|
|
|
e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04 tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833 komunikator: [zasłonięte]40558
Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14 (pod apteką) Katowice-Szopienice
Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30
Lokalizacja sklepu:
|
|
|
Przelew na konto mBank: 16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776
|
|
|
Wszystkie zamówienia realizowane są przez Pocztę Polską.
Książki wysyłamy zgodnie z wyborem opcji: - po wpłacie na konto - za pobraniem Wysyłamy również za granicę!
Koszty przesyłki są u nas zawsze zgodne z aktualnym cennikiem Poczty Polskiej.
Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach (adres powyżej)
*INFORMACJE DOSYĆ ISTOTNE!
Szanowni Klienci, przed wybraniem jakiejkolwiek naszej oferty nie musicie Państwo zapoznawać się z niczym, choćbyście w internecie byli po raz pierwszy:
- nie musicie zapoznawać się z naszym regulaminem, bo krótki i formalny;
- nie musicie sprawdzać czy mamy na stanie, bo mamy 99%;
- nie musicie sprawdzać czy istniejemy jedynie wirtualnie, zapraszamy na Bednorza 14, jesteśmy pod telefonami;
- nie przepłacicie za przesyłkę bo jest zgodna co do grosza z cennikiem poczty, a za przesyłkę kilku książek zapłacicie raz, też zgodnie z cennikiem;
- nie dopłacicie za taśmę klejącą, koperty, pakowanie, te rzeczy w cenie towaru;
- nie będziecie czekać zbyt długo - wysyłamy codziennie, mailowo potwierdzając nadanie;
- a informacji dodatkowych nie poskąpimy, choć prosimy o cierpliwość.
Jesteśmy na tej platformie od 2005 roku i mamy za sobą dziesiątki tysięcy transakcji.
Jeśli macie jeszcze wątpliwości, albo allegro znowu "nawaliło" - służymy pomocą.
HIRUDINA
Pozdrawiamy | |
|
|
WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wybrać:
1) przesyłkę "za pobraniem" lub 2) wysłać skan przelewu ostatecznie 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
[zasłonięte]@hirudina.pl tel. 32[zasłonięte]352-04 lub 513 [zasłonięte] 833 GG: [zasłonięte]40558
INFRASTRUKTURA W LOGISTYCE I TRANSPORCIE
tom I i II
TOM I - ŚRODKI TRANSPORTU
TOM II - INFRASTRUKTURA PUNKOTWA - magazyny, centra logistyczne i dystrybucji, terminale kontenerowe
Sylwester Markusik
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 360/342
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 350 egz.
OTO POZOSTAŁE TOMY:
INFRASTRUKTURA LOGISTYCZNA W TRANSPORCIE
Spis treści:
TOM I:
1. Wstęp 7
2. Podział środków transportu 10
3. Bierne środki transportowe 13
3.1. Podział ładunków 13
3.2. Podatność transportowa ładunków 16
3.3. Zintegrowane jednostki ładunkowe (ZJŁ)20
3.3.1. Jednostka ładunkowa 20
3.3.2. Palety 23
3.3.3. Pakiety 32
3.3.4. Pojemniki 34
3.3.5. Kontenery 37
3.3.6. Urządzenia chwytne 49
4. Logistyczny łańcuch opakowań w systemie transportowym 62
4.1. Podstawowe wiadomości o opakowaniach 62
4.1.1. Definicja opakowania 62
4.1.2. Opakowanie jako element logistyki infrastruktury transportowej 63
4.1.3. Klasyfikacja opakowań 65
4.1.4. Funkcje opakowań w łańcuchu dostaw 67
4.2. Opakowania w logistyce 71
4.2.1. Rola opakowania w systemie transportowym 71
4.2.2. System wymiarowy opakowań 73
4.2.3. Opakowania wielokrotnego użytku 75
4.2.4. Znakowanie opakowań 76
4.2.5. System identyfikacji opakowań 78
4.2.6. Identyfikacja opakowań wielokrotnego użytku 86
4.2.7. Identyfikacja radiowa opakowań 88
4.2.8. Identyfikacja przesyłek lotniczych 90
4.3. Inżynieria materiałowa opakowań 96
4.3.1. Materiały na opakowania 98
