rok - 2009
Stron - 212
Oprawa - LAKIEROWANA
Format - A4

STAN - NOWA



W publikacji tej znajdziesz informacje o klasyfikacji makiet latających, dokumentacji i wyborze modelu, aerodynamice, wyborze skali, obliczeniu poprawnego punktu równowagi, skalowaniu rysunków, projektowaniu struktury kadłuba, skrzydeł i stateczników, pracującym takielunku, pokrywaniu i wykańczaniu, prędkości modelu, oblocie, trymowaniu i ogólnych zasadach wykonywania lotów oraz lotu modelem dwusilnikowym etc , etc ...

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM KUPUJĄCYM O WĄTPLIWEJ REPUTACJI ALLEGRO

* wysyłka odbywa się w ciągu MAX. 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
FAKTURY VAT


Opis:
Rozdział I
Klasyfikacja makiet latających 7

Sytuacja w modelarstwie makiet latających 7
Klasyfikacja modeli poprzez typy 7
Najstarsze samoloty 8
Budowane w pojedynczych egzemplarzach, bombowce i samoloty rozpoznawcze z I wojny światowej, dwupłatowce szkolne i samoloty klasy Tiger Moth 8
Myśliwce od I wojny światowej do początku lat 30., szkolne jednopłatowce, współczesne samoloty lekkie. . . 8
Lekkie samoloty akrobacyjne,nowoczesne samoloty szkolne, wyścigowe i myśliwce z II wojny światowej 9
Samoloty odrzutowe 10
Ostateczna rada 11

Rozdział 2
Dokumentacja i wybór modelu 13

Sugestie dotyczące wydawnictw 14
Surfując po Internecie 15
Pokonując ślepe zaułki 15
Potrzebne detale 16
Wybór i ocena tematu 17
Liczba potrzebnych kanałów radiowych 19
Kompetencje pilota 19

Rozdział 3
Rozważania aerodynamiczne 21

Podstawowe wymagania aerodynamiczne 21
Profil skrzydła a prędkość przeciągnięcia 22
Wybór płata 22
Profile wklęsłe 22
Profile płasko-wypukłe 22
Profile dwuwypukłe 23
Profile symetryczne 23
Kąty zaklinowania w samolotach 23
Kąt zaklinowania w modelu 24
Pomiar kątów 24
Kąt wynikowy zaklinowania w teorii i praktyce 25
Linia ciągu silnika 25
Podstawowe wymagania stateczności 25
Powierzchnia stateczników a stateczność 25
Położenie środka ciężkości a stateczność 25
Zależność pomiędzy położeniem SC a powierzchnią statecznika 26
Ramię działania momentu a stateczność 26
Stateczność kierunkowa 26
Odwrotne działanie lotek 26
Przepadniecie skrzydła 27
Równoważenie momentu obrotowego silnika 28
Sloty i korzyści wynikające z ich stosowania 28
Użycie slotów w modelach 29
Klapy 29
Przykłady wielkości wychyleń klap w rzeczywistych samolotach 30
Kreślenie profili skrzydeł 30
Kreślenie żeber dla skrzydła zbieżnego 31
Kreślenie żeber dla skrzydeł eliptycznych 32

Rozdział 4
Wybór skali modelu 33

Oszacowanie wielkości modelu 34
Optymalizacja wielkości modelu 35
Oszacowanie powierzchni skrzydła 35
Rozważania na temat ciężaru 36
Podsumowanie rozważań dotyczących wielkości modelu 36

Rozdział 5
Obliczenie poprawnego punktu równowagi 37

Związek między położeniem środka ciężkości (SC) a poprawnym zachowaniem modelu 37
Gdzie powinien znajdować się SC 38
Pozycja SC dla skrzydeł eliptycznych 39
Położenie SC dla samolotów dwupłatowych 39
Położenie SC dla bezogonowców 39
Położenie SC dla układu typu kaczka 39
Optymalizacja „trudnego" położenia SC za pomocą powierzchni statecznika 39
Kiedy należy powiększyć pole statecznika? 40
Końcowe wyważenie modelu 40
Subtelności w stosowaniu wzoru na SC 41
Kiedy lokalizacja SC nie ma wpływu na złe zachowanie modelu? 41
Uwagi końcowe 42

Rozdział 6
Skalowanie rysunków 43

Epidiaskop i rzutnik do przezroczy 43
Metoda multiplikacji - kadłub 43
Wręgi i przekroje poprzeczne 44
Skrzydła 45
Bezpośrednie mnożenie 45
Cyrkiel 45
Cyrkiel proporcjonalny 45
Wyposażenie niezbędne do wykonywania rysunków 46
Metoda eliminowania ostrych krawędzi
w podłużnicach i innych elementach 46

