|
"PROCES i STRUKTURA UCZENIA się LUDZI", J.LINHART ; PWN; nakład : 3 250 ; stan : plus db: pieczątki ; przesyłka polecona : 10,50 zł.
SPIS TREŚCI :
Przedmowa do wydania polskiego Przedmowa do wydania czeskiego
I Metodologiczne zagadnienia psychologii uczenia się 1. Teoria systemów a psychologia............................................... 11 2. Główne aspekty teorii uczenia się ............................................ 14 3. Określenie problematyki badawczej ........................................... 25
II Strukturalna i funkcjonalna analiza procesów uczenia sią 1. Problematyka psychologicznej teorii uczenia się ................................ 28
2. Eksploracja a aferentacja zwrotna............................................. 55 a. Regulacja psychiczna w czynności orientacyjnej ............................ 57 b. Struktura uczenia się instrumentalnego.................................... 70 c. Podstawowa funkcjonalna jednostka zachowania ............................ 77
3. Zagadnienia aktywacji i motywacji ............................................ 88 a. Stosunki siły i czasu w procesach uczenia się.............................. 103 b. Rola nastawienia i postawy w uczeniu się ................................. 117 c. Motywacja wtórna i aktywacyjne mechanizmy sygnałowe.................... 129 d. Czynnik oceny i zachęty w regulacji za pomocą sprzężeń zwrotnych.......... 145
4. Antycypacja i wyobrażenie realizacji celu...................................... 161 a. Zagadnienia nastawienia i antycypacji w uczeniu się........................ 167 b. Wpływ informacji zwrotnej na działalność ruchową......................... 173 c. Wpływ antycypacji na przebieg działalności ruchowej ....................... 182 d. Wzajemne oddziaływanie faz ............................................. 189
5. Rola słowa w uczeniu się.................................................... 201 a. Przenoszenie znaczeń z jednych znaków na inne ........................... 212 b. Korekcja słowna przy wytwarzaniu nawyków ruchowych .................... 218 c. Semantyczne i syntaktyczne aspekty w werbalnym uczeniu się............... 230
6. Rozwiązywanie problemów i operacje myślowe ................................. 236 a. Proste rozróżnianie i różnicowanie ........................................ 245 b. Analiza cech i relacji a operacje ......................................... 250 c. Wpływ uporządkowania szeregów bodźców na uogólnianie................... 264 d. Hipoteza i strategia uogólniająca.......................................... 282 e. Zagadnienie rozwoju poznawczego ........................................ 306
7. Społeczne uczenie się i normy grupowe....................................... 328
III Psychologiczne problemy teorii uczenia się, 1. Ogólne założenia systemu teoretycznego ....................................... 353 2. Podstawowe twierdzenia dotyczące struktury i procesów uczenia się .............. 356 3. Uwagi do strukturalno-funkcjonalnej teorii uczenia się .......................... 388 4. Zagadnienie praktycznego zastosowania psychologii uczenia się................... 427
Streszczenie ................................................................... 432
Bibliografia ................................................................... 457 Indeks rzeczowy ............................................................. 477 |
|
|