4.3.2. Inżynieria materiałowa opakowań z tektury falistej 101
4.3.3. Odporność opakowań z tektury falistej na ściskanie podczas piętrzenia 104
4.4. Technologia produkcji opakowań z tektury 106
4.5. Ekologiczne aspekty opakowań 107
4.6. Gospodarka opakowaniami w świetle obowiązującego prawa
4.6.1. Opakowania i odpady opakowaniowe w polskich regulacjach prawnych 109
4.6.2. Dyrektywy Unii Europejskiej o opakowaniach i odpadach opakowaniowych
4.6.3. Obowiązki przedsiębiorców związane z opłatą produktową
5. Czynne środki transportu dalekiego 114
5.1. Podział czynnych środków transportowych 114
5.2. Transport kolejowy 115
5.2.1. Charakterystyka taboru kolejowego 115
5.2.2. Oznaczenia i dobór wagonów towarowych 118
5.2.3. Wagony kryte 121
5.2.4. Wagony platformy 123
5.2.5. Wagony kontenerowe 125
5.2.6. Wagony węglarki 129
5.2.7. Wagony cysterny 131
5.2.8. Jednostki napędowe (trakcyjne) 132
5.2.9. Rozwój technologii transportu kolejowego 137
5.3. Transport samochodowy (kołowo- drogowy) 138
5.3.1. Transport ładunków jednostkowych 138
5.3.2. Transport ładunków niebezpiecznych 142
5.3.3. Dobór pojazdów w transporcie drogowym 146
5.3.4. Rozwój technologii transportu drogowego 148
5.4. Transport wodny 149
5.4.1. Transport śródlądowy 149
5.4.2. Rozwój technologii transportu wodnego śródlądowego 152
5.4.3. Transport morski 153
5.4.4. Rozwój technologii transportu morskiego 160
5.5. Transport lotniczy 162
5.5.1. Charakterystyka transportu lotniczego 162
5.5.2. Dobór technologii transportowej 163
5.5.3. Środki i urządzenia transportu pomocniczego 165
5.5.4. Charakterystyka samolotów transportowych 169
5.5.5. Załadunek samolotów 173
5.5.6. Rozwój technologii transportu lotniczego 176
6. Czynne środki transportu bliskiego (przemysłowego) 179
6.1. Podstawowe parametry środków transportu bliskiego 179
6.1.1. Wydajność 179
6.1.2. Udźwig Q 185
6.1.3. Trwałość 186
6.1.4. Własności ruchowe 186
6.1.5. Rozpiętość mostu L 187
6.1.6. Wysokość podnoszenia Hp 187
6.2. Kryteria doboru środków transportu 187
6.2.1. Techniczne kryteria doboru środków transportu 187
6.2.2. Ilościowe kryteria wyboru środków transportu 194
6.2.3. Ekonomiczne kryteria wyboru środków transportu 196
6.3. Wózki jezdne 199
6.3.1. Podział wózków j ezdnych 199
6.3.2. Opory ruchu wózków jezdnych 201
6.3.3. Charakterystyki techniczne wózków jezdnych 204
6.3.3.1. Wózki unoszące 204
6.3.3.2. Wózki jezdne podnośnikowe 206
6.3.3.3. Wózki jezdne magazynowe 215
6.3.3.4. Wózki jezdne ciągnikowe 220
6.3.4. Wózki podłogowe 222
6.3.5. Wózki jezdne kontenerowe 228
6.4. Dźwignice 231
6.4.1. Podział dźwignic 231
6.4.2. Klasy pracy dźwignic 232
6.4.3. Suwnice 239
6.4.4. Wywrotnice wagonowe 252
6.4.5. Żurawie 255
6.5. Koleje linowe 273
6.5.1. Podział kolei linowych 273
6.5.2. Liny stalowe 274
6.5.3.Opory ruchu kolei linowych 276
6.5.4. Koleje linowe towarowe 280
6.5.4.1. Transport liną otwartą 280
6.5.4.2. Transport liną zamkniętą 281
6.5.5. Koleje linowe osobowe napowietrzne 284
6.5.6. Koleje linowe osobowe naziemne 289
6.6. Maszyny do urabiania i zwałowania 295
6.6.1. Podział maszyn do urabiania i zwałowania 295
6.6.2. Fizyczne właściwości gruntów 296
6.6.3. Wydajność maszyn urabiających 298
6.6.4. Maszyny urabiające 302
6.6.5. Maszyny zwałujące i ładujące 305
6.7. Przenośniki 310
6.7.1. Podział hirudina przenośników 310
6.7.2. Opory ruchu 311
6.7.2.1. Cięgna przenośników 311
6.7.2.2. Opory ruchu przenośników z cięgnem elastycznym 317
6.7.2.3. Opory ruchu przenośników z cięgnem sztywnym 319
