Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

LIPSKA - METODYKA WYCHOWANIA MUZYCZNEGO I-IV

22-02-2014, 10:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł      Aktualna cena: 24.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 3969488086
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 2   
Koniec: 22-02-2014 10:53:16

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"METODYKA WYCHOWANIA MUZYCZNEGO w klasach I-IV szkoły podstawowej. Podręcznik dla studentów wyższych szkół nauczycielskich i nauczycieli" (wraz z "PIOSENKAMI" w odrębnej broszurze),  E.LIPSKA, M.PRZYCHODZIŃSKA ; WSiP;  stan : db : pieczątki ; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI :


Wstęp........................................................     3

I. WYCHOWANIE MUZYCZNE W KLASACH I—IV....................................................       5
1.  Główne założenia   ........................................................     5
2.  Cele wychowania muzycznego w klasach I—IV...............................     6
a)  Rozwój zainteresowań muzycznych.......................................     6
b)  Rozwój muzykalności..................................................     6
3.  Muzyka w ogólnym kształceniu i wychowaniu dziecka............     8

II.  ŚPIEW I PIOSENKA ................................................................................     11
1.   Uwagi wstępne   .........................................     11
2.  Głos dziecka i jego kształcenie.............................................    12
3.  Pieśń—repertuar—uczenie pieśni...........................................    19
a)  Zasady wyboru pieśni .    19
b)  Kształcenie zainteresowań dziecka............................    20
c)  Tematyka pieśni i różnorodność repertuaru................................    21
d)  Charakterystyka dziecięcego repertuaru wokalnego.........................    25
e)  Polskie pieśni ludowe..................................................    34
f) Pieśni ludowe różnych narodów..........................................    49
g) Nauczanie piosenek....................................................    53

III.  MUZYKOWANIE ................................................................     56
1. Uwagi wstępne.................................................    56
2.  Efekty perkusyjne........................................................    57
3.  Instrumenty perkusyjne.........................................    60
a)  Instrumenty perkusyjne o nieokreślonej wysokości dźwięku.................    60
b)  Instrumenty perkusyjne o określonej wysokości dźwięku....................    69
4.  Instrumentarium Orffa — informacja   .......................................    79
5.  Flety proste...............................................................    82
6.  Melodyka.......................................................    99

IV.  TWÓRCZOŚĆ MUZYCZNA DZIECI.......................................................   101
1.  Uwagi wstępne   ..........................................................  101
2.  Swobodna improwizacja wokalna...........................................  102
3.  Improwizacja poddana dyscyplinie rytmicznej   ................................  106
a)  Echo rytmiczne........................................................  106
b)  Rytmizacja przysłów i wierszy ...........................................  108
c)  Przedtakt .............................................................  111
d)  Urozmaicenia rytmiczne  ................................................  111
e)  Polirytmia   ............................................................  112
f)  Ćwiczenia w improwizowaniu melodii do podanego rytmu ..................  113
g)  Improwizacja melodii do rytmów tańców polskich   .........................  115
4.  Improwizacja poddana dyscyplinie melodycznej   ..............................  118
a)  Improwizowanie melodii w oparciu o układy dźwiękowe....................  118
b)  Rozwijanie i uzupełnianie fraz i zdań muzycznych..........................  120
Improwizacja w majorze................................................  120
Improwizacja w minorze................................................  122
Improwizacja oparta na skali lidyjskiej    ...................................  124
5.  Kształtowanie formy muzycznej ............................................  124
a)  Forma A.BA. i rondo rytmiczne   .........................................  124
b)  Rondo...............................................................  126
c)  Forma A.BA, ronda i wariacji z zastosowaniem podanej melodii  .............  127
6.  Umuzycznianie opowiadań................................................  130
7.  Muzyka i poezja   .....................................................  133

V.  MUZYKA I RUCH   ............................................................................   138
1.  Uwagi wstępne   ..........................................................  138
2.  Ćwiczenia i zabawy rytmiczne..............................................   140
3.  Zabawy i ćwiczenia różne.................................................   147
4.  Opracowanie form muzycznych z elementów rytmu i ruchu....................   150
5.  Interpretacja ruchowa utworów muzycznych.................................  158
6.   Zabawy ze śpiewem   .....................................................  162

VI. SŁUCHANIE MUZYKI .......................................................................  175
1.  Uwagi wstępne, ......................................................   175
2.  Rodzaje audycji muzycznych...............................................   175
3.  Repertuar utworów do słuchania ...........................................  176
4.  Kształcenie postawy percepcyjnej u dzieci  ..................................  180
5.  Słuchanie muzyki na lekcjach ..............................................  188

VII. WIADOMOŚCI I  ĆWICZENIA. ...............................  190
1.  Uwagi wstępne..........................................................  190
2.  Kształcenie słuchu i zapis wysokości dźwięku ................................  190
a)  Różnica wysokości dźwięków i kierunek melodii...........................  190
b)  Poznawanie układów dźwiękowych   ......................................  193
3.  Kształcenie poczucia wielogłosowości .......................................  202
4.  Kształcenie poczucia rytmu i zapis wartości rytmicznych :......................  205
a)  Zmiana tempa.........................................................  205
b)  Wprowadzanie wartości rytmicznych  .....................................  205

VIII.  PRZYKŁADOWE PLANY LEKCJI WYCHOWANIA MUZYCZNEGO   ................................   214
1.  Uwagi wstępne   ..........................................................  214
2.  Przykładowe plany roczne dla poszczególnych klas............................  215
3.  Przykładowe plany lekcji dla poszczególnych klas.............................  221

Wskazówki do dalszej lektury  ....................................................  230