Rozdział 7
Projektowanie struktury kadłuba 47

Uwagi dotyczące odporności na kraksy 47
Początkowe koncepcje projektowe 47
Podstawowe założenia projektu konstrukcyjnego 48
Konstrukcja kratownicowa kadłuba 49
Wykonanie pokrycia kadłuba kratownicowego 50
Konstrukcja wręg 51
Wykonanie dolnego i górnego pokrycia kadłuba 51
Kokpity i kabiny 52
Wtelopodłużnicowy kadłub o liniach opływowych 52
Monolityczne kadłuby o liniach opływowych 53
System płaskiej kratownicy 54
Kadłuby kształtowane z arkuszy balsy 56
Inne metody 56
Oprofilowanie nasady skrzydeł 56
Zawieszenie silnika 57
Osłony silnika 57
Osłony silnika kształtowane z metalu 58
Osłony wykonane z laminatu szklano-epoksydowego. . 58

Rozdział 8
Struktura skrzydła i stateczników 61

Projekt skrzydła wolnonośnego 61
Dwudźwigarowe skrzydła wolnonośne 62
Wolnonośne skrzydła kesonowe 63
Skrzydła wolnonośne z częściowo elastycznym pokryciem 64
Skrzydło wolnonośne z całkowicie sztywnym pokryciem 64
Konstrukcja dźwigara w skrzydłach wolnonośnych o dużym wydłużeniu 64
Łączenie skrzydeł skośnych 64
Skrzydła z niepracującym olinowaniem 65
Skrzydła z pracującym olinowaniem 66
Skrzydła zastrzałowe 66
Skrzydła z niepracującym olinowaniem 66
Skrzydła z pracującym olinowaniem 67
Skrzydła zastrzałowe 67
Projektowanie skrzydeł z funkcjonalnym olinowaniem 67
Krawędzie spływu w skrzydłach o elastycznym pokryciu 67
Wycięcia pod lotki 68
Końcówki skrzydeł 68
Usterzenie 69

Rozdział 9
Pracujący takielunek, zastrzały i połączenia skrzydeł i stateczników 71

Naciąganie takielunku i jego mocowanie 71
Pracujące stójki i rozporki 72
Praktyczne uwagi dotyczące pracującego takielunku... 75
Skrzydła wolnonośne z rozporkami 75
Mocowanie dolnych skrzydeł 76
Sekcja centralna płata górnego 76
Mocowanie stójek w kadłubie 78
Mocowanie skrzydeł w górnoptatach zastrzałowych. . . 78

Rozdział 10
Napędy powierzchni sterowych 79

Przeniesienie napędów 79
Zawieszenie steru wysokości i kierunku 79
Zawiasy lotek - typ prosty 80
Pokrycie dużych otworów 80
Zawiasy lotek szczelinowych 80
Przeniesienie napędów - komentarz ogólny 82
Połączenie lotek w dwupłatach 83
Zawieszenie lotek przeciwdziałające efektowi odwrotnego ich działania 83
Różnicowe wychylenia lotek przy wykorzystaniu jednego, centralnego serwa 84
Mechaniczny mikser lotki-ster kierunku 84
Ukryte mechanizmy napędu lotek 84
Inne rozwiązania przeniesienia napędów 86
Klapy 88
Systemy klap 88

Rozdział 11
Podwozia 93

Podwozie stałe 93
Przeciwdziałanie występowaniu myszkowania ogona .. 93
Podwozie elastyczne czy nie? 94
Uproszczona konstrukcja podwozia z osią poprzeczną 94
Podwozie z blachy duralowej 95
Podwozia amortyzowane skrętnie 95
Amortyzowane podwozia z osią poprzeczną 96
Amortyzowane podwozia o niezależnych osiach 98
Mocowanie stałych amortyzowanych goleni 99
Sterowane płozy i koła tylne 99
Podwozie chowane 102
Mechanizmy chowania podwozia 102
Mechanizmy domowej konstrukcji 102
Pneumatyczny system chowania podwozia 104
Geometria chowanego podwozia 105
Chowane podwozie z obracanym kołem 105
Sposoby montowania chowanego podwozia 106
Obwody elektryczne w systemach chowanego podwozia 108
Koła 108
Wykonanie kół o stożkowych osłonach 108
Koła szprychowe 109
Mocowanie kół na osi 112
Owiewki kół i goleni 113
Pływaki 114

Rozdział 12
Silniki 115

Wybór silnika 115
Dobór silnika do modelu 116
Chłodzenie silnika 116
Regulacja silnika 117
Zbiornik paliwa 118
Tłumiki 118
Układy wielosilnikowe 119
Uwagi ogólne 119
Samoloty ze śmigłem pchającym - odwrotne
obroty silnika 120

Rozdział 13
Śmigła 121

Wykonanie śmigła 121
Kołpaki 122
Rozdział 14
Napęd tunelowy (wentylatorowy) 125
Wydajność 125
Podstawy napędu tunelowego 125
Systemy napędowe 126
Projektowanie 127
Wymagania dotyczące napędu 130
Uwagi dotyczące projektowania kadłuba 130
Podsumowanie 135

