Elżbieta Borsuk-Sorota
Aleksandra Kruszewska
SMACZNE ZABAWY BUZI I JĘZYKA
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci
Publikacja jest poradnikiem logopedycznym uwzględniającym nie tylko ćwiczenia sprawności aparatu wymowy, ale także dbałość o przebieg rozwoju funkcji w obrębie narządu żucia. Ćwiczenia w niej opisane będą urozmaicać pracę specjalistów z dziećmi, które potrzebują ich pomocy. Niektóre ćwiczenia mogą być także wykorzystywane przez pedagogów w ramach zajęć przedszkolnych jako działania stymulujące rozwój sprawności aparatu artykulacyjnego. Książka ta pomagać więc będzie w realizacji jednego z ważnych zadań logopedii, jakim jest profilaktyka logopedyczna. Uczy też rodziców, jak można w atrakcyjny i korzystny dla rozwoju dziecka sposób spędzać wspólnie czas i jednocześnie wypełniać zalecenia logopedy.
Dr Danuta Emiluta-Rozya
Publikacja to zbiór 30 ćwiczeń aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem różnych artykułów żywnościowych. Ćwiczenia ze względu na rodzaj użytego smakołyku podzielono na 5 grup:
Chrupiącą gimnastykę języka, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych chrupek, wafelków i innych chrupiących smakołyków;
Żelkowy zawrót głowy, czyli ćwiczenia z użyciem żelków różnej wielkości, o różnym kształcie i smaku;
Miód, dżem, krem, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych smarowideł;
Lizaki i spółka, czyli ćwiczenia z użyciem lizaków i lodów;
Chlupoty-bulgoty, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem napojów;
Marchewkowe psoty, czyli ćwiczenia z użyciem owoców i warzyw.
W prawidłowym wykonaniu poszczególnych ćwiczeń pomocne będą zamieszczone zdjęcia, które ilustrują, jak dane ćwiczenie powinno przebiegać.
Sylwia Chmiel
PŁYNNE I POTKNIĘTE PRZYGODY PSZCZÓŁKI BASI – Opowiadania logopedyczne przeznaczone do terapii niepłynności mowy
„Płynne i potknięte przygody pszczółki Basi” to 13 opowiadań logopedycznych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym mających problemy z niepłynnością mowy. Ćwiczenia zawarte w tekście mogą wykorzystywać nauczyciele przedszkoli i szkół, logopedzi oraz rodzice. Zajęcia mogą mieć formę indywidualną lub grupową, w zależności od inwencji osoby prowadzącej zabawę.
Zbiór opowiadań autorstwa Sylwii Chmiel to cenny materiał zalecany do wykorzystania w terapii logopedycznej dziecka jąkającego się. Publikacja z jednej strony promuje i w przystępny sposób prezentuje możliwości zastosowania technik terapeutycznych pozwalających upłynniać mowę. Z drugiej zaś strony zwraca uwagę na potrzebę odczulania dziecka na problem jąkania, dzięki czemu ułatwia logopedzie pracę nad kształtowaniem zdrowych postaw wobec tego zjawiska. [...] Jąkające się dziecko, śledząc losy pszczółki Basi, może utożsamiać się z doświadczanymi przez nią uczuciami, emocjami i uczy się, jak sobie z nimi radzić.
Z recenzji dr Katarzyny Węsierskiej
Grażyna Wasilewicz
GDZIE JESTEŚ, JĘZYCZKU?
30 zabawnych wierszyków usprawniających narządy mowy dziecka
Książka zawiera trzydzieści zabawnych wierszyków z wplecionymi opisami ćwiczeń narządów mowy. Dziecko trenuje poprawną wymowę, doskonali słuch fonemowy, kształci prawidłowy oddech, słuchając wesołych historyjek, dzięki czemu terapia logopedyczna staje się przyjemna i ciekawa.
Ćwiczenia zawarte w książeczce sprawdzą się zarówno w terapii logopedycznej, jak i w profilaktyce. Sprawne narządy artykulacyjne mogą wspomóc, a nawet przyspieszyć prawidłową wymowę. U dzieci, których mowa nie budzi zastrzeżeń, ćwiczenia przyczynią się do jej jeszcze piękniejszego emitowania.
Publikacja przeznaczona jest do wykorzystania przez rodziców, logopedów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych do indywidualnej lub grupowej pracy z dziećmi.
Magdalena Bochniak, Monika Domańska-Ożga
LOGOPEDYCZNE PRZYGODY Z SZOFIKIEM – Przewodnik dla dzieci z zaburzoną wymową głosek szeregu szumiącego
Książeczka zawiera ciekawe zagadki, krzyżówki, gry, rebusy oraz rymowanki i inne zadania, które uprzyjemnią dzieciom ćwiczenie prawidłowej wymowy. Zadania są ułożone według ściśle określonego schematu terapii logopedycznej.
Publikacja przygotowuje dziecko do prawidłowej realizacji głosek szeregu szumiącego, ale zawiera także materiał wyrazowo-obrazkowy przeznaczony do utrwalania już wywołanych głosek. Dodatkowo zamieszczono ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, przydatne na każdym etapie terapii. Zróżnicowana kolorystyka poleceń wprowadza podział zadań ze względu na stopnień trudności. Taki zabieg ma ułatwić dopasowanie odpowiedniego ćwiczenia do wieku i posiadanych umiejętności dziecka. Poradnik został opracowany tak, aby motywować dzieci do ćwiczeń logopedycznych, bawić je i uczyć. Korzystanie z książeczki jest ułatwione dzięki Szofikowi, sympatycznemu i zabawnemu chłopcu, który oprowadza po przewodniku, daje pożyteczne rady i praktyczne wskazówki.
Z poradnikiem mogą pracować maluchy, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać (z małą pomocą dorosłego), ale również dzieci, które samodzielnie odczytują polecenia i rady Szofika.
Publikacja została zrecenzowana przez dr Ewę Kowalewską.
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72