Płatność
Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)
Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002
W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick
Gotówka przy odbiorze osobistym
Wysyłka
Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym
Odbiór osobisty
ul. Lubartowska 56 w Lublinie
Kontakt z nami
ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 32
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.30-18.00
soboty: 10.00-14.00
Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki
Autor: (red.) Milewski S., Kaczorowska-Bray K.
Wydawca: Harmonia
Wydanie, Rok wyd: 2012
Ilość stron: 480
Format: 17,5 x 25,0 cm
Oprawa: twarda
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]74401
Seria Logopedia XXI wieku
Opis:
„Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki” prezentuje interdyscyplinarne podejście do logopedii. Poszczególne rozdziały, których Autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy, poświęcone są historii i teorii logopedii, zagadnieniom patologii języka dzieci, zaburzeniom mowy o podłożu neurologicznym, problemom związanym z czytaniem i pisaniem, surdologopedii oraz tematowi wykorzystania komputera w praktyce terapii mowy.
Niniejsza publikacja to pierwszy tom serii Logopedia XXI Wieku, wydany dzięki współpracy Harmonii Universalis i Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Spis treści:
1.Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim
2. Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
3. Interdyscyplinarność logopedii – szkoła wrocławska
4. O ostrość refleksji naukowej. Przedmiot logopedii i procedury logopedycznego postępowania
5. Sprawności językowe i komunikacyjne a inne funkcje psychiczne
6. Gramatyka a logopedia
7. Patofonetyka – nowy przedmiot kształcenia czy nowe ujęcie „starych tematów”?
8. Miejsce logopedii artystycznej w systemie kształcenia logopedów
9. Rodzic czynnikiem warunkującym skuteczność terapii logopedycznej
10. SLI w kontekście psycholingwistycznych teorii przetwarzania procesów mowy
11. Model lateralizacji a poziom słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym - analiza badań
12. Procesy definiowania u dzieci cztero-, sześcio- i ośmioletnich
13. Sprawność definiowania w rozwoju mowy i niektórych jej zaburzeniach
14. Percepcja prozodii mowy i muzyki na przykładzie badań dzieci pięcio-siedmioletnich
15. Ćwiczenia słuchowe w terapii logopedycznej – wskazówki metodyczne oraz omówienie przykładów
16. Logopedyczne aspekty edukacji dwujęzycznej
17. Logopedyczne badania przesiewowe 6-latków – Sopot 2004–2010
18. Dobór metody w terapii osób jąkających się
Dodatek. Sytuacja terapeutyczna osób jąkających się w odniesieniu do ich wieku
19. Logopeda w ogrodzie kultury
20. Przeszłość i przyszłość w badaniach nad afazją
21. Sprawności narracyjne w otępieniu alzheimerowskim – postępowanie terapeutyczne
22. Ocena płaszczyzny suprasegmentalnej ciągu fonicznego w dyzartrii
23. Nabywanie umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą okołoporodowych urazów i uszkodzeń neurologicznych
24. Dzieci przedwcześnie urodzone jako grupa zagrożona ryzykiem nieprawidłowego rozwoju mowy i języka
25. Budowanie kompetencji składniowej w dyskursie zaburzonym
26. Powodzenie terapii osób z afazją a wsparcie systemowe
27. Afazja wzgórzowa. Opis przypadku
28. Zaburzenia linearności - podstawowy wymiar trudności w czytaniu i pisaniu
29. Aspekt logopedyczny w opisie i interpretacji błędów w pisaniu jako jednej z form komunikacji językowej
30. Analiza wytworów czynności grafomotorycznych dzieci w wieku 7-13 lat
31. Dysleksja paradygmatyczna i syntagmatyczna – przykłady błędów w zapisach dzieci
32. Kształtowanie morfologicznej kompetencji językowej u dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności czytania i pisania (profilaktyka/korekcja dysleksji i dysortografii)
33. Niepowodzenia szkolne a glottodydaktyka. Studium przypadku
34. Terapia surdologopedyczna w ujęciu komunikacyjnym
35. Trudności uczniów niesłyszących w językowym opisie uczuć
36. (Nie)słyszący jako wyzwanie dla współczesnej surdologopedii
37. Wykorzystanie autorskich programów w terapii logopedycznej dzieci niepełnosprawnych
38. Logopedia w internecie