Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Logopedia Mnemoliterki Ćwiczenia do wprowadzania

15-06-2015, 11:47
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik wka_morzyk
numer aukcji: 5361702318
Miejscowość Wałbrzych
Wyświetleń: 2   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.40 [kg]
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

                   Życzymy udanych zakupów


Księgarnia

WKA MORZYK

Wałbrzyska Księgarnia Akademicka

ul. Wrocławska 10

58-309 Wałbrzych

 

+48 [zasłonięte] 786 253

 

 wka_[zasłonięte]@interia.pl


 


Wpłata przez allegro


Przelew - przedpłata

płatność na nasze konto bankowe


31 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0950002 [zasłonięte] 009883

 


Towar wysyłamy w ciągu 2 dni od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie.

 

Przy zakupie na kilku naszych aukcjach prosimy poczekać na maila z kosztami wysyłki.Koszty przesyłki ponoszą Państwo tylko raz i zależą one od wagi przesyłki.

 

Wszystkie przesyłki wysyłamy 

 

NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM.

 


                                                  

Logopedia Mnemoliterki

Ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych pod względem kształtu a-o, m-n-u-w, l-ł, b-d-

Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka
Format: 21.0x29.7cm
Liczba stron: 72
Wydanie: 1
Rok wydania: 2012
Opis książki
Mnem˘literki to ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych pod względem kształtu – wykorzystujące mnemotechnikę w postaci zakładek obrazowych, ponieważ najbardziej naturalnym sposobem uczenia się dziecka jest uczenie wykorzystujące obraz, emocje oraz ruch, co z kolei „uruchomia” wyobraźnię, pozwalając na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery.
Zakładki obrazowe [1] (alfabet skojarzeniowy) skonstruowano w taki sposób, aby wybrane litery (duże i małe o podobnym obrazie graficznym oraz litery podobne o odmiennym kierunku i położeniu) zostały pokojarzone z przedmiotami przypominającymi dziecku o cechach charakterystycznych danej litery i jej odmienności od innych. Uzmysłowi to dziecku, że dana litera jest jedyna w swoim rodzaju.
W celu podniesienia efektywności i przyjemność zapamiętywania - „zakładki obrazowe” należy wesprzeć metodą „żywych” opowiadań uwzględniających te rzeczy, które są ważne i mają być zapamiętane. „Ożywienie” liter służy zapisaniu ich w umyśle. Im obraz jest bardziej surrealistyczny tym prawdopodobieństwo zapamiętania wzrasta. Tworzenie takich obrazów stwarza możliwość „ozdabiania” danej litery w taki sposób, aby jej kształt i cechy charakterystyczne zachowały się w pamięci dziecka ze względu na interesującą „prezentację”. Przykładem może być wierszyk „ożywiający” literę a:

Wielkie A to drabina,
po której aligator Al się wspina.
W łapce mały talerzyk trzyma
i łyżeczką pyszne ciasteczko wcina.
Talerzyk z łyżeczką, małe a przypomina.
Gdyby nie ta łyżeczka,
to ciastko nie zjedzone,
na Ala byłoby obrażone.
Dziecko korzystając z ćwiczeń, może samo wizualizować litery i rysować ich „kształtopodobne” odpowiedniki na odwrocie kartki, a także bawić się wyobraźnią w wymyślanie zabawnych opowiadań lub wierszyków, których bohaterami będą literki oraz sam ich autor czyli dziecko.
Ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych z wykorzystaniem mnemotechnik przeznaczone są dla wszystkich dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem i pisaniem. W szczególności jednak mają pomóc zapamiętać kształty liter podobnych, dzieciom mającym trudności z nabywaniem umiejętności czytania i pisania, dzieciom z grupy ryzyka dysleksji, dzieciom z fragmentarycznymi deficytami rozwojowymi, w szczególności charakteryzującymi się zaburzeniami percepcji wzrokowej.
Mnem˘literki mogą być wykorzystane w czasie wspólnych zabaw w domu („pod okiem” osoby dorosłej), w przedszkolu i na zajęciach lekcyjnych w szkole, w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz na zajęciach wyrównawczych i rewalidacyjnych.