Bajki dla dyslektyków Kolorowanki logopedyczne
dla dzieci z trudnościami w nauce pisania i czytania
autor:Kamila Waleszkiewicz
Książka jest niezastąpioną pomocą w zwalczaniu problemu z nauką czytania i pisania, który nie polega na tym, jak wielu sądzi, czy dziecko nauczy się czytać i pisać, lecz na tym, jakim sposobem i w jakim czasie to osiągnie. Prezentowane w niniejszej publikacji bajki pomagają dzieciom zbudować zbiór skojarzeń ułatwiających prawidłowe rozpoznawanie liter, a dzięki zabawie uatrakcyjniają proces nauki czytania i pisania.
spis treści:
Wstęp
Małe ą
Małe ę
Bajka o małe literce ł
Bajka o małej literce t
Kiełkująca literka
Literkowa wyprawa
Każde dziecko jest zdolne. Każde na swój niepowtarzalny sposób! Skoro każdy z nas ma swój sposób na życie, to czemu nie na zdobywanie wiedzy? Problem z nauką czytania i pisania nie polega na tym, czy dane dziecko nauczy się czytać i pisać, tylko na tym, jakim sposobem i w jakim czasie to osiągnie.
Zależy to od indywidualnego sposobu przyswajania wiedzy. Jednym z takich sposobów (bardzo efektywnym), jest kojarzenie przedmiotów, zjawisk czy zdarzeń... Bardzo pomocne w nauce są także ruch, praca twórcza oraz pozytywne emocje.
Prezentowane w niniejszej publikacji bajki pomagają dzieciom zbudować zbiór skojarzeń ułatwiających prawidłowe rozpoznawanie liter. A dzięki zabawie (np. rysowaniu, naklejaniu, wycinaniu czy lepieniu z plasteliny) uatrakcyjnią proces nauki czytania i pisania.
np.
– Co robisz? – pytały ptaki.
– Literki a właśnie tak łowią ryby – wołało małe pisane a.
A ptaki powtarzały: łowią, -owią, - wią, -ą, -ą
I od tamtej pory wszystkie a z haczykiem nazywają się ą .
Zadania do samodzielnego wykonania:
1. Ulep z plasteliny literkę ą.
2. Wytnij z gazety (której nikt już nie potrzebuje) jak najwięcej literek ą i wklej je na białą kartkę z bloku. Powstałe dzieło podpisz i powieś np. na lodówce, niech wszyscy zobaczą, jakim
wspaniałym jesteś artystą!
Format B5, stron 40, oprawa miękka IMPULS
Zabawy logopedyczne na cztery pory roku Scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko można je również zastosować w nauczaniu zintegrowanym młodszych klas szkoły podstawowej
autorzy: Dorota Krupa, Jolanta Pszczółka
Drodzy Czytelnicy, oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. Wiemy, że rozwój mowy nie jest procesem wyizolowanym, lecz ściśle związanym z rozwojem ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji wzrokowej, pamięci i uwagi.
Wszystkim ćwiczeniom nadawałyśmy formę zabawy, aby dzieci chętnie i aktywnie w nich uczestniczyły.
Życzymy radosnej i owocnej pracy.
Autorki
Format B5, Objętość 112oprawa miękka IMPULS
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368