Kolejna odsłona piłkarskiego menedżera od Codemasters, wnosząca sporo zmian do rozgrywki. Autorzy przede wszystkim poprawili realizm działania rynku transferowego (więcej opcji kontraktowych i lepsza SI rozmówców), silnik odpowiedzialny za wyświetlanie meczów, system newsów (poszerzono rolę mediów), design wszystkich menusów i tabelek, a także wprowadzili nowe ligi, opcję tworzenia wirtualnego menedżera czy rozgrywania gierek treningowych.
Poza większymi zmianami spotkały grę te mniejsze, m.in. większa liczba umiejętności piłkarzy - dodano celność i siłę strzału, wagę czy siłę. Wprowadzono również ukryte cechy, takie jak pracowitość, kontuzjogenność czy morale meczowe. Czym korzystniejsze wartości poszczególnych współczynników, tym większa szansa na dobry występ w najbliższym meczu. Codemasters długo pracowali nad tym, aby w trakcie meczu faktycznie było widać, kto jest formie. Poza tym o stanie fizycznym i psychicznym podopiecznych dowiadujemy się z raportów scoutów i trenerów oraz e-maili od nich samych.
LMA Manager 2006 kierowany jest przede wszystkim na konsole (PS2, Xboxa i X360), zatem spotykamy się tu z intuicyjnym sterowaniem za pomocą pada. Poruszanie się po kolejnych menusach odbywa się szybko i płynnie. LMA Manager 2006 różni się od konkurentów - Football Managera i Championship Managera - stylem rozgrywki. Mniejszą rolę odgrywają tutaj statystyki - najwięcej informacji o formie zawodników zdobywamy oglądając trójwymiarowe mecze i czytając raporty scoutów.
W wersjach na PS2 i Xboxa gracze mogą ściągnąć dane ze środka sezonu po zamknięciu styczniowego okienka transferowego.