Lord of Arcana to gra akcji z elementami jRPG, w której rozgrywka sprowadza się do eksploracji świata gry oraz toczenia walk z dziesiątkami wymagających przeciwników. Za jej wyprodukowanie odpowiedzialna jest japońska firma Square Enix.
W Lord of Arcana gracz trafia do świata o nazwie Horodyn, w którym wszelki ład i porządek jest w pełni uzależniony od bezpieczeństwa potężnego kamienia Arcana. Nieoczekiwanie spokojne dotąd uniwersum przeżywa najazd wrogo nastawionej armii potworów, pragnącej przejąć pełnię kontroli nad największym skarbem Horodynu. Naprzeciwko adwersarzy staje jednak gracz, który w trakcie wyprawy podejmuje także próbę dowiedzenia się, jaka siła drzemie w kamieniu i w jakim celu został on stworzony.
Wśród głównych atutów Lord of Arcana wymienia się dynamiczny system walki, a także niesamowite projekty wrogów (autorstwa najbardziej uznanych designerów pracujących w przemyśle gier). W pierwszym przypadku, autorzy zaproponowali graczom udział w emocjonujących starciach, w których walka opiera się na wyprowadzaniu dzisiątek brutalnych kombinacji ciosów.
W dziele firmy Square Enix spory nacisk położony został na rozgrywkę wieloosobową w trybie kooperacji (dla maksymalnie czterech osób, ad-hoc). Gracz rozpoczyna tu zabawę od stworzenia własnej postaci, a następnie zajmuje się jej regularnym rozwojem poprzez naukę nowych umiejętności oraz ciosów. W ramach gry ujęto również specjalny system, przy pomocy którego z dostępnych części, w tym specjalnych przedmiotów zdobywanych w trakcie walk, możliwe jest konstruowanie tysięcy rodzajów broni oraz elementów pancerza. Zabawę w trybie głównej kampanii można jednak prowadzić także w pojedynkę. Zmagania z potworami są wówczas o wiele cięższe.
Lord of Arcana cechuje się ponadto wysokiej jakości oprawą audiowizualną, a także dziesiątkami rozbudowanych misji, zapewniających wiele godzin rozrywki. Po premierze gra jest rozbudowywana – służą temu publikowanie regularnie dodatki DLC.
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: sieć lokalna Liczba graczy: 1-4