OFERTA SKŁADA SIĘ Z 6. ZESTAWÓW:
Autorzy: Elżbieta Borsuk-Sorota, Aleksandra Kruszewska
SMACZNE ZABAWY BUZI I JĘZYKA
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci
Publikacja jest poradnikiem logopedycznym uwzględniającym nie tylko ćwiczenia sprawności aparatu wymowy, ale także dbałość o przebieg rozwoju funkcji w obrębie narządu żucia. Ćwiczenia w niej opisane będą urozmaicać pracę specjalistów z dziećmi, które potrzebują ich pomocy. Niektóre ćwiczenia mogą być także wykorzystywane przez pedagogów w ramach zajęć przedszkolnych jako działania stymulujące rozwój sprawności aparatu artykulacyjnego. Książka ta pomagać więc będzie w realizacji jednego z ważnych zadań logopedii, jakim jest profilaktyka logopedyczna. Uczy też rodziców, jak można w atrakcyjny i korzystny dla rozwoju dziecka sposób spędzać wspólnie czas i jednocześnie wypełniać zalecenia logopedy.
Dr Danuta Emiluta-Rozya
Publikacja to zbiór 30 ćwiczeń aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem różnych artykułów żywnościowych. Ćwiczenia ze względu na rodzaj użytego smakołyku podzielono na 5 grup:
Chrupiącą gimnastykę języka, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych chrupek, wafelków i innych chrupiących smakołyków;
Żelkowy zawrót głowy, czyli ćwiczenia z użyciem żelków różnej wielkości, o różnym kształcie i smaku;
Miód, dżem, krem, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych smarowideł;
Lizaki i spółka, czyli ćwiczenia z użyciem lizaków i lodów;
Chlupoty-bulgoty, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem napojów;
Marchewkowe psoty, czyli ćwiczenia z użyciem owoców i warzyw.
W prawidłowym wykonaniu poszczególnych ćwiczeń pomocne będą zamieszczone zdjęcia, które ilustrują, jak dane ćwiczenie powinno przebiegać.
wydawnictwo: Harmonia
CMOKAJ, DMUCHAJ, PARSKAJ, CHUCHAJ – Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla najmłodszychKsiążka zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych zróżnicowanych pod względem formy (m.in. labirynty, historyjki obrazkowe, rysowanie po śladzie), przeznaczonych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Ćwiczenia te można wykorzystać nie tylko w pracy indywidualnej z dzieckiem, ale także w pracy z grupą podczas zajęć w przedszkolu czy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Przy każdym zadaniu sformułowano jego cel. Do zadań, które mogłyby sprawić dziecku trudność, dodano krótki komentarz dotyczący sposobu ich wykonania. W niektórych przypadkach komentarz został wzbogacony o fotografię dziewczynki demonstrującej sposób wykonania ćwiczenia.Książka została podzielona na dwie części. Pierwsza zawiera 14 propozycji ćwiczeń-zabaw umożliwiających pogłębienie oddechu, wydłużenie fazy wdechowej i wydechowej, a w wyniku tego zwiększenie wydolności płuc, poprawę siły głosu i napięcia mięśni. Są to podstawowe ćwiczenia wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi jąkającymi się i tymi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy lub mowa bezdźwięczna. W drugiej części przedstawiono 21 ćwiczeń-zabaw artykulacyjnych, które odgrywają zasadniczą rolę zarówno w profilaktyce, jak i terapii logopedycznej. Stanowią ważny etap pracy w terapii dzieci z dyslalią, dysartrią oraz dzieci, u których stwierdzono opóźnienie rozwoju mowy. W obu rozdziałach znajdują się ponadto zabawy ćwiczące dykcję. Do książki dołączono dwie gry: planszową i pamięciową.
WYDAWNICTWO: Harmonia
Autor: Maria Faściszewska
WESOŁE MINKI TYGRYSA – Zabawy logopedyczne usprawniające narządy mowy
Jest to zbiór pomocy do rozwijania motoryki narządów artykulacyjnych, których sprawność jest niezbędna do wywoływania poszczególnych głosek. Główną część stanowią rysunki tygrysa, który wykonuje różne ćwiczenia artykulacyjne i zachęca tym samym dziecko do wspólnej zabawy. Do podstawowych kart dołączono gry: memory, domino i grę planszową, karty ze schematem narządów artykulacyjnych, a także rysunki króliczka i bałwanka, które można wykorzystać do urozmaicenia terapii w okresie świąt. Wszystkie ćwiczenia artykulacyjne zostały dokładnie opisane.