6.7.3. Konstrukcje przenośników taśmowych 321
6.7.3.1. Przenośniki taśmowe w górnictwie podziemnym 321
6.7.3.2. Przenośniki taśmowe w górnictwie odkrywkowym 328
6.7.4. Ekologiczne konstrukcje przenośników taśmowych 331
6.7.5. Konstrukcje przenośników łańcuchowych 341
6.7.5.1. Przenośniki łańcuchowe w górnictwie podziemnym 341
6.7.5.2. Przenośniki łańcuchowe w przemyśle samochodowym 344
6.7.5.3. Inne konstrukcje przenośników łańcuchowych 348
Bibliografia 353
TOM II
1. Wstęp 7
2. Rola logistyki w integracji zarządzania przedsiębiorstwem 10
2.1. Pojęcie, geneza i definicje logistyki 10
2.2. Funkcje i zadania logistyki w przedsiębiorstwie 14
2.3. Zintegrowane procesy logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem . 17
3. Koncepcje logistyczne. 21
3.1. Rynek a procesy logistyczne 21
3.2. Koncepcje logistyczne w przedsiębiorstwie. 22
3.3. Logistyka w systemach projektowania {Concurrent Engineering). 27
3.4. Logistyka przepływu informacji. 37
3.5. Logistyka zarządzania produkcją. 47
3.6. Logistyka „szczupłego" wytwarzania Leon Manufacturing. 62
3.7. Logistyka normalizacji 69
3.7.1. Ogólne zasady normalizacji 69
3.7.2. Normalizacja międzynarodowa 74
3.7.3. Normalizacja europejska. 76
3.8. Logistyka zarządzania systemami jakości. 79
3.8.1. Idea zarządzania jakością 79
3.8.2. System zarządzania jakością wg norm PN-EN-ISO 9000:2000 . 81
3.8.3. Zarządzanie kompleksowe systemem jakości TQM 86
3.8.4. Koncepcja zarządzania jakością Katzen. 90
3.8.5. Logistyka zarządzania środowiskiem wg norm PN-EN-ISO 14 000 98
3.9. Logistyka zarządzania systemem bezpieczeństwa żywności HACCP 105
3.10. Logistyka organizacji miejsca pracy. 113
3.10.1,System „5S". "3
3.10.2. Zarządzanie przez wizualizację Visual Management 118
3.10.3. Zarządzanie przy minimum błędów produkcyjnych Six Sigma. 121
4. Infrastruktura procesów magazynowych 125
4.1. Procesy logistyczne w systemach magazynowania. 125
4.1.1. Podstawowe funkcje systemu magazynowego. 125
4.1.2. Organizacja pracy magazynów 130
4.1.3. Sterowanie zapasami. 133
4.2. Planowanie zapasów magazynowych 138
4.2.1. Planowanie zapasów magazynowych metodami ABC i XYZ 138
4.2.2. Planowanie potrzeb materiałowych 146
4.2.2.1. System MRP I {Materiał Reąuircmenis Planning) — Planowanie Potrzeb Materiałowych 146
4.2.2.2. System MRP II (Manu/acturing Resource Ptanning) -Planowanie Zasobów Produkcyjnych 151
4.2.2.3. System DRP {Distribution Resources Planning) -Planowanie Dystrybucji Zasobów 154
4.2.2.4. System OPT (Optimized Production Technology) -Technika Optymalizacji Produkcji. 156
4.2.2.5. System ERP (enterpńse Resorce Planning) - Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa. 157
4.2.3. Zasady przyjęcia, składowania, kompletacji oraz wydania wyrobów w magazynach. 159
4.3. Techniczna infrastruktura logistyczna w magazynach 168
4.3.1. Budowle magazynowe. 168
4.3.1.1. Charakterystyka budowli magazynowych. 168
4.3.1.2. Projektowanie magazynów jednostek ładunkowych. 174
4.3.1.3. Magazynowe fronty przeładunku towarów. 180
4.3.1.4. Zabezpieczenie budowli hirudina magazynowych. 184
4.3.2. Wyposażenie magazynów. 187
4.3.2.1. Ręczny system prac magazynowych. 187
4.3.2.2. Zmechanizowany system prac magazynowych. 189
4.3.2.3. Regały magazynowe. 192
4.3.2.4. Stojaki magazynowe. 205
4.4. Technologie prac magazynowych 207
4.4.1. Klasyfikacja technologii składowania 207
4.4.2. Składowanie w stosach. 210
4.4.3. Składowanie statyczne w regałach. 215
4.4.4. Składowanie dynamiczne w regałach 223
