Serdecznie witam Państwa w sklepie "Perełki z lamusa"bibelociarnia zielonogórska
przedmiotem sprzedaży jest:
mały,artystyczny talerz dekoracyjny spełniający role obrazka.Wykonany z wysokogatunkowej porcelany.Sygnowany bardzo dobrą ,znaną i cenioną wytwórnią porcelany Limoges.
W lustrze przedstawiono doskonały ,bardzo efektowny,bogaty motyw dekoracyjny w postaci obrazu Bartoleme Esteban Murillo 1.1 1618-3.4.1682 a całość podkreślono złotym obrzeżem.Talerz prezentuje się bardzo ładnie.
Stan przedmiotu:bardzo dobry.
Wymiary orientacyjne:13cm.
Serdecznie zapraszam do zakupów na moich aukcjach.
Krótka biografia dla zainteresowanych***
Murillo urodził się jako czternaste dziecko w rodzinie balwiarza Bartolomé Estébana i Marii Perez Murillo, pochodzącej z rodziny, do której zaliczało się wielu lokalnych artystów. Osierocony w wieku dziesięciu lat, Murillo był wychowywany przez swoją najstarszą siostrę. Mając 15 lat trafił do warsztatu malarza Juana De Castillo, gdzie pobierał naukę przez około pięć lat. W 1645 poślubił Beatriz de Cabrera y Sotompayor Villalobos, która stała się matką dziewięciorga dzieci malarza. W 1645 Murillo otrzymał też pierwsze poważne zamówienie od zakonu franciszkanów w Sewilli na serię obrazów ukazujących życie śwFranciszka z Asyżu. Z czasem pojawiły się kolejne poważne kontrakty, jak np. obrazy dla katedry w Sewilli (1656-57. W 1658 Murillo na rok wyjechał do Madrytu, gdzie mając dostęp do kolekcji rodziny królewskiej zgromadzonej w Alkazarze w Madrycie, poszerzał swoją wiedzę na temat malarstwa. Po powrocie do rodzinnego miasta Murillo został jednym ze współzałożycieli i pierwszym prezydentem (odpowiednik rektora; funkcję pełnił od 1660 do 1663) tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, funkcjonującej od 11 stycznia 1660. W 1664 umarła żona malarza. Będąc osobą głęboko wierzącą Murillo już w 1644 wstąpił do Bractwa Matki Boskiej Różańcowej, a w 1665 dołączył do Konfraterni Santa Caridad, chcąc czynnie pomagać najuboższym. Jednocześnie zapoczątkował okres prawie 20 lat niezwykle intensywnej działalności artystycznej. W 1682, w czasie prac przy ołtarzu w kościele kapucynów w Kadyksie, spadł z rusztowania, co stało się przyczyną jego śmierci w domu rodzinnym w Sewilli.
Tworzył obrazy religijne oraz sceny rodzajowe bogate w detale narracyjne. Pozostawił ok. 500 dzieł.