<
Coraz powszechniejsze staje się przekonanie, że w walce konkurencyjnej przedsiębiorstwa nie są w stanie wygrać w pojedynkę. Szansę na zwycięstwo maja grupy firm, które tworzą łańcuchy dostaw. Żeby jednak łańcuchy te mogły sprawnie funkcjonować, czyli spełniać swoja rolę, konieczne jest wdrożenie w firmach nowoczesnych rozwiązań logistycznych, których celem jest zapewnienie, aby produkty trafiały do odbiorców we właściwej ilości, właściwym stanie i właściwym czasie. Jak rozwiązać te problemy, jak zarządzać łańcuchem podaży i jak stać się jego sprawnie działającym ogniwem? - to pytania, na które stara się odpowiedzieć autor prezentowanego tomu.
Przewodnią myślą tej książki jest stwierdzenie, iż strategia logistyczna i zarządzanie łańcuchem podaży stanowi główne źródło potęgi firmy oraz szansę zdobycia i utrzymania przez nią przewagi konkurencyjnej. Dzięki tej strategii może ona bowiem zwiększyć udziały w rynku, a jednocześnie obniżyć koszty i poprawić poziom obsługi.
Niniejsza książka omawia, w jaki sposób logistyka wpływa na realizację założeń finansowych i strategicznych przedsiębiorstwa. Szczegółowo zostały w niej przedstawione m.in. następujące zagadnienia:
wpływ logistyki na wyniki firmy;
zastosowanie różnych poziomów obsługi dla poszczególnych segmentów
rynku;
możliwości skrócenia czasu realizacji zamówienia;
zasady dostawy na czas oraz ich zastosowanie w logistyce;
zarządzanie logistyką i łańcuchem podaży;
pomiary kosztów oraz wyników logistyki.
Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży to bezcenny przewodnik dla każdego specjalisty ds. logistyki i dystrybucji, który rzeczywiście zamierza obniżyć koszty i poprawić jakość obsługi w swej firmie.
SPIS TREŚCI Przedmowa
1. Logistyka a strategia konkurencyjności
2. Zakres obsługi klienta
3. Pomiar kosztów oraz wyników logistyki
4. Pomiar efektywności łańcucha podaży przez
punkty odniesienia
5. Zarządzanie globalną siecią zaopatrzenia
6. Zarządzanie strategicznym czasem realizacji
zamówienia
7. Dostawa „na czas" i logistyka „szybkiego
reagowania"
8. Zarządzanie łańcuchem zaopatrzenia
9. Logistyka wiodących firm