Autorzy logistyki w biznesie podjęli próbę własnej oceny sposobów analizy i rozwiązywania problemów logistycznych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjno-handlowych. Wyjaśnili pojęcia podstawowe i relacje między logistyką a współczesnymi koncepcjami zarządzania. Ponadto poruszyli zagadnienia zogniskowane wokół systemów logistycznych przedsiębiorstw, zapasów, kosztów, zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Uwypuklili problematykę sieci dostaw jako wyzwanie strategiczne dla wielu polskich firm oraz funkcjonowanie wybranych operatorów logistycznych i tendencje rozwojowe branży usług logistycznych.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Współczesna logistyka 1.1. Podstawowe pojęcia i problemy 1.2. Logistyka a podstawowe koncepcje zarządzania 1.3. Logistyka w tworzeniu przewagi konkurencyjnej| Rozdział 2. System logistyczny w przedsiębiorstwie 2.1. System logistyczny przedsiębiorstwa 2.2. Zadania działu logistyki i jego miejsce w strukturze przedsiębiorstwa 2.3. Usprawnianie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie 2.4. Kształtowanie systemu logistycznego w małych i średnich przedsiębiorstwach
Rozdział 3. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie 3.1. Cele zarządzania zapasami 3.2. Określanie poziomu zapasów i organizacja systemu składania zamówień 3.3. Zapasy w wielu miejscach lokalizacji 3.4. Zapasy w różnych przedsiębiorstwach Rozdział 4. Rachunek kosztów logistyki 4.1. Koncepcje i strategie w zarządzaniu a rachunek kosztów logistyki 4.2. Tradycyjny rachunek kosztów logistyki 4.3. Bezpośrednia rentowność produktu 4.4. Rachunek kosztów działań Rozdział 5. Logistyka zaopatrzenia 5.1. Zarządzanie bazą dostawców 5.2. Organizacja działu zaopatrzenia Rozdział 6. Logistyka produkcji 6.1. Obszary logistyki produkcji 6.2. Informatyczne wspomaganie zarządzania logistycznego
Rozdział 7. Logistyka dystrybucji 7.1. Istota i znaczenie logistycznej obsługi klienta 7.2. Elementy logistycznej obsługi klienta 7.3. Standardy logistycznej obsługi klienta 7.4. Pomiar i kontrola jakości obsługi klienta Rozdział 8. Sieci dostaw 8.1. Sieci gospodarcze a sieci dostaw 8.2. Model zarządzania sieciami dostaw 8.3. Tworzenie sieci dostaw 8.4. Zarządzanie sieciami dostaw w praktyce 8.5. Analiza przypadku Apator SA 8.6. Ankieta Rozdział 9. Rynek usług logistycznych
9.1. Usługi logistyczne 9.2. Przedsiębiorstwa TSL Bibliografia