Druga część obsypanej nagrodami gry studia
Media Molecule. LittleBigPlanet 2 oferuje rozbudowaną
kampanię dla jednego gracza oraz jeszcze bardziej
dopracowane narzędzia do tworzenia własnych poziomów a
nawet całych gier.
Dwa lata po premierze
LittleBigPlanet (2008 rok) twórcy podjęli próbę
poprawienia gry uznawanej za niemal doskonałą.
„Kontynuacja” nie jest w tym przypadku najlepszym
słowem. LittleBigPlanet 2 to bardziej ewolucja
pomysłów z pierwszej części. Gra platformowa stała się w
pełni funkcjonalną platformą do projektowania gier.
W porównaniu z pierwowzorem fabuła głównej
kampanii w LBP2 została znacznie poszerzona. Tym
razem Sackboy przeżywa przygody nie tylko na tytułowej
MałejWielkiejPlanecie, ale w całej Galaktyce. Główny
bohater zassany zostaje przez nadprzestrzenny,
międzywymiarowy 1800-watowy odkurzacz. Z pomocą
przychodzi mu jednak Larry Da Vinci, stojący na czele
„Sojuszu” - na poły tajnej, na poły zorganizowanej grupy
próbującej ocalić wszechświat przed zassaniem w trzewia
maszyny. W LBP2 Sackboy poznaje nowych przyjaciół
i zyskuje cały zestaw przydanych akcesoriów, jak
chociażby lina z hakiem, umożliwiająca poruszanie się na
wzór bohatera Bionic Commando.
Zaimplementowana kampania to jednak
zaledwie wisienka na torcie, który w LittleBigPlanet2
stanowią nowe i udoskonalone narzędzia do tworzenia
własnych poziomów, a w zasadzie całych gier. Druga część
MałejWielkiejPlanety pozwala bowiem opracować
niemal dowolną dwuwymiarową grę – od wyścigów, poprzez
strzelaninę, platformówkę, a na symulatorze kuchennym
skończywszy.
Każdy z tworzonych poziomów może być
zasiedlony Sackbotami, czyli bohaterami niezależnymi.
Ich wygląd, kształt czy rozmiar można dostosować według
uznania. Podobnie jest z zachowaniem. Sackboty mogą być
przeciwnikami albo sprzymierzeńcami graczy.
Nowością w LBP2 jest możliwość
tworzenia inteligentnych maszyn, pojazdów a nawet
łamigłówek w oparciu o płytki drukowane, na których mogą
być montowane różne przełączniki. Po podłączeniu do
maszyny, kieruje się ona zaprogramowaną logiką. Płytki
drukowane mają zresztą szersze zastosowanie. Dzięki
narzędziu Direct Control Seat mogą one modyfikować
działanie kontrolera.
Ciekawą opcją jest możliwość tworzenia
filmowych przerywników, teledysków a nawet całych filmów
z wykorzystaniem zaopatrzonych w kamery Sackbotów.
Największy atut serii
LittleBigPlanet stanowi niezwykle kreatywna
społeczność graczy. W ciągu dwóch lat od premiery
pierwszej części gry stworzyli oni ponad 2 mln
poziomów.
Twórcy drugiej odsłony serii zadbali też,
by publikowanie poziomów opracowanych przez fanów gry
było jeszcze łatwiejsze. Nowością jest na przykład
funkcja Activity Stream, pozwalająca na bieżąco śledzić
dokonania znajomych i ulubionych autorów. Całkowicie
przebudowany został też mechanizm wyszukiwania
interesujących poziomów stworzonych przez graczy. Z
wybranych gier tworzyć można własne playlisty. Każdy
autor i stworzony przez niego poziom już na starcie
zyskują własną stronę internetową.
LittleBigPlanet to seria, dla
której wiele osób decyduje się kupić konsolę PlayStation
3. Druga część przygód Sackboya z poprawioną oprawą
audiowizualną, ciekawą kampanią i całą paletą narzędzi
do tworzenia własnych poziomów to kolejna próba
zacierania granic pomiędzy graczami i twórcami gier.
KUPUJESZ W FIRMIE !! DOWÓD
ZAKUPU DO KAŻDEGO ZAMÓWIENIA - FAKTURA VAT 23% /
REKLAMACJA ?? NIE MA PROBLEMU !!