Rozdział 15
Dodawanie szczegółów 137

Kokpity 137
Piloci 138
Owiewki 139
Metoda rozciągania 141
Metoda tłoczenia 142
Metoda kurczenia materiału 142
Mocowanie kabin 142
Makiety silników 143
Karabiny i ich osłony 143
Drobne szczegóły zewnętrzne 145
Odwzorowanie metalowego pokrycia na drewnianej konstrukcji modelu 145
Linie podziału, luki i żaluzje w metalowym pokryciu . . 146
Linie podziału, nity i fałdowania na drewnianych powierzchniach 147
Taśmy żeber i żebra obszywane 148
Sznurowane poszycia 149
Inne szczegóły zewnętrzne 149

Rozdział 16
Pokrywanie i wykańczanie 151

Przygotowanie powierzchni pod pokrycie 151
Nakładanie tkanin na sztywne pokrycia 152
Pokrycie tkaniną szklaną i żywicą 153
Pokrycia nylonowe 153
Pokrywanie nylonem skrzydeł o wklęsłym profilu.... 154
Końcowe nakładanie lakieru 155
Płótno i jedwab 155
Taśmy na żebrach 155
Pokrycie folią 155
Malowanie i dekoracja 156
Aerografy i ich stosowanie 156
Zabezpieczanie przed wpływem paliwa 157
Malowanie pędzlami 157
Naklejki samoprzylepne 158
Kolejność wykańczania modelu 158
Malowanie oznaczeń 159
Standardowe liternictwo 161
Niestandardowe liternictwo 161
Maskowanie liter 162
Malowanie pasów i szachownic 163
Dodawanie szczegółów 164
Kalkomanie własnej produkcji 164
Oznaczenia wycinane z folii pokryciowej 165
Folie samoprzylepne 165
Ślady eksploatacyjne 165
Uproszczone ślady eksploatacyjne 167
Kamuflaż rombowy (lozanka) 167
Stosowanie kamuflażu rombowego w wielkości naturalnej 168
Malowanie lozanki metodą natryskową 169

Rozdział 17
Prędkość modelu 173

Osiągi pełnowymiarowych samolotów 173
Zależność między zakresem prędkości a właściwościami lotnymi 173
Zależność między kątem natarcia a prędkością 174
Zależność między ciężarem a prędkością 174
Zależność prędkości od ciężaru modelu 175
Ciężar a prędkość przeciągnięcia 175
Teoria a praktyka 176
Wpływ prędkości przeciągnięcia na odwzorowanie prędkości w skali 176
Czy istnieje prędkość „skalowa"? 177
Optymalizacja 177
Przeciągnięcie dynamiczne 177
Końcowy komentarz dotyczący obciążenia skrzydeł w świetle tabeli 17.2 178

Rozdział 18
Oblot, trymowanie i ogólne zasady

wykonywania lotów 179
Sprawdzenie modelu przed pierwszym lotem 179
Sprawdzenie pozostałych elementów 179
Oblot 179
Optymalizacja wychyleń 180
Co się jeszcze może zdarzyć? 181
Sprawdzenie zachowania modelu w korkociągu 181
Procedura wyjścia z korkociągu 182
Zachowanie się modeli w korkociągu 182
Wykorzystanie funkcji dual-rate 182
Trymowanie modelu z wypuszczonymi klapami 183
Efekt użycia klap wewnętrznych 183
Współpraca klap ze sterem wysokości 183
Efekt opuszczenia klap i lotek oraz użycia klapolotek . 184
Eksperymentowanie z klapolotkami 184
Używanie klap i klapolotek 184
Końcowy komentarz dotyczący trymowania 186

Rozdział 19
Wprowadzenie do czterech podstawowych figur akrobacji 187

Pętla r 187
Beczka 188
Kompletna wolna beczka 190
Poziome wejście i wyjście z wolnej beczki 191
Beczka akcentowana 191
Zwrot i wywrót 191
Zawrót 192
Zawrót w lewo 192
Zawrót w prawo 193
Półbeczki z zawrotem 193
Korkociąg - wariacje i procedury 194
Wiązanki 194

Rozdział 20
Lot modelem dwusilnikowym na jednym silniku 195

Na początek kilka uwag 196
Wstępne przygotowanie 196
Trzy uwagi 196
Podstawowe mechanizmy korekcyjne 197
Asymetryczny lot ze skrzydłami ustawionymi równolegle 198
Asymetryczny lot z pochylonym skrzydłem 198
Zrównoważony lot asymetryczny 199
Moje doświadczenia z modelem P-38 Lighting 200
Lewy silnik wyłączony - prawy pracujący na pełnej mocy 200
Prawy silnik wyłączony - lewy pracujący na pełnej mocy 200
Zachowanie w chwili awarii silnika 201
Silnik stanął! 201
Elektroniczne wspomaganie lotu na jednym silniku .. . 202
Czynniki wpływające na zachowanie się samolotu. . . . 203

Podsumowanie 203
Na koniec 204

Rozdział 21
Start i lądowanie 205

Start z ręki 205
Modele z podwoziem trzykołowym 205
Start modeli z kółkiem ogonowym 206
Lądowanie 206
Lądowanie z ominięciem przeszkody 209
Lądowanie w warunkach turbulentnych 210
Konwejer (międzylądowanie) 212

Na zakończenie 212




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE NASZE AUKCJE

POZDRAWIAM