4.4.5. Składowanie dynamiczne na środkach transportu 229
4.4.6. Magazyny zautomatyzowane 232
4.5. Metody analizy gospodarki magazynowej 236
4.5.1. Koszty gospodarki magazynowej. 236
4.5.2. Analiza kosztów działania magazynów 238
4.5.3. Analiza przepustowości magazynów. 240
4.5.4.Ocena stanu zapasów. 241
4.5.5.0ccna stanu magazynów 242
5. Logistyka systemów zaopatrzenia materiałowego 244
5.1. Centra dystrybucji. 244
5.2. Centra logistyczne. 258
6. Terminale kontenerowe. 274
6.1. Klasyfikacja. 274
6.2. Kontenerowy System Transportowy (KST). 277
6.3. Lądowe terminale kontenerowe 280
6.4. Morskie/rzeczne terminale kontenerowe 293
6.5. Lotnicze terminale kontenerowe 305
7. Transport intermodalny. 311
7.1. Podstawowe określenia. 311
7.2. Transport kombinowany 314
7.2.1. Warianty transportu szynowo-drogowego . 314
7.2.2. Transport bimodalny 322
7.3. Technologie przewozów w transporcie intcrmodalnym 325
Bibliografia . 329
Spis treści tomu I 338
Z okładki:
Prof.. dr hab. inż. Sylwester Markusik
w Politechnice Śląskiej w Gliwicach. W latach od 2002 do 2008 był Prodziekanem ds. Nauki i Współpracy z Przemysłem oraz kierownikiem Katedry Logistyki i Transportu Przemysłowego na Wydziale Transportu tej Uczelni. Jego działalność naukowa obejmuje między innymi zagadnienia konstrukcji maszyn transportowych, w tym w szczególności maszyn w transporcie przemysłowym, takich jak: dźwignice, przenośniki oraz zespoły do tych maszyn.
Konstrukcje jego maszyn cechuje wysoki profesjonalizm, zarówno strony nowoczesności ich rozwiązań funkcjonalnych, jak i podejścia zabezpieczeń przed negatywnym wpływem ich eksploatacji na środowisko naturalne człowieka. Innym rodzajem jego aktywności naukowej jest autorstwo lub udział w dużych projektach infrastrukturalnych rozwoju transportu ładunków oraz transportu publicznego na Śląsku, między innymi takich jak: połączenie transportem szynowym miast Aglomeracji Górnośląskiej z lotniskiem w Katowicach-Pyrzowicach, Studium Wykonalności do modernizacji infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Górnośląskiej czy kierowanie panelem naukowym w Programie Foresight, dotyczącym rozwoju przyszłych technologii transportowych na Górnym Śląsku. Od wielu lat jest ekspertem oceniającym projekty inwestycyjne, współfinansowane przez Unię Europejską, z zakresu infrastruktury transportowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Kapitał Ludzki.
Jest współautorem czterech wydań podręcznika Podstawy konstrukcji maszyn (wyd. I, PWN, Warszawa 1986, wyd. II i III WNT, Warszawa 1995 i 1999 oraz całkowicie zmienionej wersji WNT 2008), książki Sprzęgła mechaniczne (WNT, Warszawa 1979). Łącznie jest autorem lub współautorem pięciu podręczników akademickich, dwóch monografii, dwóch skryptów, dwunastu patentów i wzorów użytkowych oraz ponad dwustu publikacji naukowych.
W 2009 roku ukazał się tom I podręcznika akademickiego Infrastruktura logistyczna w transporcie - środki transportu, którego kontynuacją w 2010 roku był tom II: Infrastruktura punktowa - magazyny centra logistyczne i dystrybucji oraz terminale kontenerowe. Natomiast tom III: Infrastruktura liniowa, ze względu na obszerną tematykę rozdzielono na dwie części, w części pierwszej zawarto materiały związane z infrastrukturą dróg wodnych, korytarzy powietrznych oraz telematyką. Część druga tomu III, będzie wydana w najbliższym czasie i będzie poświęcona drogom kołowym i szynowym.
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: | | |