Książka Iwony Michalak-Widery i Katarzyny Węsierskiej to zestaw ćwiczeń, których celem jest pomoc nie tylko w nauce prawidłowej wymowy, lecz również w tym, by mowa ta była jak najbardziej wyraźna i charakteryzowała się świetną dykcją. Innymi słowy, książka ta przygotowuje dziecko do przyszłej roli znakomitego mówcy.
Autorki wyszły z założenia, iż dojście do tak ambitnego celu jest pracą wieloetapową. Dlatego też wachlarz ćwiczeń zawiera trening narządów artykulacyjnych, pracę nad prawidłowym oddechem, elementy ćwiczeń słuchowych oraz ogólnorozwojowych.
Praca zaczyna się od "szalonych minek", ponieważ nic tak nie zachęca dziecka do wysiłku, jak odrobinia dobrej zabawy na początek. Do tego, na dzieci czekają również ćwiczenia na samogłoskach. Każde z ćwiczeń jest szczegółowo omówione, autorki zwracają także uwagę rodziców na ewentualne trudności podczas wykonywania każdego z ćwiczeń.
Atutem książki jest dopracowana do perfekcji szata graficzna. Warto wspomnieć także o zdjęciach, na których znajdują się dzieci prezentujące ćwiczenia. Autorki pokazują, w jaki sposób, używając najprostszych przedmiotów można urozmaicać zajęcia logopedyczne.
Autor: Michalak-Widera Iwona, Węsierska Katarzyna
Liczba stron: 40
Format:23x23 cm
Oprawa: Segregatorowa, miękka
wydawnictwo: Unikat 2
ISBN 978-83-[zasłonięte]686-8-5
W wieku około trzech lat zalecane jest rozpoczynanie ćwiczeń, usprawniających język, wargi, podniebienie miękkie oraz żuchwę.W praktyce wybrane „minki” można wykonywać z dziećmi od momentu, kiedy potrafią naśladować ruchy narządów mownych osób dorosłych.Przedstawione ćwiczenia sprzyjają treningowi przede wszystkim języka i warg, od sprawnej pracy których zależy czysta i wyrazista wymowa.
Zaprezentowane ćwiczenia należy zawsze wykonywać przed lustrem, co ułatwia kontrolę ruchów narządów mownych.By zachęcić do sięgania po książkę, autorka proponuje dziecku jej współtworzenie.Redagowanie odbywa się na specjalnie przeznaczonych do tego miejscach. Wklejenie zdjęcia właściciela (tj. ćwiczącego) i jego podpis, pomysł własnej „minki” (która może być nowa, np. wynikająca z potrzeb terapii, albo która nie znalazła się wśród zaproponowanych wcześniej przez autorkę) czy wreszcie samodzielny wybór kolejności ćwiczeń mają pobudzić dziecko do działania.Najistotniejsze jest bowiem, aby praca sprawiła mu radość i była dla niego świetną zabawą.
„Śmieszne minki” zostały podzielone na dwie części.Pierwszą, stanowią różnorodne propozycje „rozruszania” zarówno języka, jak i warg.Część druga to tzw. „ćwiczenia dla znudzonych”.Z powodu wykonywania kilku ruchów artykulatorów kolejno po sobie, zwiększa się ich stopień trudności.Na końcu książeczki znalazło się krótkie opowiadanie z wcześniej zilustrowanymi ćwiczeniami, pozwalające raz jeszcze utrwalić znane dziecku propozycje usprawnienia warg i języka.
Autor: Michalak-Widera Iwona
Liczba stron: 44
Format:A5
Oprawa: miękka
ISBN 83-[zasłonięte]936-3-0
"Buźki" to zabawa logopedyczna dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, wspomagająca naukę prawidłowej wymowy i usprawnianie narządów artykulacyjnych: żuchwy, warg, języka, podniebienia, policzków. Zabawa składa się z dwóch talii po 48 kart. Awers każdej karty to fotografia, na której dziecko prezentuje "buźkę" (określony układ logopedyczny), na rewersach znajdują się krótkie polecenia. Jedną talię kart otrzymuje dziecko, drugą osoba z nim pracująca. Ćwiczenia polegają na pokazywaniu (zgodnie z poleceniem i fotografią) oraz odgadywaniu "buziek". Karty mogą być cenną pomocą dla logopedów, pedagogów, nauczycieli, a także rodziców dbających o prawidłowy rozwój mowy swoich dzieci.
wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
Regulamin aukcji na stronie O MNIE kupujesz-akceptujesz
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72