6 K.P. WYSTAWIAMY PARAGONY LUB FAKTURY VAT
OFERTA SKŁADA SIĘ Z 11 PRZEDMIOTÓW:
zeszyt: A5, 16 stron
gry: 2 talie po 52 karty
dodatki: plastikowe pudełko
ISBN:[zasłonięte]978-8334-510-4 (zeszyt)
W zestawie znajdują się 2 talie kart logopedycznych, które zostały opracowane na takich samych zasadach jak tradycyjne karty. Funkcję kolorów spełniają tutaj głoski syczące: c, dz, s, z. Zamiast figur karcianych występują ponumerowane obrazki, w których nazwach jest jedna z wymienionych głosek. Karty są oczywiście 52 – po 13 dla każdej głoski.
Dzięki podobieństwu kart logopedycznych do tradycyjnej talii kart można nimi grać we wszystkie gry karciane (czasem na uproszczonych zasadach ze względu na wiek graczy), a przy okazji ćwiczyć wymowę głosek syczących.
W dołączonej do kart instrukcji zostały opisane takie gry, jak: Piotruś, 1 2 3, Makao, Remik, Wojna, Pasjans, Memo.
ISBN: [zasłonięte]978-8334-537-1 (zeszyt)
W zestawie znajdują się 2 talie kart logopedycznych, które zostały opracowane na takich samych zasadach jak tradycyjne karty. Funkcję kolorów spełniają tutaj głoski syczące: cz, dż, sz, ż. Zamiast figur karcianych występują ponumerowane obrazki, w których nazwach jest jedna z wymienionych głosek. Karty są oczywiście 52 – po 13 dla każdej głoski.
Redakcja naukowa:
Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray
format: B5
objętośc: 480 stron
oprawa: twarda
ISBN:[zasłonięte]978-8344-017-9
Niniejsza publikacja prezentuje interdyscyplinarne podejście do logopedii. Poszczególne rozdziały, których autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy, poświęcone są historii i teorii logopedii, zagadnieniom patologii języka dzieci, zaburzeniom mowy o podłożu neurologicznym, problemom związanym z czytaniem i pisaniem, surdologopedii oraz tematowi wykorzystania komputera w praktyce terapii mowy.
„Logopedia – wybrane aspekty historii, teorii i praktyki” to pierwszy tom serii Logopedia XXI Wieku, wydany dzięki współpracy Harmonii Universalis i Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Rozdział 1
Stanisław Milewski
Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim
Rozdział 2
Danuta Emiluta-Rozya
Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Rozdział 3
Ewa Hartman, Urszula Bartosiewicz
Interdyscyplinarność logopedii – szkoła wrocławska
Rozdział 4
Stanisław Grabias
O ostrość refleksji naukowej. Przedmiot logopedii i procedury logopedycznego postępowania
Rozdział 5
Maria Kielar-Turska
Sprawności językowe i komunikacyjne a inne funkcje psychiczne
Rozdział 6
Edward Łuczyński
Gramatyka a logopedia
Rozdział 7
Danuta Pluta-Wojciechowska
Patofonetyka – nowy przedmiot kształcenia czy nowe ujęcie „starych tematów”?
Rozdział 8
Barbara Kamińska
Miejsce logopedii artystycznej w systemie kształcenia logopedów
Rozdział 9
Jacek Jarosław Błeszyński, Agnieszka Hamerlińska-Latecka
Rodzic czynnikiem warunkującym skuteczność terapii logopedycznej
Rozdział 10
Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray
SLI w kontekście psycholingwistycznych teorii przetwarzania procesów mowy
Rozdział 11
Joanna Gruba
Model lateralizacji a poziom słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym - analiza badań
Rozdział 12
Ewa Binkuńska
Procesy definiowania u dzieci cztero-, sześcio- i ośmioletnich
Rozdział 13
Alina Maciejewska
Sprawność definiowania w rozwoju mowy i niektórych jej zaburzeniach
Rozdział 14
Marta Wysocka
Percepcja prozodii mowy i muzyki na przykładzie badań dzieci pięcio-siedmioletnich
Rozdział 15
Anna Walencik-Topiłko
Ćwiczenia słuchowe w terapii logopedycznej – wskazówki metodyczne oraz omówienie przykładów
Rozdział 16
Małgorzata Rocławska-Daniluk
Logopedyczne aspekty edukacji dwujęzycznej
Rozdział 17
Dariusz Okrzesik, Joanna Piórko, Barbara Makarczuk
Logopedyczne badania przesiewowe 6-latków – Sopot 2004–2010
Rozdział 18.
