Opis książki: Ciągłe zmiany rynkowe wymagają od firm, aby stale szukały nowych rozwiązań i metod wyróżnienia się wśród konkurencji. Kluczem do sukcesu w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu jest innowacyjność.
Autor książki sięga zarówno do zasobu autentycznych doświadczeń biznesowych, jak i do wyników badań empirycznych. Opisuje specyfikę różnych form przywództwa, które sprzyjają rozwojowi innowacyjności i pomagają utrzymać ją na wysokim poziomie.
Ta książka pomoże zwiększyć innowacyjność Twojej firmy. Dowiesz się, jak:
rozpoznawać w pracownikach liderów innowacyjności, stworzyć odpowiednie warunki umożliwiające powstawanie oddolnych inicjatyw, rozróżniać cztery rodzaje strategii działań proinnowacyjnych i zrozumieć odmienne wymogi, jakie każda z nich niesie dla przywództwa, ocenić zasoby innowacyjne Twojej firmy i stworzyć środowisko odpowiednie do rozwoju liderów innowacyjności.
Jean-Philippe Deschamps ma ponad 40-letnie międzynarodowe doświadczenie w doradztwie. Jest profesorem zarządzania technologią i innowacyjnością na International Institute for Management Development (IMD) w Lozannie. Swoje badania, praktykę konsultingową i pracę dydaktyczną koncentruje wokół zagadnień związanych z rolą liderów innowacyjności. Jest współautorem bestsellerowej książki Product Juggernauts: How Companies Generate Streams of Market Winners. Prowadzi też liczne seminaria na całym świecie, w tym dwukrotnie występował na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos.
"W swojej przełomowej pracy Jean-Philippe Deschamps dostarcza błyskotliwych obserwacji i użytecznych ram do zrozumienia roli przywództwa w procesie innowacyjnym. Ta książka powinna stać się obowiązkową lekturą dla każdego, kto myśli o zwiększeniu innowacyjności swojej organizacji".
Bili George, profesor praktyki zarządzania i katedry etyki Henry'ego B. Arthura w Harvard Business School
"Przenikliwość Jeana-Philippe'a i jego wiedza z zakresu zarządzania rozwojem technologii i strategicznego podejścia do R&D przebija z każdej karty jego książki".
Mahmood Rad, dyrektor Biura Rozwoju Produktów w Harley-Davidson
"Ta wyjątkowa pozycja wypełnia lukę w dotychczasowej wiedzy głębokim rozumieniem tego ważnego, a mało zbadanego - i rozumianego - zagadnienia. Unikalny zbiór doświadczeń Jeana-Philippe'a Deschampsa łączy w sobie bezpośredni udział w autentycznym środowisku rynkowym (...) z akademicką refleksją i dogłębną, przenikliwą analizą i umiejętnością wyciągania wniosków".
Wstęp. Przywództwo innowacyjności - rozpoznanie terenu str. 7
Podziękowania str. 13
Część I. Liderzy innowacyjności - definicja i charakterystyka str. 17
Rozdział 1. Czy innowacyjność wymaga liderów? str. 19
Rozdział 2. Czym wyróżniają się liderzy innowacyjności? str. 43
Rozdział 3. Pobudzanie innowacyjności oddolnej str. 65
Rozdział 4. Sterowanie innowacyjnością odgórną str. 95
Rozdział 5. Wyznaczanie koordynatora innowacyjności str. 129
Część II. Strategie innowacyjności - imperatywy dla przywództwa str. 155
Rozdział 6. Strategie innowacyjności - implikacje dla przywództwa str. 157
Rozdział 7. Prowadzenie cyklu rozwojowego nowych/ulepszonych produktów i usług. Wymagany typ lidera: trener drużyn sportowych dbający o zachowanie dyscypliny w innowacyjności str. 185
Rozdział 8. Prowadzenie kreacji całkowicie nowego produktu lub usługi. Wymagany typ lidera: sensowny sponsor str. 207
Rozdział 9. Prowadzenie kreacji całkowicie nowego systemu lub modelu biznesowego. Wymagany typ lidera: pragmatyczny architekt str. 235
Rozdział 10. Kierowanie rozwojem nowych/ulepszonych rozwiązań dla klientów. Wymagany typ lidera: dyrygent, który wzbogaci doświadczenie konsumenckie klientów str. 261
Część III. Rozwijanie kadry liderów innowacyjności str. 291
Rozdział 11. Tworzenie innowacyjnego środowiska dla liderów: przypadek firmy Logitech str. 293
Rozdział 12. Jak przyciągnąć, wykształcić i utrzymać kadrę liderów innowacyjności str. 319
Dodatek A. Innowacja w modelach przywództwa i organizacji kultury str. 338
Dodatek B. Wytyczne stosowania wideo do szkolenia "Zarządzanie pomysłem" str. 344
Dodatek C. Czynniki wpływające na klimat innowacyjny w firmie str. 351
Indeks str. 359
|