-
W 1950 r. amerykańscy chemicy pierwsi doświadczyli pozytywnego działania MoS2 . Metaliczny składnik jest bardzo ważnym pierwiastkiem pochodzenia roślinnego i zwierzęcego i w połączeniu z siarką tworzy związek, który znacznie podnosi jakość konwencjonalnych olejów i smarów.
-
W 1960 r. patent na dyspersję MoS2 w cieczach został nabyty przez Hansa Heule. Od tamtej pory Liqui Moly jest jedynym właścicielem technologii na dyspersję MoS2(dwusiarczku molibdenu) w cieczach.
-
MoS2 (dwusiarczek molibdenu) jest uznanym przez fachowców za związek chemiczny ograniczający tarcie do minimum. (Poranik - "Paliwa oleje i smary w ekologicznej eksploatacji" - autor: Alfred Podnioło - Wydawnictwa Naukowo - Techniczne.
-
Początkowo produkty LM były produkowane w małej fabryczce w Ulm.
-
W 1974 r. Liqui Moly GMBH ze względu na swój rozwój postanowiła zmienić siedzibę i wybudowała fabrykę na przedmieściach Ulm w Lehr.
-
Aktualnie produkty LM są produkowane i rozlewane tylko w dwóch fabrykach w Niemczech: w Saarluis przy granicy z Francją i Luksemgurgiem (oleje i część dodatków) i w Ulm-Lehr koło Monachium (pozostałe produkty).
-
Aktualnie produkty Liqui Moly są dostępne w ponad 80 krajach.
- LM produkuje profesjonalne produkty w każdej gamie wyrobów.
- oleje i smary samochodowe o oleje i smary przemysłowe
- oleje i smary motocyklowe i do sprzętu pływającego o dodatki do paliw i olejów
- profesjonalne urządzenia i środki chemii warsztatowej
- kosmetyki samochodowe o środki do konserwacji broni -
-
LM jest jednym z nielicznych producentów środków i urządzeń do profesjonalnego czyszczenia układów wtryskowych i odgrzybiania klimatyzacji.
Do zabezpieczenia i smarowania części maszyn pracujących przy wysokich obciążeniach.
Do konserwacji części maszyn po demontażu i długotrwałej eksploatacji.
Produkt odporny na wysoka temperaturę, na gorącą i słoną wodę.
Tłumi drgania, wytrzymuje duży nacisk stykowy.
Środki serwisowe zawierające miedź doskonale sprawdzą się w codziennej praktyce warsztatowej.
Są szczególnie polecane do zabezpieczania gwintów śrub narażonych na niekorzystne warunki, do smarowania piast kół, do smarowania tylnej powierzchni klocka hamulcowego-przyczyniając się tym samym niwelowania zjawiska wibracji powodującego piszczenie.
Poza tym miedź doskonale sprawdza się do smarowania wszelkiego rodzaju prowadnic, wieloklinów (wałki sprzęgłowe, wałki zdawcze w motocyklach itp.) sworzniów i innych elementów narażonych na duże naciski.
Produkt nadaje się do użytku w temperaturach do 1100 ºC.
Uwaga!
Nie stosować na powierzchnie aluminiowe! (stosować pasty ceramiczne)
Stosowanie:
Do wykorzystania w przemyśle chemicznym, ceramicznym, petrochemii, elektrowni.
W samochodach i maszynach
(specjalnie do połączeń gwintowych na kolektorach wypustowych, na elementach układu jezdnego i hamulcowego).
Nanieść na element bardzo dokładnie.