Róża Sobocińska
Dobór metody w terapii osób jąkających się
Dodatek – Elżbieta Haponiuk, Róża Sobocińska, Halina Waszczuk
Sytuacja terapeutyczna osób jąkających się w odniesieniu do ich wieku
Rozdział 19
Anna Kołaczkowska
Logopeda w ogrodzie kultury
Rozdział 20
Jolanta Panasiuk
Przeszłość i przyszłość w badaniach nad afazją
Rozdział 21
Aneta Domagała
Sprawności narracyjne w otępieniu alzheimerowskim – postępowanie terapeutyczne
Rozdział 22
Urszula Mirecka
Ocena płaszczyzny suprasegmentalnej ciągu fonicznego w dyzartrii
Rozdział 23
Elżbieta M. Minczakiewicz
Nabywanie umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą okołoporodowych urazów i uszkodzeń neurologicznych
Rozdział 24
Katarzyna Kaczorowska-Bray, Ewa Czaplewska
Dzieci przedwcześnie urodzone jako grupa zagrożona ryzykiem nieprawidłowego rozwoju mowy i języka
Rozdział 25
Mirosław Michalik
Budowanie kompetencji składniowej w dyskursie zaburzonym
Rozdział 26
Izabela Olejniczak-Pachulska, Katarzyna Urbańska
Powodzenie terapii osób z afazją a wsparcie systemowe
Rozdział 27
Ewa Bartczak, Jan Kochanowski
Afazja wzgórzowa. Opis przypadku
Rozdział 28
Jagoda Cieszyńska
Zaburzenia linearności - podstawowy wymiar trudności w czytaniu i pisaniu
Rozdział 29
Maria Przybysz-Piwko
Aspekt logopedyczny w opisie i interpretacji błędów w pisaniu jako jednej z form komunikacji językowej
Rozdział 30
Aneta Domagała, Urszula Mirecka
Analiza wytworów czynności grafomotorycznych dzieci w wieku 7-13 lat
Rozdział 31
Marta Korendo
Dysleksja paradygmatyczna i syntagmatyczna – przykłady błędów w zapisach dzieci
Rozdział 32
Alicja Giermakowska
Kształtowanie morfologicznej kompetencji językowej u dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności czytania i pisania (profilaktyka/korekcja dysleksji i dysortografii)
Rozdział 33
Małgorzata Wizjan, Barbara Ostapiuk
Niepowodzenia szkolne a glottodydaktyka. Studium przypadku
Rozdział 34
Ewa Muzyka-Furtak
Terapia surdologopedyczna w ujęciu komunikacyjnym
Rozdział 35
Zdzisława Orłowska-Popek
Trudności uczniów niesłyszących w językowym opisie uczuć
Rozdział 36
Helena Liwo
(Nie)słyszący jako wyzwanie dla współczesnej surdologopedii
Rozdział 37
Katarzyna Szady
Wykorzystanie autorskich programów w terapii logopedycznej dzieci niepełnosprawnych
Rozdział 38
Joanna Jatkowska
Logopedia w internecie
red. nauk. S. Milewski i K. Kaczorowska-Bray
objętość: 456 stron
ISBN: [zasłonięte]978-8344-074-2
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku z pewnością zainteresuje i będzie pomocny studentom logopedii, logopedom praktykom oraz tym wszystkim, którzy w swojej pracy zawodowej mają do czynienia z osobami z zaburzeniami mowy i/lub prowadzą badania naukowe z tego zakresu. Prezentowany tom jest wynikiem współpracy naukowców z różnych ośrodków badawczych w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki.
Autor: Joanna Mikulska
ISBN[zasłonięte]978-83739-33-2Format: Karty pracy do kopiowania, A4 Ilość stron: 51
Logotomy z głoskami t, d, n to zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek przedniojęzykowo-zębowych: t, d, n. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek środkowojęzykowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.
Publikacja stanowi cenną pomoc dydaktyczną dla logopedów, pedagogów zajmujących się terapią pedagogiczną, ale także rodziców, dla których prawidłowy rozwój mowy dziecka nie pozostaje bez znaczenia. Opracowanie zasługuje na uznanie, stanowi kompletny a zarazem prosty, co jest jego zaletą, wkład w tego typu publikacje.
dr Małgorzata Zaborniak-SobczakInstytut PedagogikiUniwersytet Rzeszowskilogopeda, surdopedagog
Autor: Joanna Mikulsk
ISBN[zasłonięte]978-83739-41-7Format: Karty pracy do kopiowania, A4 Ilość stron: 41
Logotomy z głoskami L, R to propozycja skierowana do logopedów i terapeutów mowy. Materiał ma za zadanie wspomóc i urozmaicić pracę dziecka nad poprawną wymową głosek [l] oraz [r] na pierwszym etapie terapii. Praca ta powinna odbywać się pod czujnym okiem logopedy, ale z uwagi na prostotę zadań i ćwiczeń mogą one być wykorzystywane również przez terapeutów, nauczycieli, jak i rodziców. Znajdują się tu zadania zachęcające dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania monotonnego materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania.
Oprócz doskonalenia prawidłowej wymowy dzieci mogą zapoznać się z podstawowymi pojęciami matematycznymi, nazwami kolorów, prostych figur geometrycznych, pojęciami: duży – mały, wysoki – niski, mniej – więcej, krótki – długi. Ćwiczenia uwzględniają również trening umiejętności grafomotorycznych poprzez wodzenie kredką po śladzie, ograniczonej konturem płaszczyźnie oraz kreślenie liter.
ISBN[zasłonięte]978-83739-33-2Format: Karty pracy do kopiowania, A4 Ilość stron: 41
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu ciszącego ś, ź, ć, dź. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek środkowojęzykowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej.Ćwiczenia logopedyczne zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności:
We Wstępie Autorka omawia najczęściej spotykane wady wymowy związane z niepoprawną realizacją głosek dentalizowanych oraz podaje propozycje dodatkowych ćwiczeń, które pomogą w wypracowaniu poprawnej artykulacji (są to ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, uwagi słuchowej, motoryki narządów mowy).
ISBN[zasłonięte]978-83739-23-3Format: Karty pracy do kopiowania, A4 Ilość stron: 41
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu syczącego s, z, c, dz. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne
Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej.Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Zadbano o to, by wprowadzać ćwiczenia etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dlatego poszczególne głoski utrwalane są w na-stępujących kolejno realizacjach:
ISBN[zasłonięte]978-83739-27-1Format: Karty pracy do kopiowania, A4 Ilość stron: 52
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu szumiącego: sz, cz. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej.Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Ćwiczenia są wprowadzane etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Poszczególne głoski występują w następujących kolejno realizacjach:
ISBN[zasłonięte]978-83739-29-5Format: Karty pracy do kopiowania, A4 Ilość stron: 40
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu szumiacego: ż, dż. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.
Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej.Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Ćwiczenia są wprowadzane etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Poszczególne głoski występują w następujących kolejno realizacjach:
Opracowanie: Katarzyna Jakubowska
format: A4
objętość: 116 stron
oprawa: miękka
EAN:590-[zasłonięte]743-055-1
„Dziennik zajęć logopedycznych” jest pozycją dostosowaną do pracy
logopedy w szkole lub w przedszkolu i zawiera takie elementy, jak:
– krótkie omówienie zadań logopedy;
– zestawienie podsumowania oddziaływań logopedycznych;– plan pracy;
– tygodniowy rozkład godzin pracy z uwzględnieniem grup i indywidualnych uczniów;
– dane ucznia, diagnoza i indywidualny program terapii, ocena postępów dziecka;– wykaz obecności uczniów na zajęciach;
– przebieg czynności logopedy;
– konsultacje z rodzicami;
– miejsce na notatki.
Dziennik posiada skrzydełko z listą uczniów (70 pozycji).
„Dziennik zajęć logopedycznych” jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i
organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach.
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE - KUPUJESZ - AKCEPTUJESZ
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72