Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Lokomotywy spalinowe serii ST44

14-07-2012, 19:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 97 zł     
Użytkownik tech28
numer aukcji: 2444260712
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 37   
Koniec: 04-07-2012 15:39:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Forma: leksykon
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest nowa,stan idealny.

Koszty wysyłki 0,00 zł.

Realizacja zakupu od ręki.

Lokomotywy serii ST44 należą do najbar­dziej znanych i rozpowszechnionych lokomotyw spalinowych produkcji radzieckiej na świecie. Od 1964 roku zbudowano łącznie 5231 pojazdów (7164 pojedynczych sekcji) w różnych wersjach, które eksploatowano w pra­wie wszystkich krajach dawnego bloku wschodniego. Dla PKP dostar­czono 1114 lokomotyw normalnotorowych oraz 68 szerokotorowych dla LHS. Ponadto osiem egzemplarzy zakupiły zakłady przemysłowe. Była to najliczniejsza seria lokomotyw eksploatowanych na PKP. Po kilkudziesięciu latach eks­ploatacji ze względów ekonomicznych wy­cofywano je całkowicie z ruchu lub znacznie ograniczono ich liczbę. W II połowie lat 90. XX wieku na PKP zaczęła się ich intensywna kasa­cja i seria przeznaczona została do likwidacji. Rzeczywistość jednak zweryfikowała te plany i część pojazdów pozostawiono, a nawet odbudowano. W 2010 roku czynnych było ponad sto maszyn PKP, w tym 25 zmodernizowanych. Wiele „nowych” maszyn pojawiło się po 2004 roku, które przeżywały prawdziwą „drugą młodość” u operatorów prywat­nych. Dzisiaj lokomotywy M62 są symbo­lem mijającej epoki, w której nie liczono się z ekonomiką i ochroną środowiska.

Monografia „Lokomotywy spalinowe serii ST44” autorstwa Ryszarda Rusaka to wyczerpujące kompendium wiedzy o tej serii lokomotyw. Całość poprzedzona jest opi­sem rozwoju konstrukcji lokomotyw spalinowych na świecie i w Polsce. Autor opisał genezę powstania lokomotyw typu M62 i miejsce ich produkcji czyli Fabrykę Lokomotyw w Ługańsku. Najwięcej miejsca zajmuje jednak opis konstrukcji i służby tych lokomotyw na kolejach polskich i u operatorów prywatnych. Opisane zostały wszystkie modernizacje tych maszyn oraz praca tych lokomotyw w innych zarządach kolejowych. Z dużą starannością opracowana została statystyka wszystkich maszyn, zarówno normalno- jak i szerokotorowych. Niewątpliwym atutem publikacji jest również duża ilość fotografii dokumentujących pracę „gagarinów” na kolejowych szlakach..