Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Logopedia Wspomaganie rozwoju dziecka

02-05-2015, 8:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik PIM_pl
numer aukcji: 5232059450
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 2   
Koniec: 02-05-2015 08:29:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Księgarnia PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 20

tel.  501 [zasłonięte] 370

Księgarnia stacjonarna:
519 [zasłonięte] 288

504 [zasłonięte] 187

p[zasłonięte]@tlen.pl

Informacji o wysyłce udzielamy w następstwie zapytania mailowego.

 
 

Można łączyć zamówienie z zakupami dokonanymi na koncie: piotr26047 

Książki wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3 dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na
konto.

Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę VAT.

W tytule przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.


Odbiór osobisty:

Księgarnia PIM, Tychy

ul. Jana Pawła II  20

pon-pt 10-19; sob 10-16.

tel. 519 [zasłonięte] 288

Przy odbiorze osobistym proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.

 
 

Wpłata na konto

Pobranie:  w przypadku przesyłki pobraniowej prosimy o mailową dyspozycję do wysyłki za pobraniem. 

 
 

Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł.

Priorytet - dopłata 1,50 zł

 
 

Logopedia Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji
Rudzińska-Rogoży Aneta
 Wydawnictwo: Impuls

 ISBN: [zasłonięte]978-8350-595-2
 Format: 16.0x23.5cm
 Liczba stron: 144
 Oprawa: Miękka
 Wydanie: 1, 2014 r.

 Współczesna szkoła stawia wysokie wymagania uczniom wstępującym w jej mury. Powszechnie wiadomo, że dziecko może z powodzeniem rozpocząć naukę w klasie I tylko wówczas, gdy istnieje względna równowaga między jego możliwościami a owymi wymaganiami. Niestety, nie wszyscy są w stanie im sprostać, dlatego coraz bardziej widoczne staje się zjawisko tzw. nierównego startu. Przemiany społeczno-gospodarcze, jakie obserwujemy w ostatnich latach, prowadzą do pogłębienia nierówności edukacyjnych. Faktem jest stale wzrastająca liczba uczniów wykazujących trudności w nauce i zachowaniu…
Sytuacja ta wskazuje na wciąż aktualną potrzebę propagowania wiedzy z tej dziedziny oraz wymianę doświadczeń pomiędzy wszystkimi, którzy są odpowiedzialni za edukację swoich podopiecznych. Temu również ma służyć niniejsza publikacja. Jej myślą przewodnią jest idea wczesnej diagnozy i pracy korekcyjno-kompensacyjnej podejmowanej wobec dzieci, u których obserwuje się pierwsze symptomy nieharmonijnego rozwoju psychomotorycznego. Bez względu na to, czy podejrzenie ryzyka dysleksji zostanie potwierdzone czy wykluczone w późniejszych badaniach specjalistycznych, podjęcie interwencji terapeutycznej jest jedynym słusznym krokiem. Nie należy się obawiać etykietowania dziecka. Konsekwencje „przeoczenia” problemu wysoce niekorzystnie rzutują na karierę szkolną.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza koncentruje się na teoretycznych aspektach podejmowanej tematyki. Otwiera ją tekst A. Maciarz, będący wprowadzeniem w zjawisko ryzyka dysleksji. Autorka dzieli się w nim dylematami związanymi z tym pojęciem i jego implikacjami dla praktyki oświatowej. Zagadnieniem rozpoznawania ryzyka dysleksji zajęła się A. Nowicka, analizując proces postępowania diagnostycznego. J. Lipińska-Lokś systematyzuje wiedzę na temat zasad i specyfiki pracy terapeutycznej z dziećmi. Artykuł U. Konkol jest natomiast przypomnieniem zadań, jakie ma do wypełnienia placówka przedszkolna wobec podopiecznych przejawiających trudności rozwojowe. Druga część książki ma charakter praktyczny. Stanowi zbiór tekstów poświęconych wybranym metodom pracy terapeutycznej z dziećmi z ryzyka dysleksji. W pierwszym z nich A. Rudzińska-Rogoża, poprzez analizę indywidualnego przypadku, pokazuje możliwości zastosowania teorii integracji sensorycznej J. Ayres w diagnozie i terapii dzieci z ryzyka dysleksji. E. Ćwikła z perspektywy terapeuty opisuje trudne doświadczenia szkolne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Kolejny tekst U. Konkol prezentuje przykład optymalnej realizacji zadań związanych ze wspomaganiem rozwoju dzieci w jednym z zielonogórskich przedszkoli. E. Skorupka, akcentując znaczenie ruchu w edukacji dziecka, dzieli się propozycjami zajęć stymulujących motorykę dużą i małą. Rozważania A. Matusiak koncentrują się z kolei wokół muzyki jako znaczącego narzędzia terapeutycznego. Artykuł zawiera interesujące scenariusze zajęć muzykoterapeutycznych. Tekst autorstwa U. Kochanowskiej przedstawia założenia teoretyczne oraz wybrane rozwiązania praktyczne skutecznej, ale wciąż mało znanej metody – glottodydaktyki przedszkolnej i szkolnej. L. Wiatrowska natomiast wprowadza czytelników w polisensoryczne metody nauki czytania i pisania. Publikację zamyka wykaz wybranej literatury i pomocy terapeutycznych, zarówno dla specjalistów, jak i rodziców.
Niniejsza pozycja jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych oraz studentów kierunków pedagogicznych. Ze względu na jej wymiar praktyczny – ciekawe propozycje ćwiczeń, gier i zabaw korekcyjno-kompensacyjnych zawartych w konspektach i scenariuszach zajęć – może być również pomocą dla rodziców, którzy chcą się aktywnie włączyć w oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne wobec własnych pociech.